17 Август, 2017 14:59 1 317 5

Московски: Искаме да купим нови влакове

  • ивайло московски-
  • бдж-
  • влак

Трябва 250 млн. евро за железницата до Скопие

Московски: Искаме да купим нови влакове - 1

Желанието ни е през есента на тази година да се стартира процедура за закупуване на нови влакове, каза в предаването „Тази сутрин” по bTV транспортният министър Ивайло Московски.

Идеята е капиталовият трансфер, който има железницата от държавата в размер на 35 млн. лв. на година, да бъде събран за следващите 10 г., тоест доставчикът да достави влакове за около 350 млн. лв., каза Московски.

По думите му на базата на тази сума потенциалните доставчици ще се състезават с оферти. Ние ще обявим, че имаме възможност за 10 г. да изплащаме по 35 милиона, ще заложим какви видове, а те трябва да предложат колко на брой влакове могат да доставят, обясни Московски.

Подвижният състав на БДЖ, особено локомотивите, в някои случаи е на повече от 40 г., но това е състоянието на компанията. Ние я заварихме с необслужвани дългове от над 850 млн. лв. Към момента компанията е с 393 милиона задължения, подчерта той.

„Постоянно се качвам на влак, не само в летните месеци”, категоричен беше Московски, който настоя, че има влакови направления, които са с добри условия.

За новия транспортен коридор между София и Скопие министърът обяви, че в българската си част проектът София – Перник – Радомир ще е около 250 млн. евро. Остава допроектирането на участъка до Гюешево и македонската граница, чиято стойност ще стане ясна до края на годината.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТОЛ към ЖП

    2 1 Отговор
    Парите за ТОЛ системата да се прехвърлят към БДЖ, а ТОЛ система да не се прави. Да се вдигне таксата за транзитно преминаващите
  • 2 Гост

    1 0 Отговор
    по друг начин казано, БДЖ иска да изхарчи субсидията си за следващите 10 години накуп.

    Абе колко струва един локомотив? че съм любопитен (и вагон, ние ги правихме едно време, ама що да не купуваме "нови").

    Коментиран от #4

  • 3 Гост

    1 1 Отговор
    То кой се вози на влак вече? Станахме богати и всички сме с автомобили.
  • 4 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Правехме ремонт на вагони в завод Андрей Жданов в град Дряново габровска област. Сега завода е закрит както много други заводи !
  • 5 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    3 1 Отговор
    Оти не измуфтите македончетата да дадат и те некой лев? Какво им траете, все едно на челата си те не носят печат made in Bulgaria.