Японската автомобилна компания Mitsubishi Motors ще се присъедини към съюза на други два големи автомобилни производителя - Honda и Nissan, съобщи вестник Nikkei, позовавайки се на свои източници.
Комбинираният производствен обем на трите компании е около 8 милиона автомобила годишно, което ще направи алианса вторият по големина играч на японския пазар след Toyota Motor, която също създава съюз с Daihatsu, Suzuki, Subaru, Mazda и Hino Motors, чийто общ обем на продажбите достига 16 милиона единици годишно.
Детайлите на споразумението, което ще позволи на Mitsubishi, Honda и Nissan да „оцелеят на силно конкурентен пазар“, както пише вестникът, все още се уточняват. Очаква се представители на компаниите да обсъдят стандартизацията на софтуера за автомобили. Страните ще обсъдят и взаимното допълване на продуктовите линии. Например Honda не произвежда plug-in хибриди (PHV) или пикапи в Япония, докато Mitsubishi има силна позиция в тази ниша.
Сътрудничеството на тези три автомобилни корпорации се засилва на фона на прехода на глобалната автомобилна индустрия към електрически превозни средства, в който японските компании са по-ниски от конкурентите от други страни. Така през 2023 г. Nissan и Honda са продали съответно едва 140 000 и 19 000 електрически автомобила, докато Tesla и китайската BYD са продали 1,8 милиона и 1,57 милиона, отбелязва изданието.