Шведското списание Teknikens Värld, най-известна жертва на чийто "лосов тест" в края на 90-те години стана A-Klasse (W168) на Mercedes-Benz, хвърли нова бомба. Според скандинавците малкият кросоувър на Porsche показва рисково поведение в изпитанието за избягване на пътно препятствие с висока скорост.
Редакторите на списанието оценяват поведението на Macan като "много лошо, почти катастрофално" и твърдят, че повечето представители на сегмента - например BMW X4 и Range Rover Evoque - се представят "значително по-добре в управляемостта, контрола и сигурността"
"Porsche Macan S Diesel се държи много странно в "лосовия тест" най-вече защото спирачката на предното ляво колело се задейства по средата на маневрата. Това е необичайно", отбелязва пилотът-изпитател Линус Прьойц.
"Лосовият тест" симулира внезапно появило се на пътя препятствие, което автомобилът трябва да заобиколи със скорост 70 км/ч. Заради блокиращото предно ляво колело Macan продължава да се движи напред, вместо да се върне в платното си.
"С други думи колата остава ненужно дълго в насрещното движение, а това е крайно непрепоръчително в критичен момент", обобщават редакторите на Teknikens Värld, които са изпробвали две различни дизелови модификации на Macan.
В отговор на обвинението от Porsche излязоха с официално изявление, в което се твърди, че сработването на спирачката е "предварително програмирана намеса на електрониката с цел предотвратяване на преобръщане". Системата носи името Active Rollover Prevention (ARP) и работи непрекъснато, независимо дали стабилизиращата програма Porsche Stability Management (PSM) е включена, или не.
Освен това от немската компания са на мнение, че стилът на шофиране в тестовете на Teknikens Värld е изключително агресивен, в резултат на което са сработили системите за активна безопасност. От Porsche намирали това за съвсем естествено.