Влакове няма да се спират, линии няма да се съкращават, цената на билета остава същата. Така изглежда към момента новият график за движение на влаковете за догодина, който БДЖ представи още отсега за обществено обсъждане, за да няма недоволни. И още от проекта - в пиковите часове влаковете София-Перник ще са през 20 минути сутрин и вечер. Пътуването до морето ще се удължи обаче, с 30 минути заради ремонти по линията.
Пътниците ги чакат може би същите приключения, каквито и сега, при пътуването с родните железници. Същите влакове по същите линии, но с променено разписание. Така ще изглежда графика за движение, който ще влезе в сила през декември.
За да компенсира наплива на пътници в традиционно силни линии като София-Перник, София-Своге-Лакатник, Пловдив-Асеновград, Пловдив-Димитровград БДЖ ще сгъсти разписанието. Сутрин, в пиковите часове, влаковете ще са през 20 минути. Следобед между 16 и 18 ч. - също.
Рано започнаха обсъжданията на графика, за да могат и общините да нагласят автобусните транспортни схеми към новото разписание. И там, където е необходимо, да осигурят довеждащ транспорт до отдалечените гари. 67 са спирките и гарите в България, които са на километри от градовете и съответните населени места. До тях съответно няма транспорт.
Повече приходи с различни ценови тарифи и карти - това е една от идеите на БДЖ за задържане все пак на някакви пазарни позиции.