Заводите, които работят на територията на България и внасят части от Китай, са най-потърпевшите от спирането на корабоплаването по Суецкия канал. Макар заседналият само за няколко дни товарен кораб да беше освободен от плитчините на канала, това доведе до световна икономическа криза със значителни последствия. Според експерти, наредилите се на опашка над 370 кораба ще са им нужни поне един месец, за да могат да преминат през канала, а тези които тръгнаха да заобикалят невралгичната точка, ще забавят доставките си между 15 и 20 дни.
В България кризата също ще се усети и то най-вече от тези производствени предприятия, които доставят суровини и материали от Китай. "Българските производители са част от европейската верига и зависят от доставки от Югоизточна Азия, за да извършват своята работа по производството на промишлени стоки. Нарушаването на доставките, независимо дали контейнерите влизат през западноевропейските пристанища и България е следващ подизпълнител или през Турция или Гърция и ние сме в началото на веригата на производствено изпълнение, води до загуби", казва председателят на контролния съвет на Националното сдружение на българските спедитори - Георги Минчев. Стоките, които най-често се транспортират от Азия до България, са за крайно потребление. Голяма част от продуктите, на които пише "произведено в Китай", преминават през Суецкия канал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #8, #9
17:13 29.03.2021
2 БОЦИ
17:14 29.03.2021
3 Зъл бесепар
Коментиран от #11
17:15 29.03.2021
4 Диверсия 007
17:19 29.03.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Калитко
17:36 29.03.2021
7 селянин
17:42 29.03.2021
8 Хахаха
До коментар #1 от "Гост":
Няколко дена.19:46 29.03.2021
9 Гост
До коментар #1 от "Гост":
За една седмица щяха да го разтоварят на по-малки кораби, които газят на по-плитко. Като олекне и се вдигне ватерлинията щеха да го изкарат и пак да му прехвърлят товара обратно. И по-евтино щеше да е.Коментиран от #15
19:48 29.03.2021
10 ДРТ ПРЧ
12:01 30.03.2021
11 Неутрален
До коментар #3 от "Зъл бесепар":
И кого да пускаме Американците ли12:03 30.03.2021
12 Роската
15:06 30.03.2021
13 Боко-Тиквата
16:16 30.03.2021
14 Шпек
Всички знаят,че тук само се преопаковат стоките с БГ сертификати и се продават в БГ или износ за ЕС вече като произведено в БГ.
20:11 31.03.2021
15 капитан далечно плаване
До коментар #9 от "Гост":
Много разбирате всички драскачи тук, с какво се свалят 20000 контеинера някой по 40 тона от височината на 18 етажен блок. Няма да ви говоря за устойчивост, срязващи сили и огъващи моменти, запас от гориво което сигурно е около 5000 тона което ако се разлее няма изчистване с години.....товарен план....това да не е да натовариш зимнината от село в багажника на Вектрата...Ако патъне там няма мърдане с месеци....11:06 01.04.2021
16 Друг не може
11:41 01.04.2021