Отидете към основна версия

2 344 6

Възможно е да се пише напълно нов Закон за движение по пътищата

  • нов-
  • закон за движение по пътищата

Мария Димитрова: Основният акцент трябва да е за рецидивистите на пътя

Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Ако промените в текстовете на Закона за движение по пътищата надминат определен брой, е възможно да се премине към написване на изцяло нов нормативен акт, регулиращ правата и отговорностите на участниците в пътното движение. Това стана ясно днес на дискусия в Народното събрание, съобщи Дарик радио.

Според заместник-председателя на Комисията по транспорт в Народното събрание Георги Сливенски все още не е взето окончателно решение за това как точно ще се подходи в случая и дали ще има нов закон. Той обобщи някои от основните параметри на обсъжданите промени, свързани с младите шофьори:

Дефиниция за това какво е млад шофьор, обучение, управление с придружител на младежи след 17 години, обозначаване на автомобила, управляван от млад шофьор, по-малък първоначален брой контролни точки за новия шофьор, по-ниска разрешена концентрация на алкохол - 0,2 вместо 0,5 промила, продължаващо обучение.

Ще бъде преразгледана и отговорността на водача към пътниците, каза Георги Сливенски:

Завишаване на санкциите спрямо водачи, които нарушават правилата за превоз на пътници. Задължение на водача е преди да потегли, да осигури пътниците да си поставят предпазни колани.

Мария Димитрова от фондация "Безопасни улици" каза, че вместо да се спираме постоянно на симптомите, в случая е много важно да се излекува болестта. Основен акцент според нея трябва да бъде наказателната политика към рецидивистите, нарушители на пътя:

Не да бъде само глоба, нека бъде обществено полезен труд, нека той да разбере, че няма как в населено място да си позволява да кара със 100 или със 120 километра в час. Нека му бъде отнета книжката, след като той втори път получава глоба за превишена скорост, за употреба на алкохол.

В дискусията имаше и няколко остри момента и разменени реплики. От ГЕРБ твърдяха, че някои от идеите на управляващите за промени не са логични. Според Станислав Иванов има неточности в организирането на дискусията:

Визирайте какво правим, дайте ни насоките и оттук нататък да не се получава това -едно широкомащабно събиране на хора на едно място. Не се знае кой какво ще предложи. По-лошото, не само, че губим времето на хората, ами от тук нататък не знаем техните предложения какъв вид ще придобият и какво ще е тяхното движение.

Идеята, лансирана от Татяна Буруджиева преди време, да се забранят магистралите за младите водачи, срещна неодобрението на асоциацията на автоинструкторите. Кажете ми как да стигна от София до Ботевград освен по магистрала, попита Красимир Георгиев. Според него младият водач се превръща в жертвен агнец. Истината според него е в качеството на обучението и строгия контрол както на шофьорските школи, така и на участниците в движението.

Докато не си оправим магистралите, така че наистина да караме със сериозна скорост, трябва да има както в Германия в различните участъци - различна скорост, а не да се делим на млади и стари шофьори, коментира Буруджиева.

Обсъждането на промените ще продължи.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини