През следващите пет години в Германия ще бъдат построени и открити 100 търговски центъра. От тях 26 се предвижда да бъдат пуснати в експлоатация до края на 2012 г. Общата разгъната площ на новопостроените имоти ще надвишава 2 млн. кв.м. и може да се сравнява с територията на кралство Монако. Ако всички проекти бъдат реализирани общият обем на инвестициите ще надвишава 10 млрд. EUR.
Berlin, Leipziger Platz и Bikini Berlin са трите големи мола, които се предвижда да отворят врати в германската столица през следващата година. Берлин е и един от малкото големи градове, в които ще бъдат изградени подобни имоти. Като цяло инвеститорите се насочват към по-малките населени места.
В Германия става популярен друг вид търговски центрове, т-нар. FOC (Factory Outlet Center). В тези магазини може да се пазарува както на дребно, така и на едро. Минусът за клиентите е, че са ограничени в избора на стоки, но пък наличните могат да бъдат купени на значително по-ниски цени.
Досега в Германия подобен тип магазини не са били откривани. До 2012 г. се очаква FOC да има в Золтау (Долна Саксония) и Мюнстер (Северен Рейн Вестфалия).
Желаещите да инвестират в недвижими имоти в Германия имат още време да купят доходоносни обекти в непосредствена близост до новоизграждащите се търговски центрове.