Отидете към основна версия

53 193 54

Какво има в батерията на Tesla?

  • tesla-
  • model s-
  • panasonic-
  • батерия-
  • акумулатор

Както всеки нов и непознат продукт, електромобилите на Tesla Motors предизвикват колкото възторг, толкова и скептицизъм. Потребителските им качества нямат еквивалент в съвременното автомобилостроене, което им създава ореол на известна загадъчност. Как може новосъздадена компания да произвежда коли на ток с характеристики, каквито все още нито един от гигантите в индустрията не успява да достигне? Крият ли тези возила някаква тайна, която им дава предимство?

В търсенето на отговор на тези въпроси американски собственик на Model S решил да провери от първа ръка как е устроено "сърцето" на електромобила. Той поръчал чисто нова батерия с цена $45 000, само за да я разглоби и да разбули мистерията, която позволява изминаването на 400 км с едно зареждане и безумната динамика на Tesla.

Йон-литиевите акумулатори, от които е изградена батерията на Model S, се доставят от Panasonic. Целият блок се намира в пода на електромобила, което му осигурява изключително нисък център на тежестта и прекрасна управляемост. Захванат е за шасито със скоби и се монтира относително лесно.

Батерията се състои от 16 сегмента, съединени паралелно. Капсуловани са в метален корпус и са изолирани от околната среда с пластмасови уплътнения, които не позволяват попадането на вода. Преди да пристъпи към разглобяването, американският ентусиаст замерва напрежението, за да потвърди работоспособността на акумулаторите.

Сглобката на отделните модули се отличава с много висока плътност и прецизна изработка. Целият производствен процес на блока протича в напълно стерилно помещение и се извършва от роботи.

Всеки сегмент се състои от 74 елемента, които подозрително напомнят на батерии от волт и половина, разпределени на групи от по 6. Разгадаването на схемата на разположението и алгоритъмът на работата им граничи с невъзможното по методите на обратния инженеринг. Това е една от най-строго пазените тайни на Tesla и вероятно ще мине доста време преди да се появят китайски аналози на половин цена.

Ролята на положителния електрод се поема графит, а на отрицателния - от никел, кобалт и алуминиев окис. Указаното на капсулата напрежение е 3.6 V.

Най-мощната от предлаганите батерии с капацитет 85 кВтч се състои от 7 104 акумулаторчета. Дълга е 210, широка 150 и дебела 15 см, а теглото достига 540 кг. Енергията, съхранявана в един блок от 16, се равнява по производителност със стотина батерии за лаптоп.

За производството на батериите на Tesla се използват компоненти, внесени от Китай, Индия и Мексико, но окончателната доработка и сглобяване се извършва в Съединените щати. Компанията дава гаранция за срок от 8 години.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини