Зимните гуми да станат задължителни за всички камиони, които се движат по пътищата на България. За това ще настояват Пътната агенция и ДАИ. Въпросът, който вълнува всички е: ще предотврати ли това блокадите по пътищата през зимата?
При последния снеговалеж два тира затапиха двете основни магистрали у нас. Хиляди се оказаха заклещени в километрични задръствания. Регионалният министър Николай Нанков публикува в социалните мрежи снимки на гумите на единия от виновниците за хаоса. Идеята на институциите за задължителни зимни гуми при камионите обаче изправи транспортния бранш на нокти.
„Трудно би могло да се каже дали само гумите са виновни за обръщането на този камион. Държавата винаги определя, че транспортния бранш е виновен и обратното. Аз бих застанал на страната на транспортния бранш. В момента, когато се обяви, че ще има Акция „Зима”, не видях никъде да има организирано спиране на автомобилите от 20 до 30 ноември",коментира за "Здравей, България" по Нова телевизия председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов. Според него проверки на автомобилите и камионите могат да се правят и по границите.
Според сега действащото законодателство гумите на камионите трябва да са с дълбочина на грайфера над 4 милиметра. Ако хипотетично превозвачите бъдат задължени да купуват зимни гуми, инвестицията за един камион-влекач може да стигне до 3-4 хиляди лева за 6 броя гуми. Браншът е категоричен, че предложението на държавата е абсурдно. Засега все още няма яснота как точно ще бъде формулирано в закона задължението камионите да се движат със зимни гуми в студените месеци.
Чака се мнението на експертите. Те ще преценят и дали трябва да се завишат санкциите при шофиране с износени гуми, които в момента са между 50 и 150 лева.