Провокирана от БСП, регионалният министър Лиляна Павлова заяви в кулоарите на парламента, че докато мъжете си мерят километрите, тя е доказала, че може да управлява пътища. Преди това социалистите изтъкнаха, че са ремонтирали три пъти повече пътища от ГЕРБ, с което разколебаха основния приоритет на управляващите. Павлова контрира, че подобно измерване намирисва на избори.
Сергей Станишев и Димчо Михалевски признаха, че сегашното правителство бие Тройната коалиция по отношение на строежа на магистрали – 200 км срещу 144 км.
„Мисля, че като жена, която за първи път управлявам този сектор, имах мъжеството да покажа как се управляват пътища, как се контролира реализацията на пътни проекти и най-важното - да покажем, че знаем как инвестираме европейските и държавните средства”, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството.
"Не ми се струва много по мъжки мъжете да си мерят километрите", заяви тя.
Станишев и Михалевски критикуваха ГЕРБ и за некачественото пътно строителство. На това Павлова отговори така: „Не трябва да се страхуваме да контролираме и ако има някакви проблеми и несъответствия, те трябва да бъдат показани прозрачно”.
Спорът
„Добре е да се припомни на Бойко Борисов, че пътното строителство е нещо различно от тортите с багери", каза Станишев и с ирония отбеляза и опитите на премиера да оправдае забавянето на магистралите с костенурки, щъркели и блатни кокичета.
Лидерът на БСП даде и конкретни примери за определени отсечки от пътищата, които влизат в противоречие с обещанията на това правителство за бързо и качествено строителство, например строителството магистрала Тракия.
Бойко Борисов контрира, че Станишев няма как да знае как се строят магистрали, защото по негово време „строяха” Батко и Братко. И именно заради техните „строежи”, ни бяха спрени всички фондове.
"Съветвам Станишев да вземе лаборатория и журналисти и да отиде на строящите се магистрали, да вземе проби откъдето поиска, а след това да се върне на построените от него 5 километра и от тях да вземе проба. Резултатът ще бъде много интересен, защото ние още не можем да издадем акт 16 на магистралата при Перник - Диканите заради неплатени отчуждителните процедури", каза още Борисов, цитиран от агенция "Фокус".
"Все още нямам разумно и логично обяснение за строежа на „Водното огледало” в Кърджали, за което са дадени сто милиона лева и днес е превърнато в блато, каза премиерът Борисов. Нямам обяснение за милиардите левове, похарчени за „Белене”, където наследихме един гьол. Нямам обяснение за безумното строителство на „Цанков камък”, където построеният селски път е опасен за хората и струва колкото магистрала „Тракия”. Очевидно – наистина не разбирам от строителството на Станишев", допълни Борисов.