ФАКТИ.БГ

Три проекта за ключов тунел в България

Не е ясно как ще бъде осигурено финансирането на тунела под "Петрохан"

Публикувана: 13 Май, 2021 08:47
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5307
Три проекта за ключов тунел в България
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 8 гласа.

Прединвестиционно проучване очертава три варианта за бъдещия тунел под "Петрохан", стана ясно от писмен отговор на бившия министър на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. В по-голямата си част те следват съществуващия път София - Петрохан - Берковица - Монтана - Лом. Изключение са обходът на Костинброд, който ще е нов, обходът на с. Бучин проход и последващото преминаване на прохода "Петрохан". След с. Гинци са разработени варианти за тунелно преминаване на останалата част от прохода.
Единият от вариантите предлага тунел с дължина малко над 4 км с денивелация 145 м, вторият – тунел с дължина отново от малко над 4 км и денивелация от 181 м, а третият – за тунел с дължина почти 7 км и денивелация от 239 м.

Най-дългото трасе позволява проектна скорост 80-90 км/ч и постигане на габарит Г-20, т.е. скоростен път с две платна с по две ленти за движение, докато останалите – 60-80 км/ч. То е и най-щадящо към околната среда, посочва Аврамова. То е одобрено на експертен технико-икономически съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ и е подадено за съгласуване към екоминистерството.

След изготвянето на оценка за въздействието върху околната среда и влизането му в сила, ще бъде изработен подробен устройствен план, проектиране и строителство.

Все още не е ясно как ще бъде осигурено финансирането на проекта.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Кой ще го финансира?
1 Отговор
Питайте Бойко той ще ви каже! Ако откаже, чакайте да излезе от кома финансиста, дето са правеше на Шумахер, и стана като Шумахер!

Коментиран от #6


Оценка:
-4 +20

честен ционист
2 Отговор
От тук ще минават краварските танкове.

Оценка:
-14 +8

Ааааа
3 Отговор
Аахахахахаха, смешници от години все говорят че ще правят тунел, но като дойде време за разпределяне на комисионните и накрая като видят че няма да останат пари и забравят всичко, до следващите избори, когато пак вадят торбата с лъжите и почват да обещават. Първия проект беше още в зората на демокрацията при голямото краднене и разпределяне, и тогава японци щяха да го строят, ама като видяха колко трябва да дават подкупи и се отказаха, а тогавашния прокурор Татарчев се пенеше по телевизията че ще обеси тоя дето е прецакал проекта и е изгонил японците.....

Оценка:
-1 +32

Мата Хари
4 Отговор
Разправят Баце бил построил магистралите с пари на американския данъкоплатец и за ползване от американската армия, а евросубсидията заделял у шкафа.

Оценка:
-8 +16

NikNay
5 Отговор
Най- велик ще е този който построи плавателен канал Русе - Варна . Ще струва многа стедства и време но ползите от него за България ще са като тези на Суецкиа канал за Египет ....

Коментиран от #12


Оценка:
-10 +8

НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ
6 Отговор

До коментар #1 от "Кой ще го финансира?":


ЕС......КАК КОЙ.......

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +7

НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ
7 Отговор
А БСП ни....мами

Коментиран от #9


Оценка:
-4 +11

Не че нещо... АМА...
8 Отговор
да попитам! С тунела под Шипка ко стана!??!?

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +23

NikNay
9 Отговор

До коментар #7 от "НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ":


А ГЕРБ ни го вкарваха с 200 ....

Коментиран от #11


Оценка:
-2 +16

евентуално
10 Отговор
Тати ще ми купи колело,ама друг път.

Оценка:
-0 +12

БСП...ИЗБОРНИЯТ РАЗГРОМ
11 Отговор

До коментар #9 от "NikNay":


ВЕРНО Е...НА ИЗБОРИТЕ ПАК ТРЕСНАХА СТОЛЕТНИЦАТА

Оценка:
-0 +5

багер
12 Отговор

До коментар #5 от "NikNay":


И откъде ще мине този канал,господин инженер.През Лудогорското плато или през нивята на Добруджа.

Оценка:
-0 +6

У нас има тунели. ....
13 Отговор
У "нас" не е в Тикволандия.....извън....та имаме си тунели.Още преди 10 години си пътувах през 10 км тунел до Испания....Тунели към Англия,към Швейцария и Италия.....А когато пътувам в Италия там само тунелите са повече като км от половината пътна мрежа на Тикволандия.....било мафия в Италия....да дойдат в Тикволандия.Финансиране?Че да не е милиард? Това е стратегически обект и се финансира с вътрешен заем например....1 за Шипка и 1 за Петрохан като начало....не ми се пише Простотия от всякъде с Тиквата и Кърджалийската начело....ходете пеш.....вместо да ги изметете в бунището на историята и вкарате една част в кауша спорите кой какъв бил и че и гласувате за престъпници като ГРОБ,БСП ,ДПС .

Оценка:
-2 +12

любител
14 Отговор

До коментар #8 от "Не че нещо... АМА...":


отговарям веднага парите за тунела боко тиквата обърна в злато и са на кюлчета в чекмеджето му.хахаха. където и другите милиони от новите магистралите и ремонта им.хахаха.

Оценка:
-1 +11

СЛОНА
15 Отговор

До коментар #6 от "НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ":


ЕС НИ КЛАТИ ,А НАТО СЪСЕДИТЕ НИ МЛАТИ И НА ЗАПАД И НА ИСТОК,НАТО НЕ НИ БРАНИ ТОВА СА НОВИТЕ НИ ТИРАНИ
ЗАТОВА ТРЕБВА РЕФЕРЕНДУМ ИЛИ НАРОДНА РЕВОЛЮЦИЯ.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +6

Фъкoff
16 Отговор

До коментар #15 от "СЛОНА":


И след "референдума или народната революция" какво ни предлагаш? - Землянки?

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +3

СЛОНА
17 Отговор
А СЕГА КАКВО Е ЗА НЯКОЙ ШКАФЧЕ,А ЗА НАС КОВЧЕЗИ ,ТОГАВА ЗА ВСЕКИ ПОРАВНО ,А НЕ ПО БРАТСКИ КАТО ПРИ БОЙКА.....
И ПАК ЩЕ ГО НАПИША ДОСТОВЕРНО НЕКА ПОГЛЕДНЕ ДРУГИТЕ СТРАНИ ВЕЛИКИ СИЛИ КАК УВАЖАВАТ ТЕХНИЧЕСКИТЕ СИ ВОЕННИ КАДРИ ПРИМЕРНО АБХАЗОВ И СУБАРОВ КЪДЕ СА ЕДИНИА ВОЕННО АТАШЕ В УКРАЙНА ,А ДРУГИЯ В АМЕРИКА ,а тук за някой партийка, за някой министерско кресло ,а ЗА МЕН БУМБЕТО ТЕЛЕФОНИСТА така ме знаят ОСТАНА ВЕЛОСИПЕДНОТО СЕДЛО.,Ама ако се съберем с субара и абхаза мое да пратим някой да види какво прави АННДОНОВ НА КУРСК

Оценка:
-1 +2

СЛОНА
18 Отговор

До коментар #16 от "Фъкoff":


ДИКСИ ТИ НЕ СЕ ОБАЖДАЙ ,ЧЕ И ТВОЙТО ВРЕМЕ ОДАВНА МИНА И ВЕЧЕ СИ НИКОЙ

Оценка:
-0 +1

От чужбина
19 Отговор
Тази идея за тунел под Петрохан съм я чул още в далечното тошово време, някъде началото на 80-те. И само да ви светна: Из Европа много от тунелите се плащат. Та и този, ако се построи ще трябва да си плащате за да минете през него. Но няма лошо. Ще намалее трафика по пътя Монтана-Враца-Мездра-Ботевград-София. Ще се съкрати много време и гориво за транспорта, а и работни места за строителство и после за подръжка на тунела. Колкото е по-дълъг тунела, толкова повече полза, но и по-скъп.

Оценка:
-0 +2

Анонимен
20 Отговор
Желаещите да има тунел, които дори "протестираха" и си позволяваха да затварят пътя с исканията си всъшност са има-няма 15 човека от района, които са пряко облагодетелствани от построяването му по един или друг начин. Разбирайте проектите минават през техни имоти и очакват да се нагушат яко с кинти и други подобни врътки. Реално голямата част от населението не живее в заблуда и желание за такова нещо, по-разумно е да се поддържа сегашния път.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5