Едно от най-големите летища в Европа – Мюнхен, ще бъде разширено. От началото на следващата година летището на баварската столица в сътрудничество с германския национален превозвач започват разширяване на Терминал 2 на аеропорта. Плановете са след реновирането капацитетът на обслужените пътници на терминала да се увеличи с до 10 милиона души.
През 2019 г. второто по големина летище след това във Франкфурт на Майн е обслужило 46 млн. пътници.
Една от причините за разширяването е, че германският национален превозвач вече едва се „побира“ на франкфуртското летище и търси начини за разширяване, а мюнхенското дава по-добра цена. Там вече са базирани няколко машини от най-големия пътнически самолет – А380, както и цялата флотилия от А350 на Lufthansa.
Бъдещето на баварското летище е доста обещаващо. След разширяването на Терминал 2 ще започне работа и по строителството на трета писта. Тук обаче решението е на политиците, пише германското издание Handelsblatt. Баварската коалиция на ХДС и свободните избиратели отложиха вземането му до 2023 г. Това беше значителен провал за летището в Мюнхен. Защото дори след положително решение, ще е нужно известно време, преди новата писта да заработи.
В същото време въздушният трафик ще продължи да расте силно. Германският аерокосмически център (DLR) изчисли в проучване, разпространено на 16 декември, че броят на пътниците в световен мащаб ще се удвои от около 4 милиарда през 2016 г. до над 9.4 милиарда през 2040 г.
Експертите предупреждават, че около 255 милиона пътници няма да могат да бъдат обслужвани през 2040 г., тъй като капацитет просто няма. Затова не е изненада, че Йост Ламерс, който поема управлението на летището в Мюнхен в края на 2019 г., даде да се разбере, преди да встъпи в длъжност, че третата писта е необходима.