Trabant на цена от 15 000 лева. Автомобилът не е колекционерски, нито пък продаван на търг. Колата обаче е била „забравена” от своя собственик с години след репатрирането й от някоя столична улица и глобата за престояване на наказателен паркинг я е направила буквално златна. Въпреки че реално струва 200 лева за старо желязо, коментира bTV.
Високите цени за прибирането на такива автомобили отказват притежателите им и препълват паркингите в София, какъвто е случаят с този в квартал „Дружба”. В него вече се намират 120 коли и възможност за повече там няма.
От Центъра за градска мобилност твърдят, че полагат големи усилия за откриване на собствениците, но обикновено се оказва, че репатрираният автомобил е бил управляван от водач с пълномощно и трудно се свързват с настоящия притежател. Не намират обаче логично обяснение защо автомобили на пазарна стойност 5000-6000 лева не се търсят.
Румяна Милова – директор в ЦГМ, заяви пред bTV, че за момента законодателството не позволява институцията да се разпорежда с изоставените автомобили и да ги продава, например. Подготвя се обаче предложение за промяна в нормативната уредба, което до дни ще бъде внесено в Столичен общински съвет. На него се разчита да бъдат освободени наказателните паркинги за нови автомобили.