Преди дни от Столична община се похвалиха колко проверки са направени за три дни в София (б.р. - защо точно за три дни, след като проверки трябва да се правят постоянно) на замърсители на въздуха… Излиза, че замърсителите на въздуха се знаят и се проверяват, за да се отчете проверка. Та проверките били 158. Съставени са 9 акта на нарушители, а в знак за грижа за здравето на хората Столичната община въведе и мярката “зелен билет” за градския транспорт и безплатни буферни паркинги на 19 и 20 януари.
Какво са проверили:
- 252 проверки са на автосервизи, цехове и други обекти, потенциални източници на замърсяване на въздуха;
- 143 броя проверки са в частни имоти, като за установени нарушения са започнали 10 наказателни процедури;
От 150 броя проверки на строителни обекти са съставени 39 акта за установяване на административно нарушение.
И, разбира се, няма как да не стигнем и до нарушенията на въведените забрани за навлизане на автомобили от екокатегория 1 и 2 в зоната на “малкия ринг” в центъра на столицата. По темата сме писали доста във ФАКТИ.
Но какво четем сега?
До момента са изпратени над 1500 уведомления за нарушение (????) на забраната за навлизане на автомобили в зоната на „малкия ринг“. От въвеждането на нискоемисионната зона на 1 декември до момента, броят на нарушителите е спаднал двойно и към момента те са средно около 2000 на ден.
И понеже във ФАКТИ следим темата само ще вметнем, че в началото на декември, когато влезе забраната, средно в „малкия ринг“ влизаха по 3000 „цапащи“ коли НА ДЕН. Глобата е 50 лева за личен автомобил и между 1000 и 2000 за фирмен. 3000 коли на ден са 150 000 лева ГЛОБИ.
А сега от Столична община се хвалят, че колите, които нямат право да влизат в центъра на столицата, намалели от 3000 на 2000!? 2000 коли влизат в „малкия ринг“ и ги грози глоба от 50 лева, ако приемем, че са все лични. Това са 100 000 лева от глоби!?
А до момента са изпратени над 1500 уведомления за нарушение!? Ако приемем, че през декември са влизали по 3000 „цапащи“ коли средно на ден, ако махнем коледните дни, когато София бе опразнена, нека това прави около 70 000 коли за месеца. А Столична община е пратила 1500 уведомления за нарушения!? 1500 глоби от около 70 000 нарушителя!?
Коментарът е излишен.
И това, че влизат сега по 2000 коли, се отчита като спад в броя на „цапащите“. Отново без коментар. А основната вина, че все още влизат коли от екокатегория 1 и 2 в „малкия ринг“, е липсата на информационна кампания. ХОРАТА НЕ ЗНАЯТ! Добре е, че забраната важи до края на февруари. Остана още малко.
А какво ли ще стане през 2028 година, когато и колите, които получат на Годишния технически преглед екокатегория 3, също няма да могат да влизат в „малкия ринг“. Колко ще са тогава глобите…
Отидете към основна версия
22 Януари, 2025 08:56 3 260 33
Когато държавата (общината) те мрази!
Какво ще стане през 2028 година, когато и колите, които получат на Годишния технически преглед екокатегория 3, също няма да могат да влизат в „малкия ринг“ в столицата…
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 28 гласа.