93% от българите възприемат страната ни като роза, 83% като море и 73% като минерални извори. В същото време чужденците възприемат страната ни 49% като море, 39% – слънце и около 30% – роза, като изследване, правено в 11 държави сред 8 хиляди респонденти.
Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова, която отчете първите 100 дни на министерството.
Ангелкова беше категорична, че няма да се дават повече пари за ново лого. „В момента сме изчистили творческата концепция с изпълнителите на проекта”, посочи тя. До десет дни трябва да бъде представена творческата концепция.
Факти.бг припомня, че около изработката на новото лого на страната през 2013 г. стана скандал, след като стана ясно, че то доста прилича на логото на Киргизтан. Година по-късно България бе санкционирана от Европейската комисия със 160 000 лева за проекта за туристическо лого и бранд на страната, които така и не бяха приети.
Министър Ангелкова отчето още, че до 250 туристически атракции от общо 2 247 няма достъп.
Стана ясно още, че близо половин милион ще струва рекламирането на изложбата "Епопея на тракийските царе" в „Лувъра”. Ангелкова съобщи, че ще има реклама на изложбата с пана в метрото в Париж, около него и по френски телевизии и вестници.
Очаква се на откриването да присъстват премиерът Бойко Борисов, президентът Росен Плевнелиев, както и френският президент Франсоа Оланд.
В началото на март се очаква да стартира и дългоочакваният договор за реклама на България като туристическа дестинация в европейски телевизии, който е на стойност 6 млн. лв. и се финансира по ОП „Регионално развитие“ 2007-2013. Световно известни личности ще рекламират най-добрите ни туристически маршрути.
Министър Ангелкова съобщи още, че в сряда на заседанието на Министерския съвет се очаква общо становище за изграждането на втори лифт в Банско, като ще бъдат представени резултатите от анализа на работната група, която е приключила работа вчера.