Заводите, които работят на територията на България и внасят части от Китай, са най-потърпевшите от спирането на корабоплаването по Суецкия канал. Макар заседналият само за няколко дни товарен кораб да беше освободен от плитчините на канала, това доведе до световна икономическа криза със значителни последствия. Според експерти, наредилите се на опашка над 370 кораба ще са им нужни поне един месец, за да могат да преминат през канала, а тези които тръгнаха да заобикалят невралгичната точка, ще забавят доставките си между 15 и 20 дни.
В България кризата също ще се усети и то най-вече от тези производствени предприятия, които доставят суровини и материали от Китай. "Българските производители са част от европейската верига и зависят от доставки от Югоизточна Азия, за да извършват своята работа по производството на промишлени стоки. Нарушаването на доставките, независимо дали контейнерите влизат през западноевропейските пристанища и България е следващ подизпълнител или през Турция или Гърция и ние сме в началото на веригата на производствено изпълнение, води до загуби", казва председателят на контролния съвет на Националното сдружение на българските спедитори - Георги Минчев. Стоките, които най-често се транспортират от Азия до България, са за крайно потребление. Голяма част от продуктите, на които пише "произведено в Китай", преминават през Суецкия канал.