Шведското издание Teknikens Värld, чиито изпитатели катурнаха на таван първата A-Klasse при лосов тест през 1997 г. и принудиха Mercedes-Benz да спре продажбите на модела, са открили аналогичен проблеми при последното поколение на Jeep Grand Cherokee.
Въпреки наличието на системи против преобръщане и контрол на сцеплението американският всъдеход почти се е превъртял при изпълнението на стандартна избягваща маневра със скорост 63.5 км/ч и само светкавичната реакция на професионалния пилот е предотвратила катастрофата.
"Такова пътно поведение на автомобил, произведен през 2012 г., е напълно неприемливо", коментира журналистът от Teknikens Värld Линус Прьойц. "В подобна ситуация обикновен водач със сигурност би се преобърнал", допълва главният редактор на изданието Даниел Фродин.
Шведите сочат за сравнение два аналогични автомобила, преминали лосовия тест със скорост 70 км/ч без никакви индикации за загуба на стабилност на същото трасе - Volkswagen Touareg и Volvo XC90. Предишното поколение на Grand Cherokee също се е справило с изпитанията през 2005-а.
От Teknikens Värld нееднократно са търсили коментар от Jeep в продължение на две седмици, но не са получили обяснение от американците. В крайна сметка са публикували резултатите от теста в последния брой на списанието.
Лосовият тест се провежда в Швеция от 70-те години. Целта на изпитанието е да се провери стабилността на автомобила при внезапна поява на диво животно, дете или друго препятствие пред колата. През 2007 г. Teknikens Värld принудиха и Toyota да спре подажбите на Hilux с 16-цолови колела, след като откриха склонност на пикапа към преобръщане.
10 Юли, 2012 10:40 33 534 65
Проблеми за Grand Cherokee в лосовия тест
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ahaha
Коментиран от #3
10:52 10.07.2012
2 gost
10:57 10.07.2012
3 ne e dobre
До коментар #1 от "ahaha":
@1 ne se zablujdavai ... ima predostatu4no djipove koito minavat testa uspe6no ...11:00 10.07.2012
4 Виктор Георгиев
11:04 10.07.2012
5 Дошо
11:26 10.07.2012
6 doctora
11:32 10.07.2012
7 ами да
11:44 10.07.2012
8 Само ЦСКА
11:49 10.07.2012
9 Мирослав Груев
А ако това се случи и има насрещно движение?
11:51 10.07.2012
10 Тони
Коментиран от #20
12:01 10.07.2012
11 ggguuu
12:57 10.07.2012
12 тодор,
13:00 10.07.2012
13 шеру
13:46 10.07.2012
14 Киро
13:49 10.07.2012
15 Mercedes AMG
13:51 10.07.2012
16 Офроуд Маниак
13:54 10.07.2012
17 Виктор
13:57 10.07.2012
18 biji
13:57 10.07.2012
19 _FMC_
Коментиран от #27
13:58 10.07.2012
20 Лос
До коментар #10 от "Тони":
Ейй, много ги разбираш бе хейтър! Хайде първо виж времената на американските автомобили Dodge Viper и Chevrolet Corvette на Нюрбургринг и кои коли са под и над тях като време за обиколка, а после пиши за права линия и завои. Факти за технически провали има за всички производители. Който не произвежда, само той не греши!14:11 10.07.2012
21 НИКОЛА ПЕТРОВ
14:49 10.07.2012
22 Станислав Христов
15:07 10.07.2012
23 PlimP
15:52 10.07.2012
24 Алоооо
Тебе май главата не те слуша? Къде ги видя тия евтините Джипове. Дай да вземем два-три
16:11 10.07.2012
25 Шебека
Много ясно че никога няма да си вземеш щото нямаш пари
16:12 10.07.2012
26 MERCEDES AMG
16:20 10.07.2012
27 _FMC_
До коментар #19 от "_FMC_":
Ей глупак, като пиша нерегистриран не поставям долни чертички. Егати типовете, дето има тук. Друг път като пишеш с ника ми, не поставяй долни чертички, че така миришеш още преди някой да е отворил тая страница изцяло.А за теста...сега Ауто Билд са подели акция срещу Mazda CX5 за подобно вдигане на единия крак. Целта е спортно настроената кола за шофери да стане агънце спрямо немските конкуренти. А как да стане това? Естествено, при по-ранна намеса на ESP. Скоро обръщаха и разни френски баничарки. Не е вярно, че това е неизбежно. Напротив. Когато някой си постави за цел, го постига. Важно е обаче и друго - как инженерите ще си свършат работата. А напоследък тук пръст има и ФИАТ. Съмнява ме, че точно това е една от причините за калпавите настройки.
16:32 10.07.2012
28 Костадинов
Четете и световните медии не само българските
Коментиран от #30
17:26 10.07.2012
29 Ивайло Янакиев
18:23 10.07.2012
30 версия 2
До коментар #28 от "Костадинов":
Не ме учудва това което пишеш. Скоростта е 63.5 км/ч, кормилото се върти от чичко и Cherokee-то е на две гуми и за малко да се обърне. При изпитанието на Euro NCAP за стабилност (ESC) скоростта в теста е 80 км/ч, а кормилото се върти от роботизиран механизъм със скорост, която чичката не би постигнал никога и Cherokee-то е напълно стабилно, като даже предохранителните релси които се слагат за всеки случай не докосват земята.http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=ccf0ba90-198a-40be-8024-2b612232b02f&t=1&sel=fc0d0f01-fde1-471f-a6af-d4af18699310&media=flash
18:36 10.07.2012
31 zzz
18:42 10.07.2012
32 _FMC_
Коментиран от #37
18:50 10.07.2012
33 Ей момче
Да бе много ти разбира главата на тебе. Реалния тест е EuroNCAP. Ти още малко ще ги изкараш че не знаят какво да правят
19:17 10.07.2012
34 _FMC_
20:04 10.07.2012
35 _FMC_
20:08 10.07.2012
36 Mav3r1cK
20:18 10.07.2012
37 версия 2
До коментар #32 от "_FMC_":
Точно тогава си проличава стабилността на автомобила при рязка смяна на динамичния център на тежестта и не случайно Euro NCAP тества при такива условия. Затова и смяната се прави толкова бързо и от робот. Все пак нека твърдението на шведите се потвърди отново и то в друг тест, защото няма как да има риск от обръщане само на едно място в света. Но едно нещо в теста е направо смешно - за да покажат че всичко е наред сравняват Черокито с лека кола (Audi), а разликата в центъра на тежеста е огромна. Това ми стои като да сравняваш пътнически самолет с изтребител и да кажеш, че първия не е маневрен. Между другото гледам сериозно на написаното от Костадинов, ще видим.Коментиран от #38, #39, #40
20:32 10.07.2012
38 _FMC_
До коментар #37 от "версия 2":
Така е, но има едно "но" и аз го споменах в предния си коментар. Просто тестовете са различни. Един автомобил реагира различно при различни ситуации на пътя. Моята кола е с ESP и често го изпробвам, ей така, за да вникна в смисъла му. Ами да ти кажа, реакциите зависят от много неща. Скорост, пътна настилка, завъртане на волана, видове завои... Случвало ми се е да поднася към бордюра при подобен на EuroNCAP тест, имитирайки ситуацията на едно малко кръгово с включен темпомат. Случвало ми се е просто колата да остане залепена, заради различната ситуация на пътя. Случва се простто тая система да хвърли автомобила в завоя, все едно е със задно предаване, като по тоя начин помага за по-бързото му вземане. Случвало се е да не ме хване навреме и да недозавие. Случва се какво ли не в тия ситуации и всичко зависи от много неща, включително натоварване, налягане в гумите и така нататък. Понякога просто човек действа нервно, все едно се опитва да разсече дърво с волана. Понякога всичко е плавно, а реакциите коренно различни.20:45 10.07.2012
39 _FMC_
До коментар #37 от "версия 2":
Факт е, че тоя джип щеше да се преобърне и лично аз забелязах, че воланът е задържан в завъртяно положение по-дълго време. При Euro NCAP воланът се изправя веднага и това успокоява колата. При тоя тест не е така, защото заобикалянето на препятствието не е завършило. За мен това са два различни теста, макар и при двата да имаме смяна динамичния център на тежестта. Шведите са направили по-трудното, като не само заобикалят препятствието, но се и опитват да продължат в правилната лента, за разлика от тестовете на EuroNCAP, които за мен са половинчати.20:48 10.07.2012
40 _FMC_
До коментар #37 от "версия 2":
И да дам пример пак с кръговото, което е подобно точно на тоя тест, а не на EuroNCAP. След второто завъртане на волана задницата тръгва, ESP се намесва, но докато се намеси минава известно време в плъзгане. Точно тогава се налагат корекции с волана, както това е направено в тоя клип. Всичко става несъзнателно и лично аз не съм съгласен, че ако е бил друг шофьор е щял да се преобърне. Ами инстинкта диктува да се контрира с волана. Не знам кой малоумник би продължил на две колела, без да завърти обратно волана. Друг е въпроса, кой колко бързо може да върти геврека и дали тоя джип е за подобни изпълнения с индиректното си управление. А воланът се задържа по-дълго завъртян с цел наистина заобикаляне на препятствие, а не нацелване на бордюрите както при теста на EuroNCAP. Ако действах според теста на EuroNCAP, аз просто трябва да мина през тротоара на кръговото, вместо с поднасяща задница и задействано ESP да си продължа в правия курс.20:55 10.07.2012
41 ВИП АМГ
22:29 10.07.2012
42 Иван Иванов
Taka VSI4KI KLIENTI po CELIQT SVQT razbraxa, 4e na Mercedes moje da se raz4ita DORI I DA IMA PROBLEM!!! Tova e ne6to koeto e mnogo vajno po cql svqt. Samite nemci byrzo razbraxa za kakvo stava vypros. Pitaite nqkoi nemec za A klasata i t.n. "problem" da vidite kakvo 6te vi otgovori.
S dve dumi MARKETING ot nova klasa. Sega e sy6toto za6toto "LO6A REKLAMA NQMA" ( vijte skandalite s "lo6ite ne6ta" koito pravqt zvezdite i reakciqta na xorata). Sega vsi4ki 6te nau4at sa NOVIQT GRAND i respektivn kak Daimler-Chrysler 6te "reagirat mnogo byrzo i na mnogo visoko nivo, poneje mileqt za klientite si" :P.
S dve dumi - A klasata 2-ra seriq. Marketing za "naprednali" i otnovo ot sy6tiqt pory4itel i izpylnitel.
I btw, po nadolu nqkoi spomena Auto Bild i Mazda. Zapomnete, Mazda im razkazva igrata ot 10 godini na nemcite i ve4
Коментиран от #45
22:59 10.07.2012
43 Иван Иванов
Vse pak tova e biznes za milioni i e mnogo po-evtino da si plati6 reklamnata strategiq , otkolkoto da se bori6 4estno i po4tenno. Taka, 4e komentari ot roda na "mnogo e dobyr tozi model , no mu lipsva FINNA 6LIFOVKA" 6te prisystvat vse po 4esto, pri tova ne samo v testove na Mazda, ami i OSOBENNO mnogo na Hyundai i Kia.
23:08 10.07.2012
44 елк
Шведите сочат за сравнение два аналогични автомобила, преминали лосовия тест със скорост 70 км/ч без никакви индикации за загуба на стабилност на същото трасе - Volkswagen Touareg и Volvo XC90. Предишното поколение на Grand Cherokee също се е справило с изпитанията през 2005-а.
По-скоро Audi-то е заснето за да се покаже прилично държание при такава ситуация (също да не забравяме, че отрочетата на VAG са навсякъде - платено).
В случая из нета има изписано какво ли не, включително и:
"We at Chrysler Group welcome such scrutiny! But by the admission of test-driver Ruben Börjesson, the vehicle used to perform the extreme maneuver was overloaded by 110 lbs."
И въпреки, че вярвам на този тест (принципно), то парите и рекламата си играят достатъчно голяма роля и имат достатъчно силно въздействие върху нас.
Пример за ELK(лосов) тест, само дето е на мокра настилка:
http://www.youtube.com/watch?v=zSNMFiLQMbs
01:26 11.07.2012
45 Фен
До коментар #42 от "Иван Иванов":
Само да вметна, че няма вече Daimler-Chrysler, Daimler продадоха своя дял от Chrysler още през 2007г. Също така това е Jeep, които вече са собственост на Fiat!Коментиран от #47
09:02 11.07.2012
46 Киро
09:52 11.07.2012
47 инфо
До коментар #45 от "Фен":
Абсолютно невярно е това за Фиат! Jeep е собственост на Chrysler Group LLC, който в момента е в стратегически съюз с Фиат. Правиш ли разлика между съюз и собственост? Ето собствеността на Jeep откакто съществува и тя никога не е била собственост на Фиат:1944–1953: Willys-Overland
1953–1964: Kaiser-Jeep (calling themselves "Willys Motors")
1964–1970: Kaiser-Jeep
1970–1987: AMC (w/ Renault controlling production in 1986)
1987–1998: Chrysler
1998–2007: Daimler Chrysler AG
2007–2009: Chrysler LLC
2009–present: Chrysler Group LLC
Коментиран от #55
12:40 11.07.2012
48 Quadra
Коментиран от #50
18:46 11.07.2012
49 leng
20:13 11.07.2012
50 _FMC_
До коментар #48 от "Quadra":
Ей, вкарахте хората в затвора. Какво са виновни те, че продукта е калпав? Мерцедес, ФИАТ, Джип...има ли значение? Манджа с грозде. Айде уточнете се какво се тества тук и защо. И Мерцедеси се обръщаха и Голф 4 и Peugeot Partner и Renault Kango и Трабанта дори мина с 80 тоя тест без да се разклати...какво се пените толкова? Щом картона минава без да се залюлее, какъв е извода?22:42 11.07.2012
51 Стоян
Абе ти май бая си пиян. Кви са тия глупости дето си надраскал. Гранда бил на платформа на Мл-а, по голяма глупост не съм чувал . На колко години си бе момче?? Въобще в час ли си? Като не разбираш ще седиш и ще четеш само. Като за начало може да започнеш от тука
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee
23:17 11.07.2012
52 Мразя Хюндай санта фе
Коментиран от #53
06:33 12.07.2012
53 тссссссссссс
До коментар #52 от "Мразя Хюндай санта фе":
Е то понеже гранд чирокито държи цена...07:28 12.07.2012
54 неутрален
Коментиран от #59
07:31 12.07.2012
55 Фен
До коментар #47 от "инфо":
До някъде си прав, само дето Фиат имат 62% от Chrysler Group LLC!Огромна част от автомобилите Jeep като компоненти, политика... идват от Фиат, дори двигателите вече са VM, а те от своя страна са 50 на 50 Фиат и GM.09:02 12.07.2012
56 Киро
Ти пък от къде се появи бе разбирач. Дай да видиме от къде го знаеш че Jeep бил с компоненти и политика на Фиат. Фиат купиха част от крайслер преди 2 години, а Jeep съществува от 70 години.И за твое сведение VM e завод собственост на Мерцедес, който се намира в Италия и Крайслер слагат техни мотори от 30 години - САМО ДИЗЕЛИ на колите предназначени за европейския пазар. щото оригинално заводски нито една американска кола няма дизелов мотор. Схващаш ли момче. Като не разбираш няма да драскаш
09:43 12.07.2012
57 Киро
Айде още един разбирач.
Аре бе че не държи цена. Кое държи цена? МЛ-а ли е по скъп от него или Паджерото...или кое??? Кажи кое е по скъпо от него. Ма ги гледай в една година да са , а не да ми сравняваш Гранд 2002 година с МЛ-2006 година.
Писна ми от невежи дет ги мързи да натиснат едно копче в нета да се понаучат малко
09:48 12.07.2012
58 zax
Коментиран от #62
10:36 12.07.2012
59 _FMC_
До коментар #54 от "неутрален":
Каква грешка бе човек? Един автомобил не трябва да се повдига на две колела, с каквато и скорост да влезе в завой! Има три възможности - недозавиване, презавиване или неутрално поведение. И в трите случаи колата с някоя своя част се плъзга по асфалта, а целта на тия системи като ESP е да предотврати това плъзгане. При тоя случай имаме мижава скорост от около 60 км/ч, а това е скорост, с която трябва да се справи всяка ESP система! Грешката не е човешка, а инженерна!Коментиран от #60
12:13 12.07.2012
60 неутрален
До коментар #59 от "_FMC_":
До коментар #59Недозавиването и презавиването се определят от баланса на върящите моменти на всички сили действащи на автомобила в неинерциална отправна система (в която действат инерчни сили - в случая центробежна сила) около вертикалната му ос. Баланса на моментите около надлъжната му ос определят условията за преобръщане. Би било чудесно, ако беше невъзможно автомобил да се преобърне на пътя. Всички ние често подценяваме скоростта. 60 км/ч са около 17 метра/секунда. Ако при тази скорост автомобила влезе в завой с радиус 10м центробежното ускорение (или странично претоварване ще бъде) около 2.9g или иначе казано центобежната сила е 3 пъти теглото на автомобила - налице са всички условия за преобръщане на автомобил с висок център на тежестта ако гумите имат добро сцепление. Ако Granda-a нямаше добро сцепление с пътя , щеше да започне презавиване и след набиране на досатъчна ъглова скорост , автомобила щеше да започне да съхранява момента на импулса (или полярния момемт - жироскопичен ефект) след което преобръщането щеше да стане трудно. Извинявам се, не изках да се получи лекция, а май точно това стана :). Просто споделям мнение. Поздрави на всички и дано никога не ни се налага "лосов тест" в реална ситуация.
23:44 12.07.2012
61 _FMC_
05:08 13.07.2012
62 Итлер
До коментар #58 от "zax":
Браво на немците, техните коли са винаги най- добри... НО, да не забравяме, че те са луди националисти и не признават нищо друго освен произведеното от тях. За щастие има обективни и разнообразни тестове и автомобилни състезания, в които се вижда, че немските коли всъщност почти никога не са най- добрите..... Защо не поставиха една алфа ромео 159 за да сравним нейното поведение при слалом с остри завои или да бяха използвали кола от класа на чирокито?11:25 14.07.2012
63 алфиста
22:05 15.07.2012
64 jeep forever
21:26 18.07.2012
65 Эдэ
14:30 30.08.2014