Португалската мегазвезда на Ювентус Кристиано Роналдо отново оглави класацията по приходи от Инстаграм сред знаменитостите.
34-годишният португалец има умопомрачителните 194 милиона последователи в социалната мрежа, които жадно попиват всяка негова публикация. Това го прави отличен маркетингов инструмент и неслучайно големите в бизнеса търсят сътрудничество с него.
Всяка платена публикация е донесла средно по 975 000 долара на Роналдо, а общо приходите му са 47,8 милиона долара, което доста над получаваното под формата на заплата и бонуси от Ювентус. Според различни източници Роналдо взема чистто от "Старата госпожа" 36,6 милиона долара.
През годината нападателят е публикувал 49 платени публикации, в които е промотирал компании като Clear Haircare, Nike Football, Six Pad Europe, както и някои от собствените си марки и линии облекла, парфюми и бельо.
Далеч зад него е големият му съперник на футболния терен Лионел Меси от Барселона. Аржентинецът, който има 139 милиона последователи, е добавил към банковата си сметка 23,3 милиона долара от Инстаграм, което е наполовина от парите, които Роналдо е направил. Меси е направил 36 спонсорирани публикации през годината, като основните му партньори са спортният гигант Adidas, марката бижута Jacob & Co., чипсовте на Lays и други. Меси редовно качва снимки от екзотичните си ваканции със съпругата Антонела и тримата им синове.
На трето място в тази класация е американският модел Кендъл Дженър. Кралицата на Инстаграм е само на 24 години и през годината е спечелила 15,7 милиона долара от публикации на модни брандове и козметика.
Вече бившият футболист Дейвид Бекъм си остава актуален за феновете, което показва и четвъртото му място в класацията в глобален мащаб. Бекс е спечелил 10,7 милиона долара или по 357 000 на публикацията. Основните му рекламодатели са часовниците Tudor Watch и марката бельо Kent&Curwen.
Певицата Селена Гомес има само девет спонсорирани публикации, но пък е доста ефективна, като е спечелила 8 милиона долара от тях или средно по 886 000.
Ефективност показва и бразилецът Неймар. С десет публикации той е спечелил 7,2 милиона долара. Основният му източник на реклами е Nike. Бразилецът има 130 милиона последователи, а състоянието му е оценено на 184,4 милиона долара.
Останалите представители на футбола в топ 20 са Златан Ибрахимович (№7 с 4 милиона долара), Роналдиньо (№9, 2,6 милиона долара) и Гарет Бейл (№13, 1,09 милиона долара). Уелската звезда на Реал Мадрид споделя предимно успехите си на терена със своите 42,8 милиона последователи, като платените му публикации са едва пет за годината.