Интересът към търговски имоти в Испания нараства. Доказателство за това е, че за първото полугодие на текущата година са били реализирани сделки на обща стойност 5.9 млрд. USD, а за аналогичния период на миналата сумата е била 3.4 млрд. USD.
В Мадрид доходността от офиси клас „А” е 3.25%, което е аналогично на лондонския Уест Енд. До началото на финансовата криза доходността е била 4% на годишна база. Абстрахирайки се от исторически ниската доходност в сегмента на търговски площи в световен мащаб, инвеститорите все повече влагат в придобиването на подобни имоти, тъй като този сегмент е най-доходоносен.
Възстановяването на испанската икономика набира скорост. По данни на ЕС БВП на глава от населението за първото шестмесечие БВП на глава от населението е достигнал 3.2% на годишна база, което съответства на темпа от последните две години и е над средното ниво от 1.8% за еврозоната.
Именно увереността в икономиката на страната е спомогнала да се реализират повече чуждестранни инвестиции в Испания. Голяма част от задграничните предприемачи са от Европа и САЩ. Днес купувачите са готови да са насочат към по-широк спектър от активи: хотели, студентски жилища, търговски центрове.
Като цяло инвестициите в търговски имоти на Стария континент за 2016 г. отчитат спад поради отсъствието на предложения и политическата нестабилност. Липсата на оферти е проблем за предприемачите. Ако тенденцията на силно търсене се запази и през второто полугодие на текущата година, то 2017-а ще се окаже най-активна по отношение на сключени сделки в сегмента за последното десетилетие е мнението на анализатори.