Себастиан Фетел има доста проблеми в новия си тим Астън Мартин от началото на сезон 2021, пише clubs1.bg. Четирикратният световен шампион се класира 15-ти в първите два старта и 13-ти във вторите два от началото на първенството. Той е 16-ти в генералното класиране при пилотите, докато съотборникът му Ланс Строл е 11-ти с 5 точки. Според Ралф Шумахер основната задача на Фетел в следващите няколко надпревари ще е да се справи по-добре точно от канадския пилот. В противен случай сънародникът му трябва да помисли има ли смисъл да продължава, смята бившият пилот.
„Задачата на Фетел в идващите стартове ще е да доминира над съекипника си. Трябва, той е четирикратен световен шампион. Ако това не стане, в някакъв момент трябва да се запиташ дали има още смисъл (да се състезаваш). Необходимо е да му дадем още две-три надпревари, но след това фазата на напасване с Астън Мартин ще е приключила“, обясни Ралф Шумахер
„Фактът, че съотборникът ти е пред теб тежи, но се надяваш следващият път всичко да е наред, окуражаваш се. Или (мислиш, че) ще има подобрение в колата, което ще пасне повече на твоя стил на управление и опит. Според мен и отборът трябва да подкрепя Фетел, където може. Все още вярвам, че Себастиан Фетел ще се справи.“
Друг бивш пилот – Стефан Йохансон – е на мнение, че германецът може би просто не успява да се справи с последното поколение автомобили във Формула 1. Шведът, който има близо 80 старта за редица екипи, сред които Шедоу, Тирел, Толеман, Ферари, Макларън, Лижие, посочи в блога си, че и други пилоти от по-старото поколение имат подобни проблеми.
„Изглежда като че ли Фетел никога не е бил бърз в ерата на автомобилите с хибридно задвижване във Формула 1, както бе преди с колите с V8 двигатели – с тях спечели четири титли.“
„Тези болиди са драстично различни. Според мен са и съвсем различни като управление. Не забравяйте, че новите коли тежат 50% повече от преди. Сега са 780 килограма (752 кг минимално тегло – б.р.). И всички тези батерии и всичко останало в колата…“
„Базите освен това са по-дълги и вероятно е ужасно странно да ги караш в сравнение с предишните – ултра леки, супер пъргави с различни аеродинамични и двигателни характеристики. Някои пилоти просто са по-добри с определен тип автомобили. Люис [Хамилтън] изглежда се адаптира, но автомобилът на Мерцедес очевидно е и най-добрият. [Фернандо] Алонсо също има известни трудности, точно като Фетел. Налага се да промениш техниката си, след като всичко е пасвало идеално с друг тип кола. След като веднъж установиш какво работи за теб в даден автомобил, нещата стават далеч по-лесни. Но е много сложно да се адаптираш. С настоящите автомобили не мисля, че ще тръгнеш по-бързо, ако натиснеш повече. По-скоро става дума за баланс – да задържиш болида в онзи работен прозорец, който ще ти позволи да извлечеш максимално възможното сцепление от гумите.“
„Новото поколение – [Макс] Верстапен, Ландо Норис, Шарл Льоклер, Естебан Окон и Джордж Ръсел – са страхотни пилоти и имат предимството, че са изкарали години в симулаторите и в по-новите болиди.“