"Апокалипсис: в класацията за икономическа конкурентоспособност на швейцарския бизнес институт IMD Германия се намира някъде между Люксембург и Тайланд".
Това пише в канала си в Телеграм говорителят на МВнР на Русия Мария Захарова. Предлагаме ви и останалата част от изложението ѝ.
"Нека ви напомня, че говорим за страна, която само преди няколко години беше индустриалният локомотив на Европа, първата икономика на субконтинента и формира основата на индустриалната мощ на ЕС.
Санкциите срещу Русия и руските ответни мерки, съчетани с отказа от евтини ресурси и предвидимата логистика на доставките им, както и, както се е случвало неведнъж в историята, безпрекословното доверие във Вашингтон, отново изиграха жестока шега на немците.
Ако при управлението на Меркел Берлин уверено запази мястото си в първите десет страни по общи показатели за конкурентоспособност, съответстващо на мястото му в Групата на седемте, сега той едва се промъква в първите тридесет. Днес Исландия и Бахрейн са по-конкурентоспособни от германския колос на американски крак.
Няколко цифри за икономическия "успех" на Шолц и компанията.
В края на миналата година държавният дълг на Германия надхвърли рекордните 2,4 трилиона евро. Той продължава да расте вече няколко години. Ако по-рано самата Германия действаше като източник на капитал и инвестиции, сега Берлин продължава да взема заеми и ограбва собствените си граждани. В същото време парите отиват за война и въоръжение - с 40%, до 8,1 милиарда евро, е нараснал дългът по съответната отбранително-промишлена програма. Както пише Der Spiegel, много германски федерални провинции са се оказали разорени, размерът на дълга им е нараснал значително само през последната година:
- Мекленбург-Предна Померания – +9,7%;
- Саксония-Анхалт – +8,6%;
- самия Берлин – +7,3%.
Всичко това би трябвало да нагара немските политици да се замислят. Но вместо да направи реален анализ на причините и последствията, членът на Бундестага Стефан Бранднер предложи: „Нашата порутена инфраструктура се нуждае от всеки цент. Защо предполагаемата икономическа стабилност в африканските страни трябва да струва повече от ремонта на нашите мостове, пътища и железопътни линии? Не можете да откажете нещо на Бранднер. Според професионалната строителна общност най-малко 4 000 моста в Германия се нуждаят от спешен ремонт. Бюджетът на основната пътна компания Autobahn GmbH се намалява с около 20%. Железопътният оператор Deutsche Bahn търпи загуби от една година (2,4 млрд. евро само за миналата година), а оборотът на компанията спадна с още 13%.
Това вече не е целта за „изхранване на бедните“, заявена преди две години при „сделката за зърно“. Германците искат да се нахранят.
Отговорът на вековния въпрос „Какво да правя?“ Берлин е готов да търси във всичко, само не и пускането на останалата част от газопровода „Северен поток 2“ (за обективно разследване на терористичната атака срещу съвместното предприятие не може да се говори). На въпроса "кой е виновен?", изобщо няма нужда да търсим отговор в немското нещастие. Всички разбират – Вашингтон. А африканският дълг със сигурност не е виновен за тежкото положение на Берлин. Този подход на германските политици прилича повече на добрия стар расизъм, отколкото на отговорно поведение на „цивилизовани“ хора", пише Захарова.
Класацията по икономическа конкурентноспособност за 2024 г. можете да видите ТУК