Новата автогара в София беше открита официално вчера. Сградата е модерна и хваща окото отдалеч, но общината пак не се е сетила за елементарни неща. За да стигнат до новото съоръжение, столичани ще трябва да преодолеят не едно препятствие и да повървят доста пеша с тежките куфари и сакове. Защото до новата автогара няма нито една спирка на градския транспорт.
Най-близко до новата автогара са спирките на автобусите от "Младост". Едната е на бул. "Мария-Луиза" и ул. "Козлодуй". Другата е пред Централна гара. Автогарата се намира точно по средата, тъй че и двете спирки са еднакво неудобни за пътуващите. Ако слязат на спирката на ул. "Козлодуй", те ще трябва да вървят поне 5 минути пеша, докато стигнат до автогарата. Ако слязат пред Централна гара, имат също толкова път пеша покрай новопостроените павилиони на туроператорските фирми за Европа.
Ако човек идва от центъра с трамваи 1, 7 или 14, придвижването му е още по-затруднено. Той трябва или пак да слезе на "Козлодуй", или да избере спирката на Централна гара. Тогава обаче освен всичко останало ще трябва да премине и през подлеза на гарата, който в момента е в ремонт. С това пътят му се удължава още повече. Но ако идващите от центъра все пак имат избор, пътуващите от "Обеля" и "Надежда" са принудени да слязат на Централна гара и да минат под подлеза. Който е запазил колорита си с натрапчивата миризма на урина, неосветените коридори и струпаните боклуци. Въпреки охраната подлезът не е приятно място за минаване. Но пътуващите с трамваи 6, 9, 12 и 19 са принудени да минават през него, ако не искат да пресичат шосето отгоре. За тях пътят до новата автогара е най-труден - те трябва да вървят поне 10 минути през подлеза и по тротоара покрай Централна гара, за да стигнат до автобусите.
Има идея да бъде изградена топла връзка между автогарата и Централна гара в подлеза, където неотдавна се намираше магазин "Аско Деница". Работници вчера започнаха разчистването му. Преди време държавата е продала "Аско Деница" с подлеза на частна фирма и ние не можем да изградим нищо, докато не си го върнем, обясни зам.-кметът по строителството Иван Гечев. Подлезът и топлата връзка биха улеснили придвижването на пътниците, тъй като няма да им се налага да пресичат през трамвайната линия. Сега много от тях минават направо през шосето и през линията на трамвая, вместо да заобикалят под подлеза при Централна гара. Това обаче създава опасност, тъй като хората пресичат на завой, а колите нямат видимост към пешеходците.
В общинската дирекция "Транспорт" не се обсъжда промяна на спирките на градския транспорт, за да бъде по-удобно придвижването на пътниците до автогарата. Според директора на ведомството Георги Чакъров спирката на "Козлодуй" не може да се изтегли по-близо до автогарата, понеже ще се разкъса транспортен възел. Сега пътуващите от центъра и от "Обеля" за "Орландовци" могат да се прехвърлят на кръстовището на ул. "Козлодуй" на трамвай 2. Спирките са много близки. Ако се изтегли спирката на 1, 7, 14 и автобусите от "Младост", ще стане по-трудно прехвърлянето и ще има протести, смята Георги Чакъров. Според експертите на общината на завоя няма начин да се направи спирка. Между двете спирки на автобусите от "Младост" и трамваите 1, 7 и 14 няма и 400 м, а между две спирки трябва да има поне 500 м, твърди Георги Чакъров.
До автогарата може да се стигне лесно с личен автомобил, въпреки че няма специален паркинг пред нея. Но може да се ползва намиращият се съвсем близо паркинг пред Централна гара. Удобно е да се стигне и с маршрутка - до мястото пътуват цели тринадесет маршрутни линии - 2, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 18, 26, 42, 45 и 48.
Отидете към основна версия
9 Юни, 2004 00:00 1 089 0
Новата автогара без връзка с градския транспорт
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.