Ако промените в текстовете на Закона за движение по пътищата надминат определен брой, е възможно да се премине към написване на изцяло нов нормативен акт, регулиращ правата и отговорностите на участниците в пътното движение. Това стана ясно днес на дискусия в Народното събрание, съобщи Дарик радио.
Според заместник-председателя на Комисията по транспорт в Народното събрание Георги Сливенски все още не е взето окончателно решение за това как точно ще се подходи в случая и дали ще има нов закон. Той обобщи някои от основните параметри на обсъжданите промени, свързани с младите шофьори:
Дефиниция за това какво е млад шофьор, обучение, управление с придружител на младежи след 17 години, обозначаване на автомобила, управляван от млад шофьор, по-малък първоначален брой контролни точки за новия шофьор, по-ниска разрешена концентрация на алкохол - 0,2 вместо 0,5 промила, продължаващо обучение.
Ще бъде преразгледана и отговорността на водача към пътниците, каза Георги Сливенски:
Завишаване на санкциите спрямо водачи, които нарушават правилата за превоз на пътници. Задължение на водача е преди да потегли, да осигури пътниците да си поставят предпазни колани.
Мария Димитрова от фондация "Безопасни улици" каза, че вместо да се спираме постоянно на симптомите, в случая е много важно да се излекува болестта. Основен акцент според нея трябва да бъде наказателната политика към рецидивистите, нарушители на пътя:
Не да бъде само глоба, нека бъде обществено полезен труд, нека той да разбере, че няма как в населено място да си позволява да кара със 100 или със 120 километра в час. Нека му бъде отнета книжката, след като той втори път получава глоба за превишена скорост, за употреба на алкохол.
В дискусията имаше и няколко остри момента и разменени реплики. От ГЕРБ твърдяха, че някои от идеите на управляващите за промени не са логични. Според Станислав Иванов има неточности в организирането на дискусията:
Визирайте какво правим, дайте ни насоките и оттук нататък да не се получава това -едно широкомащабно събиране на хора на едно място. Не се знае кой какво ще предложи. По-лошото, не само, че губим времето на хората, ами от тук нататък не знаем техните предложения какъв вид ще придобият и какво ще е тяхното движение.
Идеята, лансирана от Татяна Буруджиева преди време, да се забранят магистралите за младите водачи, срещна неодобрението на асоциацията на автоинструкторите. Кажете ми как да стигна от София до Ботевград освен по магистрала, попита Красимир Георгиев. Според него младият водач се превръща в жертвен агнец. Истината според него е в качеството на обучението и строгия контрол както на шофьорските школи, така и на участниците в движението.
Докато не си оправим магистралите, така че наистина да караме със сериозна скорост, трябва да има както в Германия в различните участъци - различна скорост, а не да се делим на млади и стари шофьори, коментира Буруджиева.
Обсъждането на промените ще продължи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мосю Чаушев
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m3DI84rGTZ8[/youtube]
Коментиран от #5
18:50 22.10.2013
2 Iaroslav Stanchev
18:57 22.10.2013
3 Нема Бира
Коментиран от #4
19:01 22.10.2013
4 Бай Иван
До коментар #3 от "Нема Бира":
Прав си ,вместо да се занимават с приоритетите за оцеляване на нацията те са тръгнали някакви тъпи закони за движението да оправят.Е това са нашите политици.19:57 22.10.2013
5 pafch0
До коментар #1 от "Мосю Чаушев":
Прав си... ти не знам бил си късметлия 40 часа си кормувал. Аз където съм завършил транспортна школа имах една 29 часа.Добре че бащата имаше спомени за соц-шофьорски курсове ме караше по различни терени (баири, черни пътища с остри завои и други) та да се доподготвя. Отделно 2 зимни сезона ме придружаваше в колата .
Преди месеци изкарах C категория и честно казано останах много... ама много недоволен. Нищо чудно че стават инциденти с камиони и автобуси. Реално погледнато шофьорите Б категория са 300 пъти по подготвени от новите партиди камионджии.
В тая фирма дето аз карах , ако съм имал 2-3 часа кормуване ..
Вместо закони да пишат и да пренаписват да върнат полигоните от времето на бащите ни!
Тръгване по баир, шофиране в/у хлъзгава настилка, шофиране с неизправен автомобил (на затворен терен да се види/усети ефекта от неподходящи гуми и/или с галоши както им викаме, прецакан съединител.. фактори много! Убеден че 60% от новите шофьори няма да знаят как да постъпят като дефектира притискателния диск или като спукат гума шофирайки с висока скорост, а пък за ефекта аквапланинг да не говорим.)
Коментиран от #6
07:25 23.10.2013
6 Бай Иван
До коментар #5 от "pafch0":
Знаеш ли , прав си. Един познат му изтекла течноста на помпата на съединителя и платил 700лв за пътна помощ.А колата може да се кара и без съединител особено по магистралата.Включваш на първа ,въртиш стартера и заминаваш.Предавките в движение се сменят и без съединител,но той е дал 700лв за пътна помощ.07:34 23.10.2013