Работещите в железниците са наясно, че алтернатива за спасяването на БДЖ няма, а стачката е провокирана от ръководството на синдикатите. Проблемите са тежки, защото, ако кредиторите предприемат по-сериозни действия, дружеството ще бъде обявено в несъстоятелност. Това обяви в "Седмицата" на Дарик радио министърът на транспорта Ивайло Московски. Той подчерта, че исканията на синдикатите са по-широко обхватни от това, което правителството предлага като спасителни мерки за дружеството, и затова няма как управляващите да се съгласят с тях.
Министър Московски уточни, че ако дружеството бъде оздравено, ако доверието на кредиторите и хората към БДЖ се върне, то през 2013 г. Европейската комисия ще ни отпусне 600 млн. лева за нови влакове.
Според транспортния министър, ако стачката остане в краткосрочен план, ще се икономисат разходи, но в дългосрочен план - ще се изгуби цялостният потенциал на железниците. По думите му, въпреки планираното увеличение на цената на билетите влакът ще си остане най-евтиният вид транспорт, но и най-некачественият. Московски не скри, че подвижният състав на железниците е абсолютно амортизиран, на 25 години, а "вагоните с усилия се пускат в що-годе приличен вид".
Ивайло Московски заяви, че до края на годината ще бъдат съкратени общо 2000 души, а за догодина е планирано да бъдат освободени от работа още до 500 служители, като те ще бъдат обезщетени със социален пакет, който ще бъде обезпечен от Световната банка.