Водещи производители на бира в Германия обявиха поскъпване на кехлибарената течност на фона на инфлацията. Очаква се поскъпване и на хляб, мляко, месо, слънчогледово олио.
По-рано статистическата служба на Германия отчете ръст на цените на храните през август с 12,8% спрямо същия период на 2021 г. Сред най-скъпите продукти са маслото (с 44,5%), млякото и яйцата (с 26,8%), месото и колбасите (с 18,6%), хлябът и тестените изделия (със 17,1%).
Най-голямата бирена компания в Германия Radeberger, възнамерява да повиши цените на своите алкохолни наливни продукти с 14 EUR на хектолитър. Увеличението е планирано от декември. По-рано през месец май Radeberger вече повиши цената с 8,5 EUR на хектолитър. Причината, според представител на компанията, е рязкото увеличение на разходите за суровини, енергия и логистика.
Veltins и Krombacher също обявиха увеличение на цените, но все още не са предоставени конкретни цифри.
През август статистическата служба на Германия съобщи, че производството на бира в страната се е увеличило, но все още не е достигнало предкризисното производство, регистрирано преди началото на пандемията от коронавирус през 2020 г. През първото полугодие на 2022 г. продажбите са се увеличили с 3,8%, или 157,2 млн. литра, спрямо същия период на миналата година. Спрямо първото полугодие на 2019 г. обаче продажбите на бира са намалели с 5,5%.
През месец май Германската асоциация на пивоварите (Deutscher Brauer-Bund, DBB) прогнозира увеличение на цените за производството на пенлива напитка. Това е следствие от повишаването на цената на стъклените съдове. Както Кристоф Минхоф, изпълнителен директор на Германската хранителна асоциация и Федералния съюз на германската хранително-вкусова промишленост, каза на 2 август, индустрията е „в най-голямата криза за последните 70 години“. Причината е по-лошата реколта тази година, логистични проблеми, причинени от коронавируса, ситуацията в Украйна и възможни затруднения с доставките на газ.