Прединвестиционно проучване очертава три варианта за бъдещия тунел под "Петрохан", стана ясно от писмен отговор на бившия министър на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. В по-голямата си част те следват съществуващия път София - Петрохан - Берковица - Монтана - Лом. Изключение са обходът на Костинброд, който ще е нов, обходът на с. Бучин проход и последващото преминаване на прохода "Петрохан". След с. Гинци са разработени варианти за тунелно преминаване на останалата част от прохода.
Единият от вариантите предлага тунел с дължина малко над 4 км с денивелация 145 м, вторият – тунел с дължина отново от малко над 4 км и денивелация от 181 м, а третият – за тунел с дължина почти 7 км и денивелация от 239 м.
Най-дългото трасе позволява проектна скорост 80-90 км/ч и постигане на габарит Г-20, т.е. скоростен път с две платна с по две ленти за движение, докато останалите – 60-80 км/ч. То е и най-щадящо към околната среда, посочва Аврамова. То е одобрено на експертен технико-икономически съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ и е подадено за съгласуване към екоминистерството.
След изготвянето на оценка за въздействието върху околната среда и влизането му в сила, ще бъде изработен подробен устройствен план, проектиране и строителство.
Все още не е ясно как ще бъде осигурено финансирането на проекта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кой ще го финансира?
Коментиран от #6
08:51 13.05.2021
2 честен ционист
08:53 13.05.2021
3 Ааааа
08:53 13.05.2021
4 Мата Хари
08:54 13.05.2021
5 NikNay
Коментиран от #12
08:55 13.05.2021
6 НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ
До коментар #1 от "Кой ще го финансира?":
ЕС......КАК КОЙ.......Коментиран от #15
08:57 13.05.2021
7 НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ
Коментиран от #9
08:57 13.05.2021
8 Не че нещо... АМА...
Коментиран от #14
09:02 13.05.2021
9 NikNay
До коментар #7 от "НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ":
А ГЕРБ ни го вкарваха с 200 ....Коментиран от #11
09:02 13.05.2021
10 евентуално
09:21 13.05.2021
11 БСП...ИЗБОРНИЯТ РАЗГРОМ
До коментар #9 от "NikNay":
ВЕРНО Е...НА ИЗБОРИТЕ ПАК ТРЕСНАХА СТОЛЕТНИЦАТА09:28 13.05.2021
12 багер
До коментар #5 от "NikNay":
И откъде ще мине този канал,господин инженер.През Лудогорското плато или през нивята на Добруджа.09:30 13.05.2021
13 У нас има тунели. ....
09:33 13.05.2021
14 любител
До коментар #8 от "Не че нещо... АМА...":
отговарям веднага парите за тунела боко тиквата обърна в злато и са на кюлчета в чекмеджето му.хахаха. където и другите милиони от новите магистралите и ремонта им.хахаха.09:40 13.05.2021
15 СЛОНА
До коментар #6 от "НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ":
ЕС НИ КЛАТИ ,А НАТО СЪСЕДИТЕ НИ МЛАТИ И НА ЗАПАД И НА ИСТОК,НАТО НЕ НИ БРАНИ ТОВА СА НОВИТЕ НИ ТИРАНИЗАТОВА ТРЕБВА РЕФЕРЕНДУМ ИЛИ НАРОДНА РЕВОЛЮЦИЯ.
Коментиран от #16
09:43 13.05.2021
16 Фъкoff
До коментар #15 от "СЛОНА":
И след "референдума или народната революция" какво ни предлагаш? - Землянки?Коментиран от #18
09:58 13.05.2021
17 СЛОНА
И ПАК ЩЕ ГО НАПИША ДОСТОВЕРНО НЕКА ПОГЛЕДНЕ ДРУГИТЕ СТРАНИ ВЕЛИКИ СИЛИ КАК УВАЖАВАТ ТЕХНИЧЕСКИТЕ СИ ВОЕННИ КАДРИ ПРИМЕРНО АБХАЗОВ И СУБАРОВ КЪДЕ СА ЕДИНИА ВОЕННО АТАШЕ В УКРАЙНА ,А ДРУГИЯ В АМЕРИКА ,а тук за някой партийка, за някой министерско кресло ,а ЗА МЕН БУМБЕТО ТЕЛЕФОНИСТА така ме знаят ОСТАНА ВЕЛОСИПЕДНОТО СЕДЛО.,Ама ако се съберем с субара и абхаза мое да пратим някой да види какво прави АННДОНОВ НА КУРСК
12:39 13.05.2021
18 СЛОНА
До коментар #16 от "Фъкoff":
ДИКСИ ТИ НЕ СЕ ОБАЖДАЙ ,ЧЕ И ТВОЙТО ВРЕМЕ ОДАВНА МИНА И ВЕЧЕ СИ НИКОЙ12:43 13.05.2021
19 От чужбина
23:00 14.05.2021
20 Анонимен
23:27 07.06.2021