Рекорден спад от 13.9% са отбелязали на годишна база продажбите на нови автомобили във Франция за 2012 г. Декември 2012 г. спрямо декември 2011 г. той е още по-висок (- )14.6%
Това обяви Асоциацията на френските производители на автомобили (CCFA).
Продажбите на нови коли във Франция са паднали под психологическата бариера от 1.9 млн. бройки до 1 898 872 коли, което е най-ниското ниво от 1997 г.
На годишна база концернът PSA Peugeot Citroën отбелязва спад от 17.5%, а за Renault-Dacia – 22,1%.
Само за миналия месец декември общият спад в продажбите е 14.2% за PSA и 27.1% за Renault. При Nissan-Infiniti намаляването на продажбите е 3.2%.
Спад се наблюдава и при чуждестранните марки. Все пак той е по-малък (-6,7%) от началото на годината. Приятно изключение е южнокорейската група Hyundai-Kia, чийто продажби са скочили с 28.2% за последните 12 месеца.
В същото време продажбите на групата FIAT са паднали с -23,7, следвани от Ford с 18.3%, General Motors -18.2% и Volkswagen Group с 5.1%. В същото време Mecedes отбелязва ръст от 5.3% от началото на годината, следван от BMW с 2,3% и Toyota с 0.6%. Японският производител дължи положителните данни на ръста от 62.2% на Daihatsu, детронирайки Hyundai с неговите 42.3% ръст. .
Спадът в продажбите на леки търговски превозни средства и камиони е много тревожен, защото той показва забавяне на растежа на икономиката, се казва в съобщение на организацията.
През 2012 г. пазарът на лекотоварни превозни средства е намалял с 10.5% и с 8.4% при камионите.