Тайван е разположен в западната част на Тихия океан, в Източна Азия, и е една от горещите дестинации на световната бизнес карта.
8 тайвански фирми намират място в класацията Tech 100 на Business Week, а Economist Intelligence Unit класира Тайван на 6-то място в света по иновации. Тайванските производители държат 54 процента от пазарния дял на LCD монитори, 85 процента от пазара на дъна и 89 процента от пазара на преносими компютри.
Това помага на страната да изгради някои от най-успешните ИТ марки в света, сред които лидерът в компютърните продукти Acer и водещата компания за мрежови решения D-Link. През изминалата година общата стойност на 20-те най-големи тайвански марки възлиза на 12.4 милиарда долара.
Техните продукти редовно получават някои от най-значимите признания в ИТ бизнеса
като наградата Red Dot, приза за промишлен дизайн IDEA и др.
Споразумение за икономическо партньорство подписаха Тайван и Сингапур. Това съобщиха от пресслужбата на външно министерство на Тайван.
Споразумението е от голямо значение, защото Сингапур е петият по големина търговски партньор за Тайван.
Споразумението за икономическо партньорство има ключова роля, защото Сингапур е един от основателите на Транс-тихоокеанското партньорство ( ТРР ), също така е и член на Регионалното икономическо партньорство ( RCEP ). Подписаното от Тайван споразумение за икономическо сътрудничество с Нова Зеландия и Сингапур ще отвори пътя на страната за присъединяване към ТРР и RCEP.
„За мен е голямо удоволствие да присъствам на подписването на ASTEP .
Това е важно постижение в напредъка на Тайван към икономическа либерализация и участието ни в регионалната икономическа интеграция“,
каза икономическият министър Чия Джук Чанг.
Според проучване ASTEP се очаква да повиши БВП на Тайван със $700 млн. и ще се открият нови 6154 работни места в Тайван в следващите петнадесет години след като Споразумението влезе в сила , уточниха пресслужбата от министерството на икономиката на Тайван.
При търговията със стоки Тайван ще либерализира 99,48% на своите тарифни позиции (с изключение на 40 продукта като например ориз, манго, чесън, гъби шийтаке , червен боб, обелени фъстъци , мляко в течно състояние ). За някои продукти, които се използват в страната или са по-малко конкурентоспособни , като домакински уреди ( климатици, хладилници, микровълнови печки , телевизори и други), автомобилни двигатели , авточасти, мотоциклети , хавлии и дрехи от памук, ASTEP дава възможност за дълъг преходен период. Сингапур ще либерализира 100% на своите тарифни позиции, като по този начин ще се повиши експанзията на Тайван на сингапурския пазар .
Тайван и Сингапур се радват на близки икономически отношения,
обемът на двустранната търговия достигна $ 28,2 млрд. през 2012 г. През изминалата година Сингапур е 5- ият по големина търговски партньор, четвъртият по големина експортен пазар, осмият по големина източник на внос и деветият по ред източник на преки чуждестранни инвестиции за Тайван. От своя страна Тайван е осмият по големина търговски партньор, 10-ият по големина пазар за износ , и петият по ред източник на внос за Сингапур, уточняват от пресслужбата на външно министерство на Тайван.
Двете страни, които са членове на Световната търговска организация (СТО), имат право да сключват търговски споразумения в рамките на СТО.
Състоящ се от 17 глави , ASTEP е споразумение за икономическо партньорство, което обхваща широк кръг от области, с глави относно търговията със стоки, правила за произход, митническите процедури, санитарни и фитосанитарни мерки, електронната търговия, търговията с услуги, инвестициите, политика на конкуренция, обществени поръчки, интелектуална собственост , разрешаване на спорове, и системен режим. Тайван и Сингапур
официално започнаха консултации по ASTEP през май 2011 и ги приключиха през май 2013 г.,
като двете страни внимателно разгледаха правната рамка преди подписването на документа.
ASTEP ще помогне на Тайван да достигне международните практики.
В обръщението си по случай националният празник президентът Ма Инг - джеоу подчерта прагматичната и далновидна националната стратегия на правителството на Тайван. Една от целите на тази стратегия е да превърне Тайван в „свободен икономически остров“, като важен аспект за включването на Тайван в регионалната икономическа интеграция.
Министерството на външните работи на Тайван ще продължи да работи в тясно сътрудничество с други компетентни държавни институции, за да насърчава активното участието на Тайван в регионалната икономическа интеграция .