31 Юли, 2015 12:15 4 970 5

Електрическото хай-тек колело XF1 от BMW

 
Този натъпкан с хай-тек системи байк с името XF1 идва от германската компания за електрически велосипеди HNF Heisenberg и BMW i tech - подразделението създало i3 и i8. Името Хайзенберг, ни е познато от един сериал, който промени отношението към телевизионните поредици - феноменалния Braking Bad, но разбира се няма нищо общо с него. Според двамата създатели това е първия електрически модел със средно разположен двигател задвижван от ремък.
Специалната геометрия на XF1 е едно от ключовите неща, които идват от подразделението на BMW. То позволява движението на двигателя в комбинация със задното окачване, като така премахва нуждата от използване на обтегач. Това е най-потърпевшата част, която при по-сериозно каране в планината може да ни предаде.
Според BMW геометрията на окачването не позволява на задницата да се втвърдява, като при работещ двигател може да използва целия наличен ход. Така сцеплението при висока скорост и неравен терен се увеличава значително. Двигателят е разработен, така че да не засяга по никакъв начин въртенето на педали.
 
Ходът на задното окачване е 15 см, като облекчаването и поема амортисьор от Rock Shox. За предната част отговаря вилка от модела Pike на същата фирма, която позволява 14 см ход. Двигателят идва от Bosch, а ремъчния механизъм е дело на Gates. Литиевойонната батерия със заряд от 400Wh е лесна за демонтиране и осигурява пробег до 130 километра с едно зареждане. Спирачките са дело на Magura, а моделът им е MT7.
Вграден компютър осигурява данни за силата на батерията, скоростта и измината дистанция. Цената на тази хай-тек играчка, която е микс от колело и мотор започва от 8345 евро. Това надминава значително границата на велосипедите от този клас известен сред по-запалените, като "ендуро" или "оул маунтин" дори и с най-високото ниво на монтаж. Остава и един неуточнен фактор и това е теглото на XF1, а то е то голямо значение.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    0 0 Отговор
    Как са могли да направят толкова сложна система за окачване в средата. Тези инженери вече се чудят как да направят по скъпо изделието. 10 точково подвижно окачване и едно плъзгащо. Това си е безумие за велосипед. По същия начин правят и автомобилите.

    Коментиран от #2

  • 2 балуците са на изчезване

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Да,това е БМВ!Нали трябва да вземат на балъците по 8000 евра затова трябва да изглежда сложно.И с колите им е така.Кво'са лепнали тази алуминиева рамка,поне да беше карбон, като искат една торба с пари и спирачките да не бяха с жило.
  • 3 нереален

    0 0 Отговор
    Хората правят революционни неща, а ние пак недоволстваме... Нали никой от нас няма да си го купи, защо само го плюем? Като искате по-обикновено колело, отидете в БМВ и си купете дори сега има и промоция и са от 800 - 1900лв.

    Коментиран от #4

  • 4 нереален

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "нереален":

    Be aide stiga si se izjivqval puk ti be , karai si nemskiq bokluk i shhh ...

    Коментиран от #5

  • 5 БанГоТозиПубер

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "нереален ":

    ''Benz'', нали ти казаха, бе, пубертетски? К'во още се напъваш тук? Даже и нагъл си станал, че копираш и никове на другите...