Отидете към основна версия

4 718 20

“Трейс груп” за Искърското дефиле: Невинни сме!

  • своге-
  • автобус-
  • катастрофа

Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подчерта проф. Николай Михайлов

Фирмата, извършила ремонта на пътния участък в Искърското дефиле, където вчера стана тежката катастрофа с 16 жертви, отрече те да имат вина за инцидента. В писмо до медиите „Трейс Груп Холд“ АД пишат, че асфалтовата настилка е положена през 2014 г., а пътят е пуснат в експлоатация същата година, въпреки че обектът е приет през 2016г. и затова не могат да носят отговорност как е поддържан в този период.

„Пътят е пуснат в експлоатация две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче, както е регламентирано в Наредбата започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението по тежкото трасе”, пише в писмото.

Компанията допълва, че Агенция „Пътна инфраструктура” е избрала фирма, която да поддържа пътя в този период, а техният ангажимент е свързан само с дефекти, които сa се появили в гаранционния срок.

„Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле”, съобщават още от „Трейс Груп Холд“ АД.

Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.

По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път. Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с възложителя, инженер-консултанта и всички отговорни институции", пише в писмото на “Трейс груп”.

Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге".

“Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.

"Проектът за изпълнение е одобрен въз основа на заданието. Цялата техническа спецификация е одобрена от агенция "Пътна инфраструктура" включително типа на използвания асфалт и цената му. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване", уточни представителят на надзора на холдинга.

Вече е изрязана плоча от асфалта на мястото на катастрофата и е дадена за лабораторен анализ, който ще провери плътността и сцеплението. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подчерта Михайлов.

След заседание в Министерския съвет по темата министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че комисия на пътната агенция е описала нередности при ремонта, които е трябвало да бъдат отстранени до 15 август в рамките на гаранционния срок и пет пъти е приканвала дружеството да го направи. Строителят обаче не е направил нищо, по думите на министъра. Именно затова на опасния завой е бил поставен знак за ограничение на скоростта на 40 км в час и предупреждение за опасност от катастрофи.

Министър Нанков обясни, че през 2011 г. въпросният пътен участък е възложен за рехабилитация. Парите за това са дошли от специфична процедура - чрез заем от Световната банка. През декември 2016 г. участъкът е въведен в експлоатация, като приемателната комисия го е приела след рехабилитацията "без забележки". Фирмата, изпълнила рехабилитацията, е "ТРЕЙС СВОГЕ".

След това обаче местната Пътна полиция на няколко пъти е сигнализирала за повишена честота на катастрофи в този участък. Затова до 27 юли 2018 г. Агенция "Пътна инфраструктура" пет пъти е уведомявала фирмата, изпълнила проекта, че трябва да бъдат отстранени дефекти по пътя. Това е било в гаранционния срок след рехабилитацията, обясни още Нанков.

Една от констатациите е било лошо сцепление на асфалта.

Резултат обаче от сигналите на държавните институции не е имало и фирмата не е поправила участъка, се разбра от думите на главния прокурор Сотир Цацаров.

По информация на БНТ износващият пласт на асфалтовата покривка не е бил с нужната грапавост, за да се осигури добро сцепление на гумите на превозните средства.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове