Липсата на сериозни санкции и недостатъчно адекватен контрол бяха посочени от представители на транспортния бранш като причина за катастрофите по пътя, причинени от пияни шофьори.
За да спрат трагичните инциденти вследствие на това, според тях е нужно утрояване на глобите, повече контрол от самите фирми, предоставящи таксиметровите услуги, както и нови психотестове за водачите.
След конкретния случай на пиян таксиметров водач, предизвикал тежката катастрофа в сряда вечерта, Валентин Божков, изп. директор на ИА „Автомобилна администрация" уточни пред bTV, че той е бил вече лишаван от правото да управлява автомобил. След явяването си на изпита в таксиметровата компания обаче той е бил формално чист и без глоби.
Уточнение внесе и Румен Крумов, представител на националния съюз на превозвачите. Михаил Куртев, който е обвиняем за катастрофата, е предизвикал инцидента в извънработно време. „Това не го оправдава, разбира се”, добави Крумов. „Проявите на такъв тип поведение акцентират върху една идея – дали е затворен цикъла в закона за установяване на нарушение и прилагането на санкция”, заяви той. По думите му след множество нарушения лицето може да продължи да работи, "колекционирайки" си актовете.
Представителите на сектора единодушно обявиха нуждата от по-високи санкции, повече контрол и затягане на изпитите. Според Крумов проблемите в закона водят до това в България да се кара по един начин, а в чужбина – по друг. Той заяви, че у нас има усещане за безнаказаност заради липсата на ефектна нормативна уредба.
Директорът на „Автомобилна администрация” добави, че сред предложенията е удостоверението за таксиметров шофьор да бъде срочно, тъй като в момента то няма срок. „Обсъдихме ежегодно шофьорът да оставя справка за контролните си точки и свидетелство за съдимост във фирмата към която работи, както и компанията да има достъп до масивите на КАТ.” Друга обсъждана мярка е промяна в психотестовете и обезсилване на професионалното удостоверение.