Несъмнено 2020-та е най-лошата година за откриване на летище. На "Бepлин-Бpaндeнбypг", обаче и без това не му върви, тъй като през последното десетилетие на няколко пъти беше обявявано официално откриване, но така и не стигна до пускане в експлоатация. Това става едва сега. Очаква се този път официалната церемония да бъде на 31 октомври. Първите самолети, които ще кацнат са на германския национален превозвач Lufthаnѕа и на ЕаѕуЈеt.
След официалното започване на работа на BER, което е разположено в източната част на германската столица, се очаква другият аеропот "Тегел" да преустанови дейност.
Проблеми и корупция са двете причини за дългото строителство и шест пъти отлагане на официалното откриване от 2011 г. насам. Последваха още три - през 2014 г., 2016 г. и 2017 г. Всички отлагания доведоха до значителни разходи, което превърна летището в едно от най-скъпите в света. Първоначално изчисленията сочеха, че то ще струва 2.7 млрд. EUR, а в действителност цената в края на изграждането и многобройните корекции достигна 7 млрд. EUR.
Изпитанията за "Бepлин-Бpaндeнбypг" обаче продължават, тъй като отваря врати в най-трудния в авиационната история период - пандемията с коронавируса, която приземи гражданската авиация през последната половин година.
Летището разполага с два готови терминала и 120 места за самолети. капацитетът на паркинга е 13 000 автомобила. Системата за транспортиране на багажа може да сортира до 10 000 куфара на час. За момента се предвижда втория терминал да остане затворен, както и по нататъшните инвестиции да бъдат замразени.