Отидете към основна версия

4 989 5

Електрическото хай-тек колело XF1 от BMW

 
Този натъпкан с хай-тек системи байк с името XF1 идва от германската компания за електрически велосипеди HNF Heisenberg и BMW i tech - подразделението създало i3 и i8. Името Хайзенберг, ни е познато от един сериал, който промени отношението към телевизионните поредици - феноменалния Braking Bad, но разбира се няма нищо общо с него. Според двамата създатели това е първия електрически модел със средно разположен двигател задвижван от ремък.
Специалната геометрия на XF1 е едно от ключовите неща, които идват от подразделението на BMW. То позволява движението на двигателя в комбинация със задното окачване, като така премахва нуждата от използване на обтегач. Това е най-потърпевшата част, която при по-сериозно каране в планината може да ни предаде.
Според BMW геометрията на окачването не позволява на задницата да се втвърдява, като при работещ двигател може да използва целия наличен ход. Така сцеплението при висока скорост и неравен терен се увеличава значително. Двигателят е разработен, така че да не засяга по никакъв начин въртенето на педали.
 
Ходът на задното окачване е 15 см, като облекчаването и поема амортисьор от Rock Shox. За предната част отговаря вилка от модела Pike на същата фирма, която позволява 14 см ход. Двигателят идва от Bosch, а ремъчния механизъм е дело на Gates. Литиевойонната батерия със заряд от 400Wh е лесна за демонтиране и осигурява пробег до 130 километра с едно зареждане. Спирачките са дело на Magura, а моделът им е MT7.
Вграден компютър осигурява данни за силата на батерията, скоростта и измината дистанция. Цената на тази хай-тек играчка, която е микс от колело и мотор започва от 8345 евро. Това надминава значително границата на велосипедите от този клас известен сред по-запалените, като "ендуро" или "оул маунтин" дори и с най-високото ниво на монтаж. Остава и един неуточнен фактор и това е теглото на XF1, а то е то голямо значение.
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини