Отидете към основна версия

4 500

Как се справя БрайтПойнт ООД с намирането на кадри?

  • работа-
  • кадри-
  • подбор-
  • персонал-
  • очаквания-
  • факт

Кризата с намирането на качествени служители се задълбочава. Безспорен е и факта, че за по-голяма част от тях, е важен и специфичния набор от умения, които потенциалния кандидат трябва да притежава (начин на мислене, начин на изразяване, какви са неговите занимания и интереси). По какви начини се справят с трудностите работодателите при намирането на служители, попитахме HR- и и мениджъри на водещи компании.

БрайтПойнт ООД е водеща агенция за побор на персонал. Компанията е основана през 2016 г. от екип специалисти с дългогодишен опит в инвестиционното и управленско консултиране.

Ваня Ушатова - Управител на компанията БрайтПойнт ООД

Къде намирате трудности при наемането и намирането на качествени служители?

В момента ситуацията на българския пазар на труда е такава, че все по-трудно става намирането, както и привличането на качествени служители. Традиционните канали като портали за публикуване на обяви стават все по-неефективни и съответно в по-голямата част от случаите, се налага рекрутърите проактивно да се свързват с кандидати. В някои сектори (например ИТ) кандидатите до такава степен са свикнали да ги търсят с предложения за нова работа, че често дори не отговарят на клиширани и масови съобщения.

Каква част от хората, които кандидатстват по Ваши обяви стигат до интервю?

Бих казала доста малка част. Повечето кандидати, които активно търсят работа, имат склонността да изпращат автобиографията си машинално по голям брой позиции, без да вникват в конкретните изисквания и доколкото техният предишен опит и компетенции отговарят на търсените. Имали сме случаи, в които по обява кандидатстват над 100 човека, а реално до интервю стигат едва 2-3 от тях.

С какви нереалистични очаквания се сблъсквате по време на интервю?

В момента социални придобивки като допълнително здравно осигуряване и карта за спорт, се приемат за даденост от повечето кандидати. Те все повече се интересуват от това ще имат ли възможност да работят от вкъщи, допълнителни дни отпуска, паркомясто, гъвкаво работно време, къде ще бъде разположено бюрото им в офиса, какви са столовете и т.н. Разбира се очакванията за фиксирано възнаграждение също са станали доста завишени. Може би едно от най-нестандартните запитвания, които сме получавали, е дали клиентът, за когото правим подбора, има инсталиран софтуеър на компютрите, който периодично да прави скрийншот, за да докаже на клиентите си, че дивелъпърите всъщност работят.

Каква е Вашата прогноза за ситуацията на пазара на труда в България?

Логично би било да очакваме известно „охлаждане“ на пазара, но това според мен няма да се случи в близките няколко години. Все повече продължават да се търсят кандидати, които владеят втори чужд език, както и добри ИТ специалисти. Стига да имат правилната нагласа и мотивация, възможностите за работа в България за кандидатите са многобройни и разнообразни.

Какво според Вас ще са принудени да направят компаниите, за да привлекат служители?

Със сигурност водещо ще остане по-високото финансово възнаграждение. Разбира се, доста индивидуално е кое е това, което мотивира различните кандидати. Някои се интересуват от локацията на офиса, други от технологиите, с които ще работят, трети от мениджърите, екипа и работната среда. Ако трябва да обобщя, компаниите ще трябва да станат все по-гъвкави по отношение на дните платен отпуск, гъвкавото работно време и възможността за работа от вкъщи. Допълнителни обучения и възможността за кариерно развитие, както и опция за придобиване на акции на компанията също са сред търсените придобивки.

Вижте всички актуални предложения за работа от BrightPoint Ltd.


Свързани новини