Отидете към основна версия

1 771 0

Тошев: Богати и непрофесионални издатели сриват медийния пазар у нас

  • медии-
  • тошо тошев
Снимка: Монитор
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Нахлуването във вестникарския пазар в България на богати хора, които не са професионални издатели, срива медийния пазар. Тезата е на журналиста Тошо Тошев, който коментира динамиката в печатните медии през последната година.

В интервю за Дарик Тошев потвърди, че в първите дни на новата година стартира новият вестник на дружеството "Обединени свободни медии", регистрирано заедно с главния редактор на сп. "Тема" Валери Запрянов.

Бившият главен редактор на в. "Труд" посочи, че новият вестник, чието име все още се обмисля, ще бъде опозиционен и ще бъде подкрепен от съдружник от чужбина.

"За жалост, като че ли в България през последната година надделя собствеността на бизнесмени, които не са професионални издатели. Те нахлуват на вестникарския пазар със своите амбиции, не искам нищо лошо да кажа нито за амбициите, нито за хората, но първо - те са непрофесионалисти, второ - при тази слабост на икономиката, има друг тип мотивация за стремглавото нахлуване на богати хора в медийния сектор. Няма да гадая каква може да бъде тази мотивация, но може да е всякаква - може да подсказва амбиции в сферата на политиката, чрез медиите могат да се подкрепят политики и хора и да се получават дивиденти; това могат да бъдат мераци за лична реализация или за лекуване на комплекси", коментира Тошо Тошев.

На въпрос дали медийният пазар губи от това Тошев каза: "Той не губи, той се срива. Когато не правиш бизнес, чист бизнес, искаш да произвеждаш едно качествено издание, за да печелиш от него, а то, за да е качествено, трябва да е свободно, а собственикът иска изданието да помага на основния бизнес, откъдето той е тръгнал и е намерил пари, за да купи вестника, товест тогава медията става подчинена".
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини