Отидете към основна версия

5 994 20

Три проекта за ключов тунел в България

  • петрохан-
  • тунел-
  • проход-
  • проекти-
  • финансиране

Не е ясно как ще бъде осигурено финансирането на тунела под "Петрохан"

Снимка: БГНЕС

Прединвестиционно проучване очертава три варианта за бъдещия тунел под "Петрохан", стана ясно от писмен отговор на бившия министър на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. В по-голямата си част те следват съществуващия път София - Петрохан - Берковица - Монтана - Лом. Изключение са обходът на Костинброд, който ще е нов, обходът на с. Бучин проход и последващото преминаване на прохода "Петрохан". След с. Гинци са разработени варианти за тунелно преминаване на останалата част от прохода.
Единият от вариантите предлага тунел с дължина малко над 4 км с денивелация 145 м, вторият – тунел с дължина отново от малко над 4 км и денивелация от 181 м, а третият – за тунел с дължина почти 7 км и денивелация от 239 м.

Най-дългото трасе позволява проектна скорост 80-90 км/ч и постигане на габарит Г-20, т.е. скоростен път с две платна с по две ленти за движение, докато останалите – 60-80 км/ч. То е и най-щадящо към околната среда, посочва Аврамова. То е одобрено на експертен технико-икономически съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ и е подадено за съгласуване към екоминистерството.

След изготвянето на оценка за въздействието върху околната среда и влизането му в сила, ще бъде изработен подробен устройствен план, проектиране и строителство.

Все още не е ясно как ще бъде осигурено финансирането на проекта.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 8 гласа.

Свързани новини