Недостигът на батерии от волт и половина, който се наблюдава напоследък в Япония и Южна Корея, се дължи на огромното потребление на електролити, ветали и компоненти за акумулаторите на Tesla, твърдят корейски медии. Според Etnews партньорът на американския производител на електромобили Panasonic използва всичките си ресурси за изпълнението на поръчки от компанията на Илон Мъск.
Потреблението на батерии се е увеличило не само заради електромобилите на Tesla, от които се произвеждат по 200 бройки, както се опитват да контрират някои скептици. Сериозни доставки изисква и производтвото на домашните акумулатори PowerWall, както и големите складове за ток, а алтернативни производители като Samsung, LG и Murata не успяват да покрият търсенето.
Дефицитът на батерии води не само до трудности с намирането им. Недостигът предизвиква постоянно увеличение на цените. Изход от ситуацията засега не се вижда, тъй като все повече страни смятат да се откажат от двигателите с вътрешно горене, което закономерно изостря борбата за доставки на метали, необходими за производството на акумулатори за електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антиелектрика
Ама тя истината нямам как да се скрие де
17:45 11.12.2017
2 Driving pleasure
Коментиран от #3
17:47 11.12.2017
3 Антиелектрика
До коментар #2 от "Driving pleasure":
Май си се вързал на лъжите на един електрически фанатик? Няма такова нещо, че годишно се продават по 1 млн. електрички.Гьобелс е направо дилетант сравнение с цялата пропагандна машина за зелената мафия!
Коментиран от #4
18:18 11.12.2017
4 Driving pleasure
До коментар #3 от "Антиелектрика":
е написал съм няма и 1 милион... за да закръгля :)Имаше инфо, че от началото на производството на електроштни до момента са регистрирани 2 млн и то заедно с хибридите
тесла продава към 70 000 мисля на година някъде там е нисан но китайците бълват яко а за техните марки не се говори... абе 6-700 хил годишно може да са докарали...
Но за октомври 2017 примерно продажбите в Европа сочат:
Рено Зое 2 205 бр.
Фолксфаген Е-Голф 2 159 бр
а най-добре представилата се Тесла Ес е със скромните 773 продажби :)
Чичо мъск се поти и се чуди от де да си намира лапнишаранчета :)
Коментиран от #5, #9
18:35 11.12.2017
5 Антиелектрика
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Няма откъде да докарат и 400 000 миксера според мен, даже с електрокарите. Не случайно блъскат и хибридите в тези класации.Но тук основните проблеми са свързани с Тесла - значи 70 000 миксера правят световен дефицит, какво остава ако наистина са 5 млн.???
И сега чакам фанатиците пак да започнат да бръщолевят, как всеки може да прави батерии от въздуха и морската вода и как да караш електромобил, ще е много евтино :))))))))))))))))))))))))))
Коментиран от #15
18:48 11.12.2017
6 ДДД
можем да правим такива мисля
и работни места и региона се възражда
ама не някои да си вземе 5те лева за скраб
и да става каквото ще
19:31 11.12.2017
7 Електрика
Cпopeд пpoгнoзaтa нa eĸcпepтитe пpoдaжбитe нa eлeĸтpoбoмили и xибpиди щe нaдxвъpли 1 милиoн бpoя зa пъpви път пpeз тaзи гoдинa.
19:42 11.12.2017
8 вижся
19:43 11.12.2017
9 вижся
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Айде пак с рено - стига с това рено бе ейййй рено СА НАЙ-ВЕЛИКИТЕ, дай всички да караме РЕНО ЦЯЛ СВЯТ П****19:44 11.12.2017
10 Vodoley
https://fakti.bg/technozone/272200-samsung-patentova-grafenova-bateria
Коментиран от #12
19:50 11.12.2017
11 Електрика
Гигафабриката има проблеми с поточната линия, защото подизпълнител напусна Тесла заедно с програмно да си осигуряване, a сега от Тесла пишат софтуерът от нулата.
Дали сами ще си плащат неустойките, или някой имедия платил в двоен и троен размер, за да напуснат една седмица след премиерата на модел 3 оставям на вас да прецените.
Всички са се юрнали да правят електромобили, но никой не се замисля откъде ще си взема батериите, за разлика от Тесла.
Дали след два или три месеца, гигафабриката ще проработи с достатъчен капацитет. Другите да му мислят. Техните гигафабрики са все още на Етап ЩЕ.
След всяка криза на недостиг и повишени цени, логично следва свръхпредлагане и понижаване на цените. Новите технологии позволяват производството на батерии с много по-голям капацитет с използването на много по-малко материали отколкото преди години. Факт е че въпреки поскъпването на материалите, цените на батериите продължават да падат.
Ако индустрията успява да осигурява консуматив за еднократна употреба за предвижване като нефта в такива количества, дали ще е проблем да осигури значително по-малко като количество материали за батерии, които се употребяват веднъж на 10~ 20 години, а след това просто се рециклират?
19:54 11.12.2017
12 Електрика
До коментар #10 от "Vodoley":
Не знам дали осъзнаваш че става въпрос за литиево-йонни батерии с графенови електроди. Почти във всички батерии последно поколение има графен под една или друга форма.Първоначално помислих че говориш за натриевите батерии. Ако литиево-йонните батерии поскъпнат драстично, натриевите ще се наложат, въпреки по-малката си енергийна плътност.
Коментиран от #14
20:08 11.12.2017
13 само да питам
20:49 11.12.2017
14 Васил Пенев
До коментар #12 от "Електрика":
Човече, ти нищо не разбираш от електричество. Освен това нямаш и елементарни познания в областта на физиката. Ти си типичен продукт на скапаната ни образователна система.Коментиран от #16
20:59 11.12.2017
15 Driving pleasure
До коментар #5 от "Антиелектрика":
Поне според чичо Гошо около 500 хил електрически автомобила са продадени в Китай - разбира се това не е само китайските марки - та едно 6-700 хил са възможни... но това пак е под 1% от продажните на нови автомобили и вече имаме какви ли не проблеми и с батерии и с зареждане и с какво ли не...аз не съм твърдо против електричките - ама съм за малка електро цикалка 2 метра и половина градска бълха с 15тина кВ батерия - вместо една безумна Тесла могат да се направят 6-7 малки цикалки. Хем ще са истински евтини хем ще са манна небесна за градския трафик и ще решават някакъв проблем
Решението не е в налагането само на 1 вид задвижване а в комбинация между всички възможни. С удоволствие бих купил една малка електроцикала като втора кола за града и евтино и удобно, но и на кол да ме набиваш не бих купил такава дивотия дори за най-краткото извънградско пътуване да не говорим просто да излезеш и безцелно да си покараш заради карането
Коментиран от #17
21:10 11.12.2017
16 Антиелектрика
До коментар #14 от "Васил Пенев":
Моля те, не му говори така, че веднага ще те обвини във функционална неграмотност и ще каже, че пиша с друг ник :)))))))))))))))))))))))))Просто за всички е ясно пълния дефицит на интелект от т.нар. Антончо, Електрика, Има начин, Гост (откраднатия от него мой ник) и още редица други никове на едно и също свръхнагло и неуко същество!
Коментиран от #19
21:21 11.12.2017
17 Антиелектрика
До коментар #15 от "Driving pleasure":
Аз многократно съм казвал, че също съм ЗА свободен пазар и личен избор кой какво да кара и ТВЪРДО ПРОТИВ ДИКТАТУРАТА и налагането само на едната технология.21:27 11.12.2017
18 ИВАН
Сещам се,че изродите от Рокфелер се дъпнаха от петрола и от него момент всеки ден има публикации за теслата на Мъск и "електромоболи=екология".
Много прозрачен опит за манипулация,не мислите ли?
21:48 11.12.2017
19 Електрика
До коментар #16 от "Антиелектрика":
Е, какво да си помисля - поредния трол. Не казва нищо по темата, но пък сипе обиди към събеседниците. Да ти е познат стила? АНТИ стила?Аз бях конкретен - графенови батерии има от години на пазара и те са си литиево йонни, освен графенови. Ако има аргументи за обратното, нека ги сподели!
А дано, ама надали!
Коментиран от #21
23:33 11.12.2017
20 Онзи
00:54 12.12.2017
21 Гадина
До коментар #19 от "Електрика":
Пълни глупости. Нищо общо няма между графеновите и Li-ion05:45 12.12.2017
22 Електрика
This “graphene ball” was utilized for both the anode protective layer and cathode materials in lithium-ion batteries. This ensured an increase of charging capacity, decrease of charging time as well as stable temperatures.
И на по-разбираем за вас (тебе, защото надали има толкова неграмотни хора, които не могат да проверят информация на един клик разстояние) език:
Получившиеся в результате синтеза «графеновые шарики» подходят для применения в качестве защитного слоя и катодных материалов в литий-ионных батареях, что обеспечивает повышение мощности, стабильную температуру и сокращение времени зарядки.
Още ли искаш да си говорим за некомпетентност?
Коментиран от #23
06:04 12.12.2017
23 Антиелектрика
До коментар #22 от "Електрика":
Я се скрий някъде! Толкова си нелеп, че дори не може да проумееш как хората те ненавиждат вече заради тъпотиите ти!Аз си пиша с един ник, за разлика от теб и твоите никове като Има начин, Електрика, Гост (мой бивш ник), Антон и още поне 10-на ника!
Жалък си да обвиняваш другите в неща, които ти вършиш!!!
Относно новината, то няма какво да се коментира - балонът ще се спука и твоите небивалици сега лъсват все повече и повече!!!
Коментиран от #27
07:45 12.12.2017
24 Електрика
Антон например.
Обикновено ако не е Електрика, е нещо подходящо за заглавие. Защото полето, което използваме за Ник, всъщност е за заглавие ако желаеш. Някъде да виждаш надпис, че е за име или никнейм?
Хората може и да ме ненавиждат, но "тъпотиите" ми всъщност са реалностите , за разлика от измисления свят в който живееш.
Както виждаш за всяко нещо, което спорим само след няколко дни се появява статия потвърждаваща тезата на "тъпотиите" ми, включително и за недостиг на батерии за останалите производители. Пак ти казвам да не се притесняваш за Тесла. Фабриката си е тяхна и ще си произвеждат за себе си, въпреки че ги забавиха с няколко месеца, заради външна фирма подизпълнител.
08:15 12.12.2017
25 Маинатави
Коментиран от #26
08:30 12.12.2017
26 гост
До коментар #25 от "Маинатави":
И то само в Япония и Корея !!!! Но важното е някои "свободомислещи" с "приятели" от север да имат повод да пореват за "балони" и "цени" , щото друго и без това не могат !10:09 12.12.2017
27 гост
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Скрий се ти , заедно с няколкото ти приятелчета дето се обявявате за "хората" ! А батериите не ги мисли , ще ги има и ще ПОЕВТИНЯВАТ за твое огромно съжаление !Коментиран от #28
10:14 12.12.2017
28 Антиелектрика
До коментар #27 от "гост":
Ти не ми давай наклон, а се научи на елементарни неща, като например в кое хилядолетие живеем.И престани да се излагаш със смешните си пророчества. Фактите от статията ясно показват какви болни мозъци сте!!!
11:02 12.12.2017
29 Dido
13:13 12.12.2017
30 лимонад
освен това, нали не мислите, че това е единственият подобен проект. с по-малък мащаб със сигурност има много други.
Освен това - всички сте ходили до джъмбо. Всяка, дори от най-глупавите играчки, вече е с батерия, което е много различно от преди 10г дори.
https://news.bg/world/mask-specheli-oblog-za-usd25-mln-napravi-nay-golyamata-bateriya-v-sveta-za-100-dni.html
15:55 12.12.2017
31 незнайко
17:28 12.12.2017
32 Този
19:50 12.12.2017
33 Пор
23:24 12.12.2017