Финансовото поощряване на изрядните и наказания за джигити трябва да се изчислява спрямо щетите, които са причинили на пътя, предлага новата агенция за безопасност на пътя, начело с Малина Крумова.
Агенцията съвместно със застрахователите и експерти са подготвили модел, който е предложен на Комисията за финансов надзор. „За да има превантивен ефект „малусът“ в системата трябва да се чувства, но целта не е да се увеличат средствата от „Гражданската отговорност“ а в рамките на събираните пари да има преразпределени спрямо рисковите водачи“, уточни пред в. „Монитор“ Малина Крумова. По думите ѝ не трябва да се допуска „малус“ на колата, защото превозните средства не причиняват катастрофи, а техните водачи.
През есента ще бъде готово новото предложение за въвеждането на "бонус-малус" системата за застраховката "Гражданска отговорност". В момента работи нова международна работна група, която да създаде система, при която шофьори без нарушения на пътя ще плащат по-евтина полица, а за водачите с много провинения цената ще е много по-висока.
Бонус-малус е система, която персонализира премията, платена от застраховащия, като взема предвид поведението на пътя и историята на претенциите. Миналата година бе представен вариант, но той срещна остро обществено недоволство.