Отидете към основна версия

1 504 24

Борислав Цаков: Безопасността на движението по нашите пътища е "абсолютен кошмар"

  • катастрофа-
  • път-
  • българия-
  • автомобили

Друга причина, която изтъква е маркировката по пътя и това, че трябва да бъде обновявана по-често

Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Безопасността на движението по пътищата е важна тема, която се обсъжда всекидневно. Какви са причините да ставаме свидетели на всекидневни катастрофи и какви мерки трябва да бъдат предприети за намаляването им коментира пред "Визия 0" Борислав Цаков, който е дългогодишен специалист и журналист в сферата на автомобилите и безопасността на движение, както председател на Пресавто клуб-България, който ежегодно организира и конкурса "Автомобил на годината“.

Той определя безопасността на движението по нашите пътища като "абсолютен кошмар".

"Всичко изглежда невероятно страшно, просто сякаш човек излиза на арена сутрин,а ако се прибере вечер жив и здрав, непострадал в катастрофа би трябвало така да се чувства щастлив и доволен", добавя той.

Споделя, че причините за всекидневни катастрофи са много, като в тях включва и застарелия автопарк на България. "Средната възраст на автомобилите в България е мъничко над 20 години, което е истинска трагедия. Хората, които правят тези катастрофи обикновено са по-млади хора, за които се твърди, че те не са обучени както трябва, че някой не си е свършил работата, което за мен са пълни глупости. Няма човек, който да не знае че трябва да се кара с 50, друг е въпросът защо той не кара с 50. Тук вече опираме до култура, образование, ниво на мисловна дейност и осъзнаване на собствените възможности, изобщо куп неща, които трябва да се учат още вкъщи, в училище и така нататък".

Друга причина, която изтъква е маркировката по пътя и това, че трябва да бъде обновявана по-често. "Маркировка, пътни знаци, преценка дали там някъде да има ляв завой, дали да няма ляв завой, изобщо това всичко е свързано с организацията на движението. Знаците се поставят от инженери, които уж би трябвало да са квалифицирани, но всъщност без намесата на пътната полиция. Аз не го вярвам много, тоест сигурен съм, че има някакви консултации, но просто никой не се интересува от това да е удобно и безопасно за гражданите", коментира Цаков.

За да се намалят жертвите по пътищата трябва да се направят няколко основни промени.

"По-добрите коли, по-сигурните автомобили, малко по-добрите пътища оказват страшно голямо влияние и другото е съзнанието на хората и тяхното обучение", заяви Цаков.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.

Свързани новини