Отидете към основна версия

4 780 23

Увеличават производството на този руски самолет

  • мс-21-
  • самолети-
  • ssj-100-
  • производство-
  • русия

Ще се произвеждат до 72 броя самолети МС-21 на година

Снимка: Shutterstock

До 72 броя на година ще бъде увеличено производството на руския самолет МС-21, съобщиха от Обединената авиостроителна корпорация (ОАК). Другият модел самолети - SSJ-100, също ще увеличи производството си, като годишно ще се сглобяват от 20 до 30 броя.

До 2025 г. ОАК ще произведе 36 самолета МС-21, след което ще увеличи производството до 72 самолета годишно. „Максималната задача е да достигнем 72 броя МС-21 самолета годишно в Иркутск. Това са изчисленията, които направихме с колегите от авиационната индустрия - от Министерството на транспорта, от Федералната агенция за въздушен транспорт, от авиокомпаниите. Но ви напомням, че преди началото на събитията, свързани с прекратяването на доставките на чуждестранно авиационно оборудване, авиокомпаниите планираха да закупят около 80 до 100 самолета годишно само за обновяване на флота“, каза в интервю за телевизионния канал "Русия-24" ръководителят на АОК Юрий Слюсар.

В същото време, производството на самолети SSJ 100 е планирано на ниво 20-30 самолета годишно. „Планирали сме 20, може би 30 самолета годишно. Технологично сме в състояние да произведем до 40 самолета SSJ, включително тези с руски компоненти. Всичко ще зависи от нуждите на пазара“, каза Слюсар.

Корпорацията също така планира първият полет на SSJ 100 с руския двигател PD-8 да се осъществи в началото на 2023 г. "Наистина очакваме двигателя до края на годината. Първият ни полет е през първото тримесечие на следващата година", той каза.

Половината от компонентите на самолета МС-21 са руски, като задачата е този дял да се доведе до 100%. „Делът на вътрешните[компоненти в MС-21 е по-висок, отколкото в SSJ. Там задачата е да го доведем до 100%. Тоест сега, ако броим с руския двигател, тогава около 50 до 50 вътрешни и чуждестранни. Тези 50% трябва да заменим възможно най-скоро. Самата задача е доста амбициозна, защото по принцип сега в рамките на една страна се създават напълно модерни авиационни комплекси в широко международно сътрудничество. Въпреки това разбираме кои предприятия, с помощта на какви решения ще направим вътрешни системи. Вече започваме да получаваме част от системата, планираме да я инсталираме на самолети и да преминем към етапа на летателни изпитания“, каза Слюсар.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 31 гласа.

Свързани новини