25 Май, 2016 11:36 53 543 54

Какво има в батерията на Tesla?

  • tesla-
  • model s-
  • panasonic-
  • батерия-
  • акумулатор
Какво има в батерията на Tesla? - 1

Както всеки нов и непознат продукт, електромобилите на Tesla Motors предизвикват колкото възторг, толкова и скептицизъм. Потребителските им качества нямат еквивалент в съвременното автомобилостроене, което им създава ореол на известна загадъчност. Как може новосъздадена компания да произвежда коли на ток с характеристики, каквито все още нито един от гигантите в индустрията не успява да достигне? Крият ли тези возила някаква тайна, която им дава предимство?

В търсенето на отговор на тези въпроси американски собственик на Model S решил да провери от първа ръка как е устроено "сърцето" на електромобила. Той поръчал чисто нова батерия с цена $45 000, само за да я разглоби и да разбули мистерията, която позволява изминаването на 400 км с едно зареждане и безумната динамика на Tesla.

Йон-литиевите акумулатори, от които е изградена батерията на Model S, се доставят от Panasonic. Целият блок се намира в пода на електромобила, което му осигурява изключително нисък център на тежестта и прекрасна управляемост. Захванат е за шасито със скоби и се монтира относително лесно.

Батерията се състои от 16 сегмента, съединени паралелно. Капсуловани са в метален корпус и са изолирани от околната среда с пластмасови уплътнения, които не позволяват попадането на вода. Преди да пристъпи към разглобяването, американският ентусиаст замерва напрежението, за да потвърди работоспособността на акумулаторите.

Сглобката на отделните модули се отличава с много висока плътност и прецизна изработка. Целият производствен процес на блока протича в напълно стерилно помещение и се извършва от роботи.

Всеки сегмент се състои от 74 елемента, които подозрително напомнят на батерии от волт и половина, разпределени на групи от по 6. Разгадаването на схемата на разположението и алгоритъмът на работата им граничи с невъзможното по методите на обратния инженеринг. Това е една от най-строго пазените тайни на Tesla и вероятно ще мине доста време преди да се появят китайски аналози на половин цена.

Ролята на положителния електрод се поема графит, а на отрицателния - от никел, кобалт и алуминиев окис. Указаното на капсулата напрежение е 3.6 V.

Най-мощната от предлаганите батерии с капацитет 85 кВтч се състои от 7 104 акумулаторчета. Дълга е 210, широка 150 и дебела 15 см, а теглото достига 540 кг. Енергията, съхранявана в един блок от 16, се равнява по производителност със стотина батерии за лаптоп.

За производството на батериите на Tesla се използват компоненти, внесени от Китай, Индия и Мексико, но окончателната доработка и сглобяване се извършва в Съединените щати. Компанията дава гаранция за срок от 8 години.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Монго

    9 11 Отговор
    А къде се крият циганчетата, дето бутат Теслат?
  • 2 123456

    10 4 Отговор
    Няколко пъти българин с Модел S85 е правил София-Белград(400км) без да дозарежда, а друг че и с остатък от 30км.
    Еквивалентния разход на S85 от 2012г е 90mpg извънградско,
    а на S90D от 2016г е 107mpg измерено от същата американска комисия ЕРА, т.е. 19% понижение на разхода
    За сравнение Мерцедес SLS electric с 60кВтч батерия му дават 250км пробег, а на Модел S60 334км. Каква разлика въпреки че са с еднаква батерия и само 160кг разлика в теглото.
  • 3 ajjj

    16 1 Отговор
    "които подозрително напомнят на батерии от волт и половинa..."

    Не знам, на някои може и на друго да напомнят, но батериите са от тип 18650 3.6В и са съвсем стандартни, произведени от Panasonic.
  • 4 пиперката

    7 17 Отговор
    С това чудо у България няма да стигнеш до никаде!

    Коментиран от #14

  • 5 пиперката

    9 16 Отговор
    С това чудо у България няма да стигнеш до никаде!
  • 6 656

    15 1 Отговор
    И ко, пак японците намесени като главно действащо лице
  • 7 гост

    14 1 Отговор
    Тайната на Тесла е в мениджмънта на батериите. Самите клетки са стандартни, високо качество, но управлението, електрониката и охлаждането на пакета са си дело на Тесла. Затова колкото по-добре се поддържа състоянието на батерията, толкова повече ще изкара и толкова по-малко загуби ще имат. Самият пакет има течно охлаждане което оптимира работната температура.
    А качеството на клетките е много важно: вземете един нов лаптоп - той издържа към 3 години, но следващата батерия заместител, която е със същите спецификации в повечето не може да издържи и 6 месеца. Затова е важна чистота на материалите и изработката, както е при микропорцесорите, така ще стане и с батериите, който успее да я направи по-чисто, той ще може да вкара повече капацитет в еднин обем. Все пак Тесла обещават повишаване на капацитета с 5% на година, следователно до 2017 повечето коли ще са с над 100кв, сравнено с конкурентите които сега пускат максимум 30кв.
  • 8 WISHMASTER

    12 10 Отговор
    И какво стана сега балона може и да се спука:

    1. Една батерия струва 45 000 $ ??????
    2.Батерията не е нищо особенно, стандартни батерий с много добра изолация и блок за управление но все пак стандартна така че няма много какво да се подобрява.
    3.Тези 540 КГ ??? Я да видим колко тежи един резервоар заедно с горивото?
    4. Не случайно една Тесла е 2150 кг, та това си е един огромен джип, как се носи това тегло.
    5. Абе някой виждал ли е някое клипче на тази тесла на писта, ама не за драг? Еми като е 2150 кг тя тази кола хубаво ускорява ама как спира, инерцията ще е брутална а на завоя страничното ускорение не ми се мисли ще се плъзга като луда.
    6. Аз също искам ел. колите да превземат пазара обаче само си представете ако паднат всички предимства дадени от Тесла и правителствата за ел. автомобилите, като безплатно зареждане, ниски данъци, каране в бус лентата, безплатно паркиране какво ще стане???

    Абе 45000 $ за батерия не мерси.

    Коментиран от #13

  • 9 я пак

    8 8 Отговор
    45000$ за батерия на всеки 8 години!?!?!?
  • 10 САМО ДЖАПАНЕЗЕ

    7 10 Отговор
    БЕЗ ПАНАСОНИК ТАА ТЕСЛА СИ Е ДЪРВОДЕЛСКА ТЕСЛА.......

    Коментиран от #11

  • 11 Писна ми

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "САМО ДЖАПАНЕЗЕ":

    a Audi, BMW, VW с LG и Самсунг не могат да направят такава кола. хахахаха
    Като искаш да направиш най-добрата търсиш най-добрите в сферата, а БМв като иска да прави посредствена ай шитня избира Самсунг батерии.
    Не знам не ви ли писва да се правите на луди и пишете глупости!?!?!?
    Тесла си предлагаше на клиентите ако искат нова батерия след 8 годишната гаранция за 12500$ 85кВтч.
    От собственик на S60 знам че ако иска да си смени с 85кВтч(която вече не се предлага) струва 22500$ като Тесла вземе старата 60-ка батерия!!!
  • 12 ЯПОНЕЦА

    5 4 Отговор
    НИТО САМСУНГ НИТО ЛДЖ СА ИНОВАТОРИ СИЧКО ПЪРВО СЕ РАЖДА В ЯПОНЕЦА А ДРУГИТЕ КОПИРАТ ДОКЪДЕТО МОГАТ.А ТИ МОЙ ЧОВЕК СИ ОТВОРИ СПЕЦИФИКАЦИЯТА НА СТЪПКОВИТЕ МОДУЛИ ЗА ЕЛ.ДВИГАТЕЛИТЕ И ЩЕ ВИДИШ ЧЕ СА НА ЕДНА МАЛКА ЯПОНСКА ФИРМИЧКА Х.....ЧИ .АМЕРИКАНСКО Е ОКАЧВАНЕТО И ТЕНЕКЕТО ........
  • 13 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "WISHMASTER":

    Ами Мерцедес S63АМГ с 544кс не тежи ли и той 2020кг.
    12см по дълъг е от Модел С, но 9см по тесен
    БМВ 750 xdrive 450ks e 10cm по дълъг, но 6см по тесен и е 2 тона
    За това ускорение на Тесла се изисква здравина на редица компоненти.
    450кс седма серия е с 50% на времето на Модел S до 100км/ч. УОУ
    Като Тесла са ви тежки VW, Audi, BMW i Mercedes защо не ви направят по-леки вече 3-4 години имаха възможност да разучат Модела. Всички знаем че си го купуваха за да правят обратен инженеринг, както сега купуват и Модел Х. Голям смях.
    Аз знам че има много възможности за подобрения по Модел S/X, но още никой не се запътва натам.
  • 14 Electric

    9 2 Отговор

    До коментар #4 от "пиперката":

    Пиперке, това го кажи на 20-тината собстеници на Тесла Модел С в България!
  • 15 Никой

    5 3 Отговор
    Ама че смехория ел. СУВ за $126к малко пляска по-мощно Бентли за $232к.
    https://youtu.be/ib-02b2ooLY?t=126
    Модел Х дори има по нисък център на тежестта от 2 пъти по скъпа кола с почти еднакъв размер и абсолютно еднакво тегло.
    Модел Х е най трудния за преобръщане СУВ!
  • 16 серпентина

    4 8 Отговор
    Малиий направо съм изумен, колко пророци и "Тесла проповедници" са се навъдили и то без да са виждали такава кола на живо !!! 'Що не вземете една нова религия "тесла" да си основете?? И тая батерия ми тя направо от "Зона 51" е изкарана.
    Да бъдещето, ще мине и през ел. автомобили, като и те вероятно един ден, ще бъдат "анатемосани" по някаква причина и заменени от следващото ниво. Утре някой автогигант, ще извади някоя електричка за която си трайка до сега и която, ще е 2 пъти по-лека и с 2 пъти по-голям пробег от теслата и тогава друго, ще запеете. И 'кво толкова се фанатизирате и скачате по любителите на бутални двигатели...оставете ги да им се порадват още малко. Една епоха си отива, идва друга!

    Коментиран от #18

  • 17 Никой

    4 1 Отговор
    https://youtu.be/K9o1CaekxUQ?t=138
    Друг драг тест на Модел Х р90дл е 11,61сек, а за батерията и охлаждането не се притеснявайте.
  • 18 Чингиза

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "серпентина":

    Мой казваш автогигантите си траят за уникални продукти от които могат да правят страшно много пари.
    Ех в Бг е пълно с оптимисти веселяци.
    Човек да сме е ли, да плаче ли?

    Коментиран от #20

  • 19 Ян Бибиян

    2 0 Отговор
    Тесла е най-добрия електромобил за сега, но за съжаление цената му е доста по висока от нормалните цени на стандартните коли.
  • 20 серпентина

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Чингиза":

    Нали се сещаш, че още имат да избиват пари от "стари" разработки по които са хвърлили милиони и милиарди и че докато могат, ще го правят и хич не им дреме дали някой си "мойчо", ще се смее или, ще реве.
  • 21 Румен Янев

    4 2 Отговор
    Tesla с батерия на панасоник .....на всички беемвйета -турбото - mitsubishi....и още куп качествени неща интегрирани в "свръх автомобили"....та за какво иде реч???
  • 22 Чингиза

    4 1 Отговор
    Ако някой друг производител имаше по-евтина ел.кола с 2 пъти по-голям пробег нямаше да спре да се фука по изложенията, за да му поскъпват акциите. Както се опитват да правят Ауди(от 2009г), VW, Mercedes i Porsche, но никой от тях не е давал пробно кръгче на концептуален електромобил.
  • 23 Чингиза

    3 1 Отговор
    Кой да предположи, че противно на колите с ДВГ, добавянето на задвижване и на предната ос ще ПОНИЖИ разхода с 10%.
    Ненормално, добавяте още движещи се части + повишаване на теглото на автомобила, а в крайна сметка по-нисък разход.
  • 24 Иван

    5 0 Отговор
    Не мисля,че сериозни автопроизводители като БМВ,Мерцедес и др. ще оставят Тесла да печели ,а те ще лапат мухите.Според мен има още много време докато електричките се наложат.Все още е повече дим отколкото огън.Няма изградена инфраструктура за зареждане и т.н.Ел.колата все още не може да достигне мобилността и свободата на движение на ДВГ.Мисля също ,че интереса в Европа все още не е голям............
  • 25 бай Петко

    4 7 Отговор
    Реших да си направя една проста сметка. Карам по-рядко и да речем навъртам по 10000 км на година, само за работа ползувам аутото. Да речем изминавам 8 години, да смяна на батериите на Теслата по 10000 км примерно 100 000 км изминати. По 0.80 лв. на км, прави около 80000 лв. но и това е много. Ако приспадна рекета застраховки, данъка на аутото и винетка и консумативи и др. спестявам. И да речем ще съм на цената на смяната на един комплект батерии. Тоест? За тези 8 години, аз ще съм се возил с профессионален шофьор, на негова кола, нема да плащам данъци и консумативи, ще ме возят като директор и ще сис пестя белите коси от задръстванията, щото ще чета Фейса отзад... Значи за 8 г. съм платил за такси едни нови батерии от 45 000 долара. Теоретично. И за тези 8 г. съм спестил останалите 100 000 долара за покупката на нова Тесла. ми ако беше истина щях да съм тузар бе? И щях да си свиркам отзад на таксито... Ми защо ми е такава скъпа кола? И какво му е екологичното, след като електричеството все още се произвежда от екозамърсяващи източници? Е, не е като пушилка от СО2, но едва ли е и еко ток? Значи, дори и да не си купя кола, ако имам пари да плащам пътя, съм на далавера... Ми защо ми е Тесла?

    Коментиран от #29

  • 26 хаха

    5 2 Отговор
    Бай Петко ето затова ти е слаба математиката... 80 стотинки на километър вика хаха... Това жионто яде има няма от 5 лева на зарядка говорим за голямата батерия 85... Хайде сега раздели тези 500 стотинки на 400 и виж какво ще ти излезе на километър, хайде че ти е слаба математиката 1,25 стотинки на километър... Умножи ги по 100 000 и ще получиш 1250 лева дръвник с дръвник... Хайде сега пак кажи има ли смисъл да караш електромобил или на задната седалка у фейса е по-добре?

    Коментиран от #48

  • 27 гост

    6 0 Отговор
    Когато се говори за Тесла трябва да се гледа само САЩ. Там е меката, за там са разработени, в другите страни са повече екзотика, отколкото практичност. В САЩ са практичност за хора, които карат много. Тази кола зарежда безплатно на суперчарджъри следователно спокойно може да я смятате без пари за заряд, качавате се сутринта, карате 5мили до плажа, щраквате на суперчарджъра и си правите разходката, длед 45мин колата е заредена с достатъчно ток за стотици километри напълно безплатно. Кой друг производител прави това? А като се пресметне високата остатъчна стойност, гаранциите, освобождаването от такси и субсидирането то стойността на колата се изравнява с нормалните коли. В Европа налагат много високи мита, инак ако имаше суперчарджъри и на цени като в САЩ съм сигурен, че щеше да е пълно с Тесли. Не сравнявайте колата с бюджетни, а с БМВ М5, а колко струва то?
  • 28 за Маск

    2 3 Отговор
    Една голяма далавера е тая Тесла. http://www.atraining.ru/trainers/karmanov/myths-and-truth-elon-musk/
  • 29 ХЕХЕХЕ

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "бай Петко":

    Мише мишеее ти така се изказа че все едно Тесла продава най-скъпите коли в техните класове с такава мощност.
    А каква сметка ще направиш за автомобилите с ДВГ над 450кс - Ауди S7, БМВ 7, Мерцедес S, GLS, GLA, GLA AMG версии който като ги купиш тепърва започват да смучат.
    Ауди Q7 3.0тди 272кс е 170-190 000лв.
    Ако искаш може да направиш сметката си и с 100км на година, но по добре не си вземай кола(ще спестиш 3-4000лв), да не беше карал шофьорски курс(щеше да спестиш 700лв) и сега щеше да гониш влак,автобус или самолет.
    Братовчед ми преди време си взе чисто нова Октавия и за 2 години и навъртя 190 000км. После я покара баща му 1год и я разкараха след като свърши гаранцията.
    Тесла предлагаше на купувачите на Модел S, ако искат да заплатят 12500$+старата бат. за 85кВтч нова батерия, когато изтече 8 годишната гаранция на тяхната.
    Аз лично не бих си взел Модел S дори да спечеля от тотото, но някои хора коли по-малки от Ауди А5 и VW Passat не признават.

    Като казваш че ел.колите замърсявали, да не си мислиш че бензина пада от небето. При рафиниране на петрола се използва доста ел. енергия за получаването на литър бензин, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, производството на тръбопроводи, транспортиране и съхранение на горивата, цистерни за съхранение, направата на танкери, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ. Колата ви средно използва 1,7кВтч от литър бензин за задвижване, толкова електроенергия е похабена за този 1 литър от сондирането до след рафинирането, ами после за консумативите и частите на ДВГ?
    Май май ако всички превозни средства са електрически от сегашната мрежа ще има излишък!!!

    Коментиран от #30, #32, #33

  • 30 Иван

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "ХЕХЕХЕ":

    Не забравяй,че в цената на бензина влиза и акциза.Примерно в Германия е около 80 цента на литър.При вчерашна цена на бензина около 1,32 Евро ,като извадиш 80 остава около 50 цента и то цена за краен клиент.Извод-ако не е акциза никой даже няма да си помисли да купува ел.кола.
  • 31 EMSKI

    3 0 Отговор
    Не знам....преди 8 години нямаше смартфони,сега и "бай Колю" е с такъв-с калния пръст цъка по дисплея с китайски протектор да види внучето от Испания.....Разбирам,при автомобилите е по-различно.....след 10-тина години "бай Колю" дали няма да "разцъква едно електрическо Голфче?????
  • 32 бай Петко

    4 4 Отговор

    До коментар #29 от "ХЕХЕХЕ":

    Ми я като сметна, най-екологично е магарето и коня? Ама от КАТ не дават да паркирам каруцата пред НОИ и да одам по канцелариите, а те да пазят магарето да не търти по улицата и да го вържа за юларя за парапета там? Коня-магарто яде троа. То се грижи за ливадето да не лбуренясва. Освен това безплатно тори и градината и къра. Освен това винаги спазва правилата за скоростта - никога не е движило с 200 досега винаги е под 40 на градско и селско. Освен това няма нужда от КАСКО, а от прясно сено. Няма загуби с този сеномобил и това си е... Но пък орцата са измислили некакви зелени зони сини зони, а нищо зелено и синьо няма там? Ся ако кацна с каруцата пред Столична община, длугалката Хъндъкова ще абортира ако ме види как слизам от каруцата точно пред общината и ще ми натряскат такава глоба, че ще хвърля къч като чуя само? А то е екологичен превоз и пада под 2 лв. на киллометър, ако купуваш ечемика за магарто? И освен това иска само гараж-дам против дъжда и снега, не иска да дълблаеш никви сонди, не разлива нефт, няма нужда от чарджъри, става и за селфи за Фейса? Ми вие нямате еко коли, а аз искам да си карам еко-марко-мобила, а не ми дават да одам до градо с нея? Ей тва му викате парадокс? Ся щи кажа - ел. мобила в случая е 140 000 долара. Може да ти пада разхода по 1.25 стинки на киллометър, но не вярвам. Раздели всички разходи на километър и тогава смятай - данък автомобил, винетка, застраховки, консумативи, заряд, платена такса за паркиране в зона и др.! Тогава ще ти стъпи повечко. Не зная как е в САЩ, но у нас е така. Аз например се учудих, че повечето пътища са някак на вълнички у нас - караш с 90-100 по прав път и колата се носи като в някакви локви по платното? И то по магистрала бе? Ми за останалите да не говорим? Вероятно строителите са моряци, и затова ги правят като на Луната - кратер до кратер, макар и трудно осезаеми на поглед? Но като караш се усеща, особенно с някой товарен бус, ама тръска като в каруца. Та аз не защитавам ДВГ спрямо ел. мобила! Но като съпоставя разходите си за 10 години примерно, множко нерентабилно ми идва високата цена на Теслата, за да карам с някакви си стотинки... Май със стар Опел ми излиза по-евтино? Не съм фен на Секънд Едишън, но понякога той е най-практичен? Например, да вземем абсурдните закони у нас? Купуваш ако има ен Мъней ново ауто и веднага ти съдират кожата с висока застраховка, купчина допълнителни разходи? И май данъчните те гледат като някакъв бандюга, а не човек? Докато ако стандартно посткомунистически, за радост на властта туук си купиш някаква барака за 2-3-4000 лъва ти си вече "нормален, истински" българин. Я си купи Тесла де?

    Коментиран от #36

  • 33 бай Петко

    4 2 Отговор

    До коментар #29 от "ХЕХЕХЕ":

    Впрочем, не зная как калкулираш стойността на превоза? Аз включвам примерно всички разходи в транспорта. Ако имаш примерно преход от 10 000 на година, разделяш всички разходи на изминатият преход! А те включват - остатъчна стойност на аутото, което трудно се определя, но примерно можеш за нова кола да го разделиш на изминатите киллометри, включваш и данъци, местни такси, разхода за захранване било ДВГ-гориво или ел. ток, включваш и всички разходи за поддръжка на аутото - прегледи- годишен и междинни, включваш и платени такси за паркиране в някои зони абе всички разходи! Само тогава накрая може да си направиш приблизително реална оценка на стойността на киллометър. И често, като съпоставиш може би ако си наемеш такси ще излезе понякога и по-евтино, не че са евтини цените на такситата, но пък и ако кккупиш скъпа кола пак изилаз скъп превоза. Но личният автомобил за село е необходимост, ако нямаш каруца с кон или магаре - докато в града можеш и на общественн транспорт с карта. Зависи какъв товар превозваш? Автомобила е за работа, не за удоволствие- Затова и се учудвам на доста спортни автомобили - напълно безполезен клас. Как може да спортуваш с автомобил? Та това не е Футбол, Баскетбол, .... Това е сплескан отгоре автомобил без възможност за полезен товар. Глезотии. Така, че аз може да съм просто селянче, но отбирам и от разходи де? Магарето ме научи - каза, че иска пресен овес и ечемик и треаше да му купувам. И то гледа новините с мен и каза, че е евромагаре и не иска стар ечемик и смачкано сено, та го пускам само да си пасе на ливадето...

    Коментиран от #34

  • 34 petkov

    4 3 Отговор

    До коментар #33 от "бай Петко":

    Значи, хора, вие наистина сте много зле и сте силно заблудени. Много е хубаво да обичаш нововъведенията и т.н., ама не е и лошо да поразбирваш малко от това, което ти се предлага. Първо, не се предлага нищо революционно. Второ, много лесно колегата е сметнал тези 80 ст/км - цена на таксиметров превоз, именно затова казва че ще си има и собствен шофьор и т.н.... ама то трябва да се мисли малко... 3.-то. с този си капацитет от 85кW, тази батерия е достатъчна да стигнете от София тъкмо до .... Пловдив (при магистрален режим и средна скорост от 120 км/ч). Има едно нещо, което се нарича "закони на физиката" и те важат дори и за Тесла.
    4-то. Няма страна, чиято електропреносна мрежа да позволява да се подменят тотално всички авотмобили с ДВГ с електромобили. От една страна (за БГ) за да задоволи нуждата от енергия за тези електромобили са нужни още минимум 20 реактора от типа на хилиядниците на Козлодуй. Второ, дори и произведена, тази енергия трябва да стигне до потребителите, да ама няма по какво защото електропреносната мрежа не е в състояние да го направи. И накрая, но не на последно място. Когато този тип превозни средва станат масови, Републиканските бюджети ще започнат да губят огромно количество пари (поради загуби от акциз) и такъв ще бъде начислен на електроенергията. Цената на електроенергията ще се повиши около 2,5- 3 пъти (най-пресен пример вижте какво стана с цената на метан-а за последните 10 години).
    И нкрая само да вметна, няма нищо екологично в електромобилите!!! нито технологията на изработване на батериите е кологична, нито повторното им рекилиране (което реално предствалява подмяна на старите елменти в корпуса с нови, а не възстановяване на старите елементи) нито добива на електроенергия за тези автомобили е ... екологичен.... хайде със здраве!

    Коментиран от #37, #41

  • 35 незнайко

    2 2 Отговор
    Бъдете спокойни, извънземните са приготвили следващата порция, чаена лъжичка. Не може всичко наведнъж. До 5 години тези батерии ще са отживелица. Замислете се, защо ТЕСЛА строи, най големия завод за батерии.
  • 36 Electric

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "бай Петко":

    Никой не те е карал да си купуваш най мощната версия на електромобил.
    А като производството на електричеството от мрежата замърсявало повече си купи генератор на пропан-бутан, метан, бензин или дизел за 600-700лв с който ще си захранваш жилището, ще си независим от мрежата и за 1 год ще си избиеш инвестицията, ако горивото ти е безплатно.
  • 37 123456

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "petkov":

    Това за 3 пъти по скъпа електроенергия е голяма глупост.
    Сега дневната е 22ст за Квтч по 3 е 66ст/кВтч. Тогава който и от каквото и да си произвежда електричеството ще му е по евтино!!!
    Сега с горивата сте зависими, но за електроенергията има избор.

    Няма място или процес свързан с добива, обработването или съхранението на горивата който да не използва електричество.
    В рафинериите се използва и водород за намаляване на сярата, който също е енергоемък.
    Да мрежата ще има нужда от промени, ако има повече електромобили, но в някои държави консумацията ще падне заради по-малкото обработване на суров петрол.
    При 120км/ч Модел S си минава 360-380км, може да провериш.
    Българи са правили Белград-София и София-Бургас с Модел С без дозареждане, може да провериш.

    Коментиран от #39

  • 38 Gost

    1 0 Отговор
    Елементите в батерията са 18650 3.6В, а не АА 1.5В. Освен това как е изградена батерията, мисля че не е някаква особена тайна, след като Телса разкри всичките си патенти публично, ако не бъркам. Това съвсем не е първото разглабяне на батерия, датират от няколко години.
  • 39 petkov

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "123456":

    Къде са правили средна скорост 120 от София до Белград? Може и да са вдигали за кратко 120, но средната им скорост е била под 80 км/ч, можеш да си провериш. И сега малко сметки за да го докажа. При 120 км/ч необходимата енергия за изминава на 100 км, за автомобил с маса 1500 кг е 45kW-50kW , при капацитет на батерията от 85kW и задължителен остатъчен капацитет от 10%, то батерията ще стигне да се изминат около 170 км. Разстоянието София-Пловдив е около 150км.... Така че няма как да ти стигне, тези 400 км пробег които дават с едно зареждане са при средна скорост 85км/ч!!! Относно преработването на петролопродуктите. На теория нещата може и да с асходни, на практика, не. Защо? От една страна, защото вложената енергия при рафинирането е около 100 пъти по-малко от колкото енерията, която готовия продукт ще отдаде. Отделно рафинериите имат собствени електроцентрали, със собтвена електропреносна мрежа и накрая, но не на последно място, въглеводородните горива са лесни за складиране. Казано по друг начин мощностите могат да работят непрекъснато на максимална мощност, дори и това в момента да не се налага, като излизшните количества, могат да се складират за моментите на върхово потребление, нещо което е почти невъзможно да се прави с електричеството

    Коментиран от #40, #42

  • 40 123456

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "petkov":

    "120 км/ч необходимата енергия за изминава на 100 км, за автомобил с маса 1500 кг е 45kW-50kW"
    според твоето изказване бензиновата ми кола трябва да гори 18-20л/100км.
    Много добре знам че максималната скорост не е равна на средната!!! Като карам към централна северна България средната ми скорост е 80км/ч защото се минава през населени места и покрай отбивките има ограничение 60км/ч(не че го спазвам но отнемам газта)
    Значи според теб VW e-Golf, Nissan Leaf, BMW i3 с 120км/ч ще изминат макс 40км.
    Това че си изгорил дизел с толкова енергия за 100км не означава че 100% е заминала за задвижване.
    Производствените мощности на електроенергия не се ли регулират???
  • 41 нещо

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "petkov":

    Петков, понеже си голям математик и умник да ти кажа, че за да се изкажеш по темата акъл не е нужен! . . . а информация. Собственикът на Тесла недвусмислено се изрази, че за да работи формулата е нужно да се премине към електроенергия добивана от слънцето и то локално. Електропреносните мрежи не са задължителни! Ясно е, че не е достатъчно просто всички да си купим електромобили.
  • 42 Те така

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "petkov":

    и кво рафинериите като имат собствени електроцентрали?
    по това може леко да се досетиш и от колко електричество имат нужда.
    За получаването на 1 литър бензин само при рафинирането се използва над 1кВтч електроенергия!

    Коментиран от #43

  • 43 petkov

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "Те така":

    Рафинериите имат собтвени електроцентрали за да не са зависими от външен токоизточник. Повечето големи заводи, в които прекъсването на процеса е не само скъпо, но дори и критично и би довело до катастрофална авария, разполагат със собствени електроцентрали. Освен всичко друго за рафинирането на литър бензин (в зависимост от сорта петрол) са нужни между 650 и 800 W мощност, като от нея едва 15% е електрическа, от друга страна един литър бензин може да отдаде около 10kW мощност.... така че....

    Коментиран от #45

  • 44 haha

    4 1 Отговор
    Абе Петков ти си специалист бре! Лично съм се возил в една Тесла, Толбухинска (мое село), ами Добрич-Пловдив го взе без зарядка, закони на физиката ли са не знам, отделно си послушвахме музика и вътре всичко свети, учудващо нали, да казвам ли, че е P изпълнение (ако ти говори нещо)?! А колегата дръвник си смята разходите, като цяло барабар с данъци, винетки, застраховки, такси паркинг и още сума простотии, а не цената на таксито, ама то на тебе толкова ти е акъла верно... Тука става въпрос за чисто цена/километър, която е 1,25 стотинки или 1250 лева за 100 000 километра, вие тука си развивайте теориите, но по евтино няма и няма и да видите... Той бил карал 10 хиляди на година еми окей, тръшкай се на магарето, аз карам 50-80 и си карам нафтояда, въпросния пич с Теслата троши по 100-120 на година, за тези 100 хиляди моята джипка изяжда 10-12 тона нафта или 20-25 хиляди, къде са 1200-1500-2000 лева в сравнение с 20-25 хиляди? Отделно караш еко, притежаваш елмобил с висока стойност и имаш предимствата на спортен автомобил и си с два багажника?!? На мене ли ми е крива сметката или за 10 години го избиваш, само от гориво, ами други консумативи, които реално има едно ДВГ? Къде му е еквивалента питам в 25 годишния гниещ Опел, който ще ти изяде парите за кърпеж и ремонт или спортния автомобил, който харчи над 20?
  • 45 123456

    2 2 Отговор

    До коментар #43 от "petkov":

    Предното ти изказване че 1500кг кола използва средно 45-50кВт на час при скорост 120км/ч беше ВЪРХА НА ПРОСТОТИЯТА И ТОВА Е СЪЩОТО.
    Я се замисли малко. Преди време производители в БГ стачкуваха че им вдигат цената на тока, че досега били на 30лв за мегаватчас или 3ст на кВтч.
    Та ти кво казваш, че рафинерията ще предпочете да си изгаря продукта който ще продава за 1 лев литъра, т.е. 11ст за кВтч при 100% ефективност, вместо да си ползва електричество за без пари
    https://youtu.be/BQpX-9OyEr4?t=27
    човека си го казва че рафинерията е вързана към 3 различни електроцентрали.
  • 46 123456

    0 0 Отговор
    Рафинериите има собствени генератори, но ги използват само при недостиг на електроенергия.
  • 47 МоТо

    5 3 Отговор
    Погледнах цената на Tesla S - в сайта им,без такси най-евтината е 74 500 евро,с ддс = 90 000 евро.
    Мазда СХ-5 2.5 бензин фул екстри = 35 000 евро.Повече какво да говорим - вие си изберете какво да си купите .Ако караш по 20000 км на година,при среден разход 11 л/100км (толкова е),прави 2200 евро за бензин на година.разликата в цената ще стигне за бензин за повече от 20 год.,на мен ми стига !
  • 48 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "хаха":

    Цитат : " Хайде сега раздели тези 500 стотинки на 400 и виж какво ще ти излезе на километър, хайде че ти е слаба математиката 1,25 стотинки на километър... Умножи ги по 100 000 и ще получиш 1250 лева дръвник с дръвник..."

    Май на теб ти куца математиката я се пробвай пак със 100 000 км умножени на 1,25 ст за километър май прави 125 000
  • 49 Гост

    0 0 Отговор
    Когато държавата е в подкрепа на частния бизнес, резултати са на лице!!! Всички коментари са излишни!!!
  • 50 Dido

    2 0 Отговор
    В БГ има няма 50 Тесли, но вече е пълно с фанатици на марката!1.Повечето от тукашните зомбита НИКОГА няма да си купите тесла! Най-много да се повозите веднъж дваж и да пишите по форумите "Един от София дето има Тесла ми каза..." 2.При сегашните технологии, при рязък скок на производството на електромобили ще има недостиг на суровини за батерии в рамките на две години. Та същите тези зомбита няма да имате с какво да си смените батериите на айфоните дето сте взели на изплащане. 3.Производството на ел енергия не е никак еколкогично все още. Дори и да има мощности които да захранят масово ползване на ел. автомобили, ще настъпи екологична катастеофа! 4.При масово ползване на ел. автомобили не само ще отпаднат всички субсидии за тях, а ще има скок в данъците и може би дори нещо като акциз за зарядните за автомобили. Няма държава която да се откаже ей така от дохода от акциза върху горивата който взема сега! Вие си вярвайте колкото искате в балона Тесла! Аз докато е позволено ще си карам нещо което ръмжи, на което чувам как турбото засмуква въздуха, на което мога да му вдигна капака и ей така само за да ми замирише на масло да извадя щеката и да видя нивото на маслото!
  • 51 Driving pleasure

    0 1 Отговор
    Тоя "гринго" слага край и на един друг мит, който е много по-важен - каква е цената на батерията! 45 000 долара и то за 85 кВ, а не за 100 кВ

    С други думи след 8-10 години тази кола ще струва абсоютна 0, кой глупак ще си вземе кола с изтекла гаранци на батерията и предстояща замяна за 45000 долара?

    Тия дето обясняват колко е евтино на ток и как излизало без пар да сметнат за колко километра гориво могат да се купят с 45 000 долара ;)
    P.S. А после да добавят и 3те долара, за зареждане за 100 км пробег (US цени)

    Коментиран от #53

  • 52 Driving pleasure

    0 0 Отговор
    Половин тон отрова има! Кво друго да има?!!!
  • 53 Симо

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Driving pleasure":

    Това батерия струва 16 000 долара и ще я сменяш след минимум 20 години тъпанар . За този срок.батерията туби само. 2 % от капацитета си.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.