Отидете към основна версия

14 081 17

Верига хипермаркети с нов логистичен център (СНИМКИ)

  • логистика-
  • стряма-
  • пловдив-
  • кауфланд-
  • инвестиция

Площта му е 30 000 кв.м

Снимки: М. Богданова ©

Модерните логистични площи у нас винаги са били дефицит, независимо дали пазарът на недвижими имоти е във възходяща или низходяща фаза. Всички големи чуждестранни хипермаркети, които решиха да стъпят на българския пазар, си изградиха собствени логистични площи. Причините бяха главно две. Първата липсата на готови модерни складове. Втората – че строейки ги сами си гарантират спазване на всички изисквания на компанията.

След Lidl, който в средата на 2017 г. откри логистичния си център с РЗП 50 000 кв.м на терен от 200 000 кв.м край Ямбол, втората крупна инвестиция в сегмента вече е факт. Тя се намира в Индустриална зона „Раковски”, с. Стряма (област Пловдив) и е на хипермаркети Kauflad. Ще заработи с пълен капацитет на 1 април. Инвестицията е на стойност 64 млн. лв. Дефакто сегашният обект е разширяване на вече съществуващата база, чието изграждане започна през 2005 г. Така общата вложена сума у нас в центъра, който обслужва 59-те магазина на веригата у нас, е 233 млн. лв. Новата сграда се намира на 1 км от старата, тъй като теренът около нея е напълно усвоен.

В центъра работят 600 служители, като 100 от тях ще бъдат разположени в новия обект. В него ще се складират нехранителни стоки. Ще има повече офис площи, също така място за отдих, столова, в която всеки ден се приготвя прясно сготвена храна.

Три са интересните моменти за логистичния център. Всички те се намират в старата база. Първият е, че разполага с автоматична система за подмяна на палета. При транспортирането винаги може да има някакъв проблем с палета – или е атипичен, или е счупен, или нещо друго. Ползваме тази машина за подмяна на счупените”, казва Емил Димитров, ръководител направление „Логистика”.

Вторият момент е рециклирането. „Рециклираме рециклирайки. Отделяме голямо внимание на защита на околната среда и задължително разделяме хартия, фолио, дърво”, обяснява Димитров.

Логистичният център разполага със специални машини и пирони за ремонт на палети, като на всяка ремонтирана се поставя пломба на Кауфланд България.

Третата иновация в логистичният център са сгъваемите касетки за плодове и зеленчуци. След като стоката бъде транспортирана касетките се сглобяват и заемат много по-малко място при транспортирането им обратно към центъра.

Сърцето на логистичтия център е машина, която струва почти колкото едно ново Audi A4. Важното за нея е, че измерва артикулите триизмерно, както и теглото, нещо което е изключително важно за SAP системата. Тази информация ни е необходима за да имаме тази информация при комисионирането - да знаем колко висок ще стане палета, да знаем броя на палетите. На тази база планираме транспорта. Освен това, знаейки килограмите на всеки един кашон, знаем килограмите на всеки един палет, съответно знаем колко палета трябва да натоварим на един товарен автомобил, за да бъде презовен товара до филиала без да превишим законоустановените 40 тона максимално тегло на композиция”, обяснява Димитров.

Още при приемането на стоката тя преминава контрол. Служители, които отговарят за качеството, проверяват дали плодовете и зеленчуците отговарят на изискванията на веригата. Със специален уред се проверява температурата, при която влизат бананите в склада и други. Стоката, която не отговаря на изискваното качество, се връща на доставчика.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини