9 02416

Най-потърпевшите производства у нас от кризата в Суецкия канал

  • суецки канал-
  • кораби-
  • кономика-
  • криза-
  • българия-
  • производители

Това са заводите, които внасят части от Китай

Най-потърпевшите производства у нас от кризата в Суецкия канал - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Заводите, които работят на територията на България и внасят части от Китай, са най-потърпевшите от спирането на корабоплаването по Суецкия канал. Макар заседналият само за няколко дни товарен кораб да беше освободен от плитчините на канала, това доведе до световна икономическа криза със значителни последствия. Според експерти, наредилите се на опашка над 370 кораба ще са им нужни поне един месец, за да могат да преминат през канала, а тези които тръгнаха да заобикалят невралгичната точка, ще забавят доставките си между 15 и 20 дни.

В България кризата също ще се усети и то най-вече от тези производствени предприятия, които доставят суровини и материали от Китай. "Българските производители са част от европейската верига и зависят от доставки от Югоизточна Азия, за да извършват своята работа по производството на промишлени стоки. Нарушаването на доставките, независимо дали контейнерите влизат през западноевропейските пристанища и България е следващ подизпълнител или през Турция или Гърция и ние сме в началото на веригата на производствено изпълнение, води до загуби", казва председателят на контролния съвет на Националното сдружение на българските спедитори - Георги Минчев. Стоките, които най-често се транспортират от Азия до България, са за крайно потребление. Голяма част от продуктите, на които пише "произведено в Китай", преминават през Суецкия канал.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 16 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    37 12 Отговор
    Това е умишлено направено. Не могат да извадят един кораб 1 месец.

    Коментиран от #8, #9

  • 2 БОЦИ

    57 0 Отговор
    КАКЪВ КИТАЙ ТА НИЕ СМЕ НАЙ СИЛНАТА ИКОНОМИКА В ЕВРОПА
  • 3 Зъл бесепар

    19 3 Отговор
    Затваряй канала и спирай китайците.

    Коментиран от #11

  • 4 Диверсия 007

    19 7 Отговор
    Загуби в милиони на час!!!! Да го бехте взивили и отворите по този начин канала - беще решение!!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Калитко

    52 4 Отговор
    Щом преживяхме три мандата на герб ще избутаме и тази криза.

  • 7 селянин

    37 1 Отговор
    Аз пък си чакам протектора на телефона!!!
  • 8 Хахаха

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Няколко дена.
  • 9 Гост

    10 9 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    За една седмица щяха да го разтоварят на по-малки кораби, които газят на по-плитко. Като олекне и се вдигне ватерлинията щеха да го изкарат и пак да му прехвърлят товара обратно. И по-евтино щеше да е.

    Коментиран от #15

  • 10 ДРТ ПРЧ

    26 3 Отговор
    ТРЯБВАШЕ БОЙКО ДА ОТИДЕ С ДЖИПКАТА ДА ГО ДРЪПНЕ ТОЗИ КОРАБ И НЯМАШЕ ДА СЕ ЗАБАВИ ТОЛКОВА
  • 11 Неутрален

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "Зъл бесепар":

    И кого да пускаме Американците ли
  • 12 Роската

    10 1 Отговор
    хитри американци блокираха го да спънат търговията на китай
  • 13 Боко-Тиквата

    13 1 Отговор
    Или БСП, или Путин са Виновни ! Оня с ДЖИПКАТА веднага ще Ви даде Отговор. Той е Професор по всичко.
  • 14 Шпек

    1 2 Отговор
    Какво производство какви 5 лева. Ние трябва да сме единствената държава в света получаваща материали а не готова продукция от Китай Всички знаят,че тук само се преопаковат стоките с БГ сертификати и се продават в БГ или износ за ЕС вече като произведено в БГ.
  • 15 капитан далечно плаване

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Много разбирате всички драскачи тук, с какво се свалят 20000 контеинера някой по 40 тона от височината на 18 етажен блок. Няма да ви говоря за устойчивост, срязващи сили и огъващи моменти, запас от гориво което сигурно е около 5000 тона което ако се разлее няма изчистване с години.....товарен план....това да не е да натовариш зимнината от село в багажника на Вектрата...Ако патъне там няма мърдане с месеци....
  • 16 Друг не може

    1 0 Отговор
    Аз знам, как оправиха кораба. Отиде бат' Бойко, закачи го за джипката и го изтегли.