Луксозната марка на Nissan публикува първите изображения на новия си двигател с променлива степен на сгъстяване. Сведения за агрегата, който японците определят като "революционен", се появиха в средата на юли, а официалната му премиера ще се състои на автосалона в Париж през октомври.
Коляновият вал на новия двулитров турбомотор е снабден с кобилица. За лявото ѝ рамо са захванати мотовилките, а за дясното - задвижван от електромотор механизъм, който управлява дължината на хода на буталото и по този начин променя физически степента на сгъстяване от 8:1 за повече мощност до 14:1 за по-нисък разход.
Според японците двигателят харчи 27% по-малко гориво от 3.5-литровия V6 и е по-евтин за производство от турбодизел. Президентът на Inifiniti Роланд Крюгер нарича технологията VC-T "революционна стъпка с оптимизацията на работата на ДВГ".
Мощността на новия мотор все още не се съобщава. Според австралийското издание Motoring тя е 286 к.с., а максималният въртящ момент достига 390 Нм. Първият модел, който ще се оборудва с VC-T, е следващото поколение на кросоувъра QX50.