Премиерът Бойко Борисов има най-широко присъствие в медиите – той е споменаван 4 пъти по-често от държавния глава Росен Плевнелиев. На второ място по отразяване е Цветан Цветанов, следван от Сергей Станишев. Подредбата е направена от фондация „Медийна демокрация“ след 5-месечен мониторинг на 5 вестника и едно онлайн издание.
Доц. Орлин Спасов допълни, че някои медии работят директно като пиари, служат за помпане на имидж и трупане на рейтинг. Пример за това идва от отразяването на протестите срещу и за поправките в Закона за горите, оказали се манипулирани в някои големи медии.
Бойко Борисов е категоричен медиен любимец – за него в гореспоменатите медии е писано 3670 пъти, докато вторият Цветанов е отразяван двойно по-малко.
Отношението към министър-председателя е преобладаващо позитивно, като двете големи медийни групи се опитват да спечелят благоразположението му, обобщи доц. Орлин Спасов, който ръководи фондацията и преподава в СУ „Св. Климент Охридски“.
Той изтъкна, че има драстично разминаване между обществените настроения към даден политик и начина, по който той се представя в медиите. В случая на Борисов, той разполага с обществено доверие от 36% срещу неодобрение от 33%, според последното социологическо проучване на „Алфа Рисърч“. За сметка на това в медиите той е представен четири пъти повече в положителна посока.
При президента Росен Плевнелиев тази тенденция е още по-отчетлива – той е с медиен рейтинг 5, което значи 5 пъти повече положителни публикации от отрицателните. При Цецка Цачева пък този медиен рейтинг е 9.
На другия полюс е лидерът на ДПС Ахмед Доган с – 9.
Най-близък до управляващите е вестник „Телеграф“. В изследването попадат още "24 часа", "Труд", „Преса“, „Стандарт“ и "Дневник".