Първата българска жертва на фалита на големия туроператор Thomas Cook вече е факт. След 24-годишна дейност фалира туристическият оператор „Астрал Холидейз Интернешънъл“. Той беше официален представител за България на английския туроператор. От компанията уверяват, че всички техни български туристи, които в момента са на почивка зад граница, са с напълно платени почивки и не би трябвало да имат никакви проблеми с полетите или хотелските резервации.
В писмо до партньорите от компанията съобщават, че „се налага да прекратим дейността и да започнем процедура по обявяване на несъстоятелност от 07.10.2019 г. след почти 24 години присъствие на туристическия пазар и въпреки неимоверните усилия на ръководството. Решението е взето след изключително много дискусии, усилия и опити да се осигури финансиране за дружеството“.
В писмото до партньорите се уточнява, че причините да се стигне дотук са „много и комплексни, но това, което ни остава е история, опит и поука с ежедневни малки и големи победи през тези години на успехи и трудности“.
Компанията няма да има възможност да осъществи бъдещи планирани пътувания на част от своите клиенти след 07.10.2019г. Клиенти с бъдещи пътувания, които за заплатени на 100% от „Астрал Холидейз Интернешънъл“ към партньори, ще бъдат лично уведомени от служители на компанията. Тези, които са купили само самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания, тъй като всички билети са вече закупени и платени.
Клиентите, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но компанията не е заплатила към партньор или доставчик, ще бъдат обезщетени както следва по закон.