През последните години в много страни се наблюдава увеличение на разходите за луксозни стоки, но една държава се откроява като най-големият потребител на луксозни стоки на глава от населението в света.
От чанти Chanel до Rolex, луксозните стоки отдавна са популярна покупка за потребителите по целия свят и тази тенденция не показва признаци на забавяне.
В много страни се наблюдава увеличение на разходите за луксозни стоки, но една страна сега се откроява като най-големия харч за луксозни стоки на глава от населението в света: Южна Корея.
Според анализатори от Morgan Stanley разходите на Южна Корея за луксозни стоки са се увеличили с 24% през 2022 г. до 15,4 млрд. евро или около 300 евро на глава от населението.
Това е много повече от 46 и 234 евро на глава от населението, които харчат китайските и американските граждани.
Голямото търсене на луксозни стоки се дължи на редица фактори, сред които увеличаване на покупателната способност и желание за демонстриране на социален статус.
В корейското общество е по-приемливо да се демонстрира богатство. Според проучване на McKinsey само 22 % от анкетираните корейци смятат, че демонстрирането на луксозни стоки е проява на лош вкус, докато 45 % от японските и 38 % от китайските респонденти смятат същото.
През последните години южнокорейският пазар на луксозни стоки се разраства стабилно, като този растеж се ускорява от пандемията COVID-19. Тъй като много потребители предпочитат да пазаруват онлайн, луксозните марки отбелязват значително увеличение на продажбите в електронната търговия.
Луксозната мания в Южна Корея е повече от полезна за марките. Moncler, например, съобщи, че приходите му в Южна Корея са се увеличили повече от два пъти през 2022 г. в сравнение с 2019 г. По подобен начин Richemont Group, която притежава, наред с други, Cartier и Van Cleef & Arpels, наблюдава значително увеличение на продажбите в страната от Югоизточна Азия.
В допълнение към разрастващия се пазар на луксозни стоки в Южна Корея луксозните марки използват и огромната развлекателна индустрия в страната, за да увеличат продажбите си.
Ярък пример за това е неотдавнашното назначаване на звездата на BTS Джимин за глобален посланик на марката Dior.
Миналия месец Dior обяви партньорството с Джимин чрез социалните медии, като заяви, че назначаването на звездата на BTS “затвърждава” приятелството му с френската марка и “продължава връзката” с артистичния директор на мъжкото облекло Ким Джоунс.
Ким Джоунс и преди е проектирал сценични тоалети за к-поп групата, което допълнително заздравява връзката между Dior и Джимин.