Last news in Fakti

10 Юли, 2012 10:40 33 534 65

Проблеми за Grand Cherokee в лосовия тест

  • jeep-
  • grand cherokee-
  • лосов тест-
  • безопасност

Шведското издание Teknikens Värld, чиито изпитатели катурнаха на таван първата A-Klasse при лосов тест през 1997 г. и принудиха Mercedes-Benz да спре продажбите на модела, са открили аналогичен проблеми при последното поколение на Jeep Grand Cherokee.

Въпреки наличието на системи против преобръщане и контрол на сцеплението американският всъдеход почти се е превъртял при изпълнението на стандартна избягваща маневра със скорост 63.5 км/ч и само светкавичната реакция на професионалния пилот е предотвратила катастрофата.

"Такова пътно поведение на автомобил, произведен през 2012 г., е напълно неприемливо", коментира журналистът от Teknikens Värld Линус Прьойц. "В подобна ситуация обикновен водач със сигурност би се преобърнал", допълва главният редактор на изданието Даниел Фродин.

Шведите сочат за сравнение два аналогични автомобила, преминали лосовия тест със скорост 70 км/ч без никакви индикации за загуба на стабилност на същото трасе - Volkswagen Touareg и Volvo XC90. Предишното поколение на Grand Cherokee също се е справило с изпитанията през 2005-а.

От Teknikens Värld нееднократно са търсили коментар от Jeep в продължение на две седмици, но не са получили обяснение от американците. В крайна сметка са публикували резултатите от теста в последния брой на списанието.

Лосовият тест се провежда в Швеция от 70-те години. Целта на изпитанието е да се провери стабилността на автомобила при внезапна поява на диво животно, дете или друго препятствие пред колата. През 2007 г. Teknikens Värld принудиха и Toyota да спре подажбите на Hilux с 16-цолови колела, след като откриха склонност на пикапа към преобръщане.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ahaha

    2 4 Отговор
    aide da vzemat edin ml320cdi da vidim s tazi skorost dali niama da napravi su6toto!! osven tova s kakav klirens e pri testa toa jeep? kato gledam sa mu nadui pnevmatikata za offroad i si praviat testove po pisti. vseki van i djip s tozi razmer vdiga gumite niama nito edno izklu4enie. samo dsnabdenite sus sportno oka4vane kato x6 mpower primerno moje da sa po-stabilni. a pri niska nivoregulacia kato za magistrala sum siguren 4e po4ti niama da vdigne guma tozi jeep! napompali na6ite oka4vaneto i aide na mamulite

    Коментиран от #3

  • 2 gost

    1 4 Отговор
    Ама защо сравняват лека кола с пикап ми е интересно??? :)
  • 3 ne e dobre

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "ahaha":

    @1 ne se zablujdavai ... ima predostatu4no djipove koito minavat testa uspe6no ...
  • 4 Виктор Георгиев

    2 4 Отговор
    mi sled kato ednoto e 2 puti po visoko ot drugoto e normalno da ne e tolkova stabilno.... e.ati tupiq test to i az da sam na mqstoto na jeep i az nqma da im otgovorq na teq
  • 5 Дошо

    2 4 Отговор
    Това е нек'ва скрита реклама на Алуди
  • 6 doctora

    4 4 Отговор
    Те американците коли не могат да правят, кво остава за джипове :D
  • 7 ами да

    4 1 Отговор
    Аве нещо са оакали работата от Jeep!
  • 8 Само ЦСКА

    1 4 Отговор
    Да бе да! Тези предавания са скрита реклама.
  • 9 Мирослав Груев

    6 0 Отговор
    Теста е много добър. На всеки с малко повече стаж зад волана му се е случвало да изпадне в подобна ситуация и когато това стане няма значение какво караш - кола, джип или друго, но каквото и да е не е нормално да се обръща по таван.
    А ако това се случи и има насрещно движение?
  • 10 Тони

    6 1 Отговор
    Това си е правило - американските автомобили могат да се движат само в права линия!

    Коментиран от #20

  • 11 ggguuu

    2 1 Отговор
    ДОШООООо не е аЛуди ами е ауди ;)
  • 12 тодор,

    3 2 Отговор
    егати боклука... никога няма да си взема такава шейна....
  • 13 шеру

    2 4 Отговор
    същата история със немските чудеса мерцедес а1 и ауди тт
  • 14 Киро

    2 11 Отговор
    Шведите една кола не могат да направят та тръгнали тестове на другите да правят. Черокито е джип номер 1
  • 15 Mercedes AMG

    3 4 Отговор
    Taia firma moje da si pravi kakvoto si iska nikoi ne im obrashta vnimanie. Istinskite testeri sa ADAC, TUV d je davat dobra ocenka na cherokito
  • 16 Офроуд Маниак

    4 5 Отговор
    Тия па измислени шведи кви са . Чак пък тръгнали да правят лосов тест на офроудър. Да го качат по чукарите в планината да видим техния боклук Волво CX90 как ще замине още в в началото и ще търси Черокито да го вади.
  • 17 Виктор

    3 0 Отговор
    Кво им обръщате внимание на шведи. Тия само табуретки могат да правят. Други са тестове за офроуд машини - в калта и реките
  • 18 biji

    1 1 Отговор
    Eто защо новия Srt8 не е добър сравнете стария Srt8 за да видите разликата че новия Srt8 е пълен боклук може да е луксозен но с сравнение с стария няма как да се мери. Стария Srt8 си е най-добрия Jeep.
  • 19 _FMC_

    2 7 Отговор
    ХАХА тоя "тест пилота" като го гледам къв е свежар и на велосипед да се качи пак ще се преобърне

    Коментиран от #27

  • 20 Лос

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Тони":

    Ейй, много ги разбираш бе хейтър! Хайде първо виж времената на американските автомобили Dodge Viper и Chevrolet Corvette на Нюрбургринг и кои коли са под и над тях като време за обиколка, а после пиши за права линия и завои. Факти за технически провали има за всички производители. Който не произвежда, само той не греши!
  • 21 НИКОЛА ПЕТРОВ

    1 1 Отговор
    АБЕ МНОГО РАЗБИРАЧИ.ВЗЕМЕТЕ СИ JEEP ПОКАРАЙТЕ ГО И ПОСЛЕ ТОЙ СИ ОСТАВА ЗАВИНАГИ ВАШ.СПОРЕД ВАС ЗАЩО Е ЕДИН ОТ НАЙ-ЕВТИНИТЕ ДЖИПОВЕ В БЪЛГАРИЯ.ДЖИП КОЙТО НЯМА ШАСИ ОТДОЛУ КАКВО МИ ГО ФАЛИТЕ.А НЕЩО ДА КАЖИТЕ ЗА СКАНИЯ ИЛИ И ТЯ НЕ Е ШВЕДСКА.АЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ТЕСТА ТРАБАНТА ГО МИНАВА С МНОГО ПО-ВИСОКА СКОРОСТ
  • 22 Станислав Христов

    0 3 Отговор
    Мен лично тест пилота ме изуми с бързата си реакция! respect
  • 23 PlimP

    2 2 Отговор
    момчетаааа, момчета, шведите са напред с материала и то доста, само можете да им завиждате и тва е, да не говорим че волво правят реактивни двигатели за самолети, a глупаците от ADAC си ги дръще за вас с техните велки ваг.ни, нямало по-добро от фолкс-а, даже и бенц и БМВ им дишат праха, пъъълни смешници, същата схема се опитват да правят с тестовете при гумите щото Фулда са немски и мога да заява, че са абсолютен боклук(няма по-измислена гума с толкова висока цена), Континентал също не са стока, имат добри модели но на фона на изгъзиците им е едно голямо нищо, пък и се насочват прозводството в най-лекия клас демек за леки автомобили от среден и нисък клас, щоне се пробват при тежките машини и индустрията, щото конкуренцията ше ги смачка, не всъщност тя ги е смачкала :D
  • 24 Алоооо

    1 1 Отговор
    до 21 НИКОЛА ПЕТРОВ

    Тебе май главата не те слуша? Къде ги видя тия евтините Джипове. Дай да вземем два-три
  • 25 Шебека

    2 0 Отговор
    до 12

    Много ясно че никога няма да си вземеш щото нямаш пари
  • 26 MERCEDES AMG

    2 0 Отговор
    Незнам за теста на шведите ама в класацията си за 2012 на Best Car - Този модел е класиран на второ място за най-добър джип/suv на годината
  • 27 _FMC_

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "_FMC_":

    Ей глупак, като пиша нерегистриран не поставям долни чертички. Егати типовете, дето има тук. Друг път като пишеш с ника ми, не поставяй долни чертички, че така миришеш още преди някой да е отворил тая страница изцяло.
    А за теста...сега Ауто Билд са подели акция срещу Mazda CX5 за подобно вдигане на единия крак. Целта е спортно настроената кола за шофери да стане агънце спрямо немските конкуренти. А как да стане това? Естествено, при по-ранна намеса на ESP. Скоро обръщаха и разни френски баничарки. Не е вярно, че това е неизбежно. Напротив. Когато някой си постави за цел, го постига. Важно е обаче и друго - как инженерите ще си свършат работата. А напоследък тук пръст има и ФИАТ. Съмнява ме, че точно това е една от причините за калпавите настройки.
  • 28 Костадинов

    2 0 Отговор
    В момента навсякъде в световните медии пише, че това е инсинуация и умишлено се опитват да преобърнат Черокито - въпреки това не са успели. Сега разследват достоверността на този тест и ако се окаже фалшив шведите отиват на съд

    Четете и световните медии не само българските

    Коментиран от #30

  • 29 Ивайло Янакиев

    2 0 Отговор
    AUDI pak za primer . .. .heheh
  • 30 версия 2

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Костадинов":

    Не ме учудва това което пишеш. Скоростта е 63.5 км/ч, кормилото се върти от чичко и Cherokee-то е на две гуми и за малко да се обърне. При изпитанието на Euro NCAP за стабилност (ESC) скоростта в теста е 80 км/ч, а кормилото се върти от роботизиран механизъм със скорост, която чичката не би постигнал никога и Cherokee-то е напълно стабилно, като даже предохранителните релси които се слагат за всеки случай не докосват земята.

    http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=ccf0ba90-198a-40be-8024-2b612232b02f&t=1&sel=fc0d0f01-fde1-471f-a6af-d4af18699310&media=flash



  • 31 zzz

    1 1 Отговор
    offroad-ър вика пхахахаахах, значи трабанчето е драгстер...
  • 32 _FMC_

    2 0 Отговор
    Тестовете не са едни и същи! При EuroNCAP изправянето на волана е много бързо, за точно определено време! В тоя клип виждаме, че воланът бе задържан по-дълго и резултатът бе почти преобръщане. А точно това трябва да избегне добре настроеното ESP!

    Коментиран от #37

  • 33 Ей момче

    2 1 Отговор
    до 32 _FMC_

    Да бе много ти разбира главата на тебе. Реалния тест е EuroNCAP. Ти още малко ще ги изкараш че не знаят какво да правят
  • 34 _FMC_

    2 0 Отговор
    Пич, за разлика от теб, наблюдавам. В сайта на EuroNCAP е описан точния метод при тест на ESP. И така трябва да бъде, за да имаме сравними данни при различните модели. Това е все едно разходът на гориво, който се мери на стенд, за да се прави някакво сравнение между различните автомобили. Няма как в реалността нещата да са същите! Нито ще те ударят точно под ъгъл 10 градуса, нито ще ти нацелят точно страничната въздушна възглавница, нито ще те нацялет точно отзад, за да ти нацели кратуната точно подглавника. Това е положението при тестовете. Затова и в реалността следват изненади и който разчита много на тия данни, си чупи главата когато не внимава. Нали не си от тях, момче?
  • 35 _FMC_

    2 0 Отговор
    И още малко за тестовете. Има ISO тестове, VDA тестове, слалом и какво ли не. Всички те се превземат с различна скорост и не са сравними един с друг. Дори два еднакви теста не са сравними, най-малко заради атмосферните и пътни условия.
  • 36 Mav3r1cK

    2 0 Отговор
    Първия смислен коментар който прочетох на тия 2 страници!
  • 37 версия 2

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "_FMC_":

    Точно тогава си проличава стабилността на автомобила при рязка смяна на динамичния център на тежестта и не случайно Euro NCAP тества при такива условия. Затова и смяната се прави толкова бързо и от робот. Все пак нека твърдението на шведите се потвърди отново и то в друг тест, защото няма как да има риск от обръщане само на едно място в света. Но едно нещо в теста е направо смешно - за да покажат че всичко е наред сравняват Черокито с лека кола (Audi), а разликата в центъра на тежеста е огромна. Това ми стои като да сравняваш пътнически самолет с изтребител и да кажеш, че първия не е маневрен. Между другото гледам сериозно на написаното от Костадинов, ще видим.

    Коментиран от #38, #39, #40

  • 38 _FMC_

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "версия 2":

    Така е, но има едно "но" и аз го споменах в предния си коментар. Просто тестовете са различни. Един автомобил реагира различно при различни ситуации на пътя. Моята кола е с ESP и често го изпробвам, ей така, за да вникна в смисъла му. Ами да ти кажа, реакциите зависят от много неща. Скорост, пътна настилка, завъртане на волана, видове завои... Случвало ми се е да поднася към бордюра при подобен на EuroNCAP тест, имитирайки ситуацията на едно малко кръгово с включен темпомат. Случвало ми се е просто колата да остане залепена, заради различната ситуация на пътя. Случва се простто тая система да хвърли автомобила в завоя, все едно е със задно предаване, като по тоя начин помага за по-бързото му вземане. Случвало се е да не ме хване навреме и да недозавие. Случва се какво ли не в тия ситуации и всичко зависи от много неща, включително натоварване, налягане в гумите и така нататък. Понякога просто човек действа нервно, все едно се опитва да разсече дърво с волана. Понякога всичко е плавно, а реакциите коренно различни.
  • 39 _FMC_

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "версия 2":

    Факт е, че тоя джип щеше да се преобърне и лично аз забелязах, че воланът е задържан в завъртяно положение по-дълго време. При Euro NCAP воланът се изправя веднага и това успокоява колата. При тоя тест не е така, защото заобикалянето на препятствието не е завършило. За мен това са два различни теста, макар и при двата да имаме смяна динамичния център на тежестта. Шведите са направили по-трудното, като не само заобикалят препятствието, но се и опитват да продължат в правилната лента, за разлика от тестовете на EuroNCAP, които за мен са половинчати.
  • 40 _FMC_

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "версия 2":

    И да дам пример пак с кръговото, което е подобно точно на тоя тест, а не на EuroNCAP. След второто завъртане на волана задницата тръгва, ESP се намесва, но докато се намеси минава известно време в плъзгане. Точно тогава се налагат корекции с волана, както това е направено в тоя клип. Всичко става несъзнателно и лично аз не съм съгласен, че ако е бил друг шофьор е щял да се преобърне. Ами инстинкта диктува да се контрира с волана. Не знам кой малоумник би продължил на две колела, без да завърти обратно волана. Друг е въпроса, кой колко бързо може да върти геврека и дали тоя джип е за подобни изпълнения с индиректното си управление. А воланът се задържа по-дълго завъртян с цел наистина заобикаляне на препятствие, а не нацелване на бордюрите както при теста на EuroNCAP. Ако действах според теста на EuroNCAP, аз просто трябва да мина през тротоара на кръговото, вместо с поднасяща задница и задействано ESP да си продължа в правия курс.
  • 41 ВИП АМГ

    2 0 Отговор
    chesno kazanoharesvam granda no imam zabelejki kam dizela.
  • 42 Иван Иванов

    1 2 Отговор
    Porednata sporna, no ne i nelogi4na REKLAMNA STRATEGIQ na Daimler-Chrysler i mnogo "stranno" kak PAK se slu4va s texen produkt. Predi nad 10 godini obyrnaxa A klasata. Da, no go napravixa SAMO TE i NIKOI drug. Efekta - VSI4KI PO CQL SVQT RAZBRAXA, 4e Mercedes pravi ve4e i malka kola. Da, ima6e problem, nameren SAMO ot tezi 6vedi, no sy6to taka Mercedes si vdignaxa akciite izklu4itelno mnogo s PERFEKTNATA SI REAKCIQ SLED "problema". VEDNAGA razdadoxa 10+ xilqdi oborotni avtomobila na "eventualno zasegnati" klienti. Mnogo stranno kak razpolagat s takova ogromno koli4estvo na model, edva vlqzal v proizvodstvo, otdelno i pylen s extri vkl. ESP.
    Taka VSI4KI KLIENTI po CELIQT SVQT razbraxa, 4e na Mercedes moje da se raz4ita DORI I DA IMA PROBLEM!!! Tova e ne6to koeto e mnogo vajno po cql svqt. Samite nemci byrzo razbraxa za kakvo stava vypros. Pitaite nqkoi nemec za A klasata i t.n. "problem" da vidite kakvo 6te vi otgovori.
    S dve dumi MARKETING ot nova klasa. Sega e sy6toto za6toto "LO6A REKLAMA NQMA" ( vijte skandalite s "lo6ite ne6ta" koito pravqt zvezdite i reakciqta na xorata). Sega vsi4ki 6te nau4at sa NOVIQT GRAND i respektivn kak Daimler-Chrysler 6te "reagirat mnogo byrzo i na mnogo visoko nivo, poneje mileqt za klientite si" :P.
    S dve dumi - A klasata 2-ra seriq. Marketing za "naprednali" i otnovo ot sy6tiqt pory4itel i izpylnitel.

    I btw, po nadolu nqkoi spomena Auto Bild i Mazda. Zapomnete, Mazda im razkazva igrata ot 10 godini na nemcite i ve4

    Коментиран от #45

  • 43 Иван Иванов

    1 1 Отговор
    ... i ve4e nemogat da gi traqt. Taka, 4e ne se u4udvaite ot porednite "bezpristrastno provedeni testove" na koito i da e model na Mazda ( a i kato cqlo na vseki qponski avtomobil) ot Auto Bild. Sravnqvaiki totalno razli4ni kompanovki i dostigaiki do izvodi koito SAMO I EDINSTVENO AutoBild vijdat i razbirat i NIKOI drug.
    Vse pak tova e biznes za milioni i e mnogo po-evtino da si plati6 reklamnata strategiq , otkolkoto da se bori6 4estno i po4tenno. Taka, 4e komentari ot roda na "mnogo e dobyr tozi model , no mu lipsva FINNA 6LIFOVKA" 6te prisystvat vse po 4esto, pri tova ne samo v testove na Mazda, ami i OSOBENNO mnogo na Hyundai i Kia.
  • 44 елк

    2 0 Отговор
    Сравнение с Audi - не мисля. Написано си е:
    Шведите сочат за сравнение два аналогични автомобила, преминали лосовия тест със скорост 70 км/ч без никакви индикации за загуба на стабилност на същото трасе - Volkswagen Touareg и Volvo XC90. Предишното поколение на Grand Cherokee също се е справило с изпитанията през 2005-а.

    По-скоро Audi-то е заснето за да се покаже прилично държание при такава ситуация (също да не забравяме, че отрочетата на VAG са навсякъде - платено).

    В случая из нета има изписано какво ли не, включително и:
    "We at Chrysler Group welcome such scrutiny! But by the admission of test-driver Ruben Börjesson, the vehicle used to perform the extreme maneuver was overloaded by 110 lbs."

    И въпреки, че вярвам на този тест (принципно), то парите и рекламата си играят достатъчно голяма роля и имат достатъчно силно въздействие върху нас.

    Пример за ELK(лосов) тест, само дето е на мокра настилка:
    http://www.youtube.com/watch?v=zSNMFiLQMbs

  • 45 Фен

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Иван Иванов":

    Само да вметна, че няма вече Daimler-Chrysler, Daimler продадоха своя дял от Chrysler още през 2007г. Също така това е Jeep, които вече са собственост на Fiat!

    Коментиран от #47

  • 46 Киро

    1 0 Отговор
    Дреме ми от тия тестове. Аз си купувам коли да си правя кефа и това Чероки бих си го взел защото е страхотно
  • 47 инфо

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Фен":

    Абсолютно невярно е това за Фиат! Jeep е собственост на Chrysler Group LLC, който в момента е в стратегически съюз с Фиат. Правиш ли разлика между съюз и собственост? Ето собствеността на Jeep откакто съществува и тя никога не е била собственост на Фиат:
    1944–1953: Willys-Overland
    1953–1964: Kaiser-Jeep (calling themselves "Willys Motors")
    1964–1970: Kaiser-Jeep
    1970–1987: AMC (w/ Renault controlling production in 1986)
    1987–1998: Chrysler
    1998–2007: Daimler Chrysler AG
    2007–2009: Chrysler LLC
    2009–present: Chrysler Group LLC

    Коментиран от #55

  • 48 Quadra

    0 0 Отговор
    Понеже прочетох какви ли не постове и с претенция към смислени и много "навътре" в нещата и такива написани от типичния "специалист по всичко и ГОЛЯМ РАЗБИРАЧ", няма да цитирам, то се вижда ще кажа само едно - преди да се коментира каквото и да е е хубаво да се види какво всъщност тестват шведите като комплектация. Защото имаме три различни двигатели (като маса и динамични показатели), и два различни типа окачване - пасивно на пружини и активно на въздушни възглавници, че и с възможност за регулиране на клиренса - ръчно и автоматично. Ако е пасивното окачване на пружините - нещата са ясни - отиваме къ прекалибриране не толкова на системата за стабилизация а на еластокинематиката на окачването. Ако обаче е колата с въздушното окачване - в какъв режим е в момента на теста, и тн и тн... И понеже всъщност Гранда е изграден на моренизираната ходова платхорма на ML-а на Мерцедес (да, наследството на Даймлер-Крайслер), а той не се проваля на този тест, или теста е тенденциозно "пипнат" или някъде има оставена "вратичка" да варираш с първоначалните условия така че да получиш желаемия резултат. Това са нещата. Не искам да споря с никой, а който се съмнява в моята компетентност относно марката JEEP да провери в мрежата моят ник.

    Коментиран от #50

  • 49 leng

    0 0 Отговор
    абе дърво даже много!
  • 50 _FMC_

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Quadra":

    Ей, вкарахте хората в затвора. Какво са виновни те, че продукта е калпав? Мерцедес, ФИАТ, Джип...има ли значение? Манджа с грозде. Айде уточнете се какво се тества тук и защо. И Мерцедеси се обръщаха и Голф 4 и Peugeot Partner и Renault Kango и Трабанта дори мина с 80 тоя тест без да се разклати...какво се пените толкова? Щом картона минава без да се залюлее, какъв е извода?
  • 51 Стоян

    0 0 Отговор
    До коментар #48 от " Quadra":

    Абе ти май бая си пиян. Кви са тия глупости дето си надраскал. Гранда бил на платформа на Мл-а, по голяма глупост не съм чувал . На колко години си бе момче?? Въобще в час ли си? Като не разбираш ще седиш и ще четеш само. Като за начало може да започнеш от тука

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee
  • 52 Мразя Хюндай санта фе

    0 0 Отговор
    Естествено,че е страхотен джип.Особено на фона на разните му Хюндаи и тем подобни които се нароиха в последно време само да загрозяват родните ни пътища.Сума ти народ се набута с тези боклуци щото са по 6-7 до12-13000лв.

    Коментиран от #53

  • 53 тссссссссссс

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Мразя Хюндай санта фе":

    Е то понеже гранд чирокито държи цена...
  • 54 неутрален

    0 0 Отговор
    Както пише по много сайтове, всичко което показва клипа е грешка на водача. Траекториите на Grand-a i Audi-то са много различни. И Двата завоя на Grand-а са по-остри. При внимателен анализ се вижда, че Grand-a проявявя презавиване точно преди да се отдели от земята. Завоят е ненужно остър - ако колата беше остала на земята щеше да бутне конусите от дясната страна!

    Коментиран от #59

  • 55 Фен

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "инфо":

    До някъде си прав, само дето Фиат имат 62% от Chrysler Group LLC!Огромна част от автомобилите Jeep като компоненти, политика... идват от Фиат, дори двигателите вече са VM, а те от своя страна са 50 на 50 Фиат и GM.
  • 56 Киро

    0 0 Отговор
    До коментар #55 от " Фен":

    Ти пък от къде се появи бе разбирач. Дай да видиме от къде го знаеш че Jeep бил с компоненти и политика на Фиат. Фиат купиха част от крайслер преди 2 години, а Jeep съществува от 70 години.И за твое сведение VM e завод собственост на Мерцедес, който се намира в Италия и Крайслер слагат техни мотори от 30 години - САМО ДИЗЕЛИ на колите предназначени за европейския пазар. щото оригинално заводски нито една американска кола няма дизелов мотор. Схващаш ли момче. Като не разбираш няма да драскаш
  • 57 Киро

    0 0 Отговор
    До коментар #53 от " тссссссссссс":

    Айде още един разбирач.

    Аре бе че не държи цена. Кое държи цена? МЛ-а ли е по скъп от него или Паджерото...или кое??? Кажи кое е по скъпо от него. Ма ги гледай в една година да са , а не да ми сравняваш Гранд 2002 година с МЛ-2006 година.

    Писна ми от невежи дет ги мързи да натиснат едно копче в нета да се понаучат малко
  • 58 zax

    0 0 Отговор
    ако искате да се чувствате господари на положението си купувате лек автомобил, а не сувове, офроуди и ванове. В някой коментари пише че е грешка на шофьора..... нещо не ми изглежда така особено от камерата зад шофьора, ако не бе направил втория рязък завой и от ляво не бяха конуси щеше да е яко в мантинелата. А за аудито ..... то просто е направено да е залепено за пътя, все пак това е лимо висок клас!!!!

    Коментиран от #62

  • 59 _FMC_

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "неутрален":

    Каква грешка бе човек? Един автомобил не трябва да се повдига на две колела, с каквато и скорост да влезе в завой! Има три възможности - недозавиване, презавиване или неутрално поведение. И в трите случаи колата с някоя своя част се плъзга по асфалта, а целта на тия системи като ESP е да предотврати това плъзгане. При тоя случай имаме мижава скорост от около 60 км/ч, а това е скорост, с която трябва да се справи всяка ESP система! Грешката не е човешка, а инженерна!

    Коментиран от #60

  • 60 неутрален

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "_FMC_":

    До коментар #59

    Недозавиването и презавиването се определят от баланса на върящите моменти на всички сили действащи на автомобила в неинерциална отправна система (в която действат инерчни сили - в случая центробежна сила) около вертикалната му ос. Баланса на моментите около надлъжната му ос определят условията за преобръщане. Би било чудесно, ако беше невъзможно автомобил да се преобърне на пътя. Всички ние често подценяваме скоростта. 60 км/ч са около 17 метра/секунда. Ако при тази скорост автомобила влезе в завой с радиус 10м центробежното ускорение (или странично претоварване ще бъде) около 2.9g или иначе казано центобежната сила е 3 пъти теглото на автомобила - налице са всички условия за преобръщане на автомобил с висок център на тежестта ако гумите имат добро сцепление. Ако Granda-a нямаше добро сцепление с пътя , щеше да започне презавиване и след набиране на досатъчна ъглова скорост , автомобила щеше да започне да съхранява момента на импулса (или полярния момемт - жироскопичен ефект) след което преобръщането щеше да стане трудно. Извинявам се, не изках да се получи лекция, а май точно това стана :). Просто споделям мнение. Поздрави на всички и дано никога не ни се налага "лосов тест" в реална ситуация.
  • 61 _FMC_

    0 0 Отговор
    Само дето забравяме, че не при всички е така. Истината е, че настройките са калпави и всичко може да се избегне . Теорията си е теория. Според твоята теория излиза, че всички автомобили с висок център на тежестта трябва да се преобръщат при подобни условия. Интересно, защо тия автомобили се броят на пръсти. Отговорът е много близо до съзнанието - просто са проектирани и настроени калпаво :) Това е истината, а не някакви каруцарски извинения.
  • 62 Итлер

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "zax":

    Браво на немците, техните коли са винаги най- добри... НО, да не забравяме, че те са луди националисти и не признават нищо друго освен произведеното от тях. За щастие има обективни и разнообразни тестове и автомобилни състезания, в които се вижда, че немските коли всъщност почти никога не са най- добрите..... Защо не поставиха една алфа ромео 159 за да сравним нейното поведение при слалом с остри завои или да бяха използвали кола от класа на чирокито?
  • 63 алфиста

    0 0 Отговор
    не мога да се съглася, че немските коли са най-стабилните и с най-доброто пътно поведение.Ето ви пример където алфа 159 се справя по-добре на мокра настилка със завои от бмв 3 и мерцедес .http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek . Разбира се разликите са минимални и немските коли безспорно са едни от най-надеждните (да не кажа най-надеждните особено мерцедес), но при недай си боже едно птп всеки милиметър и накланяне е от огромно значение.
  • 64 jeep forever

    0 0 Отговор
    Карай си умрелия голф. Това е един съвършен автомобил невероятен дизайн и функционалност. Пък като нямаш кинти за такава кола недей да хейтиш . Тези шведи виж ги кви сааби правят , то лада има по добър дизайн , така че тръгнали те да казват на хубавото лошо .
  • 65 Эдэ

    0 0 Отговор
    Как е възможно да се изпитва МПС за извън пътя, по същите критерии като лека кола?