2 Август, 2017 14:33 1 578 0

Инжекция от 63 млн. лв. за дълговете на БДЖ

  • бдж-
  • дълг-
  • облигации

Други 150 млн. лв. дълг ще бъдат изчистени до края на 2018 г.

Инжекция от 63 млн. лв. за дълговете на БДЖ - 1

Близо 63 млн. лв. отпуска правителството за погасяване на дълговете на БДЖ. Това каза след заседание на Министерски съвет транспортният министър Ивайло Московски.

Той уточни, че предоставяните от държавата средства не са безвъзмезден заем и системата на транспорта има ангажимент да възстанови тези средства към бюджета до края на 2018 г.

От отпуснатите 63 млб. лв. близо 43 млн. лв. отиват в Министерство на финансите за погасяване на активирана стара държавна гаранция на дружеството към Световната банка, а 20 млн. лв. ще са за погасяване на така наречения облигационен заем към пет банки.

С тези 20 млн. лв. поемаме ангажимент тези 150 млн. лв. да бъдат разсрочени, коментира Московски остатъка от дълга на дружеството. Неофициално се коментира, че България е поела ангажимент да изчисти остатъка от тези 150 млн. лв. на няколко вноски до края на 2018 г.

Припомняме, че дългът на „Холдинг БДЖ“ към т. нар. „облигационери“ е още от края на управлението на кабинета „Станишев“, когато банков синдикат отпусна 120 млн. евро за ремонт на товарни вагони и за револвиране на стари кредити. Членове на синдиката са германската банка FMS Wertmanagement (която наследи в синдиката германо-ирландската банка DEPFA), австрийската KA Finanz, белгийската Dexia и BNP Paribas. В него влизаше и обявената в несъстоятелност КТБ, но синдици или други представители на банката на срещата миналия понеделник не са присъствали.

Поради систематичното непогасяване на дълга в края на 2014 г. той беше обявен за предсрочно изискуем. Към края на юни 2017 г. главницата по него беше около 126 млн. лв., а наказателните лихви – малко над 20 млн. лв. Около 4% от дълга на БДЖ е към фалиралата КТБ.

„Холдинг БДЖ“ дължи още 31 млн. лв. към германския кредитор KfW, които ще изплати през февруари догодина. Така към 1 януари 2019 г. година холдингът ще дължи само около 130 млн. лв. на държавата. 88 млн. лв. от тях са за стари инфраструктурни такси към НКЖИ, а около 41 млн. лв. – към финансовото министерство за активираната държавна гаранция по заема, сключени през 1995 г. между БДЖ и Световната банка за оздравяване на компанията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА