Двигателят на бъдещия хиперкар на Mercedes-AMG ще подлежи на капитален ремонт на всеки 50 000 км. Макар да изглежда смехотворно къс за автомобил с цена €2.27 млн., този пробег е направо внушителен за силов агрегат от Формула 1, с какъвто на практика ще се оборудва серийната версия на Project One.
Основната причина за нуждата от основни ремонти толкова често са техническите специфики на двигателя. Празният ход на подобни агрегати е 4 000 об/мин и дори повече в някои случаи, а максимумът на мощността се извлича в режими над 11 000 об/мин.
Австралийското сп. Motoring цитира шефа на AMG Тобиас Мьоерс, според когото въпреки някои конструктивни изменения моторът на бъдещия хиперкар с мощност 1 000 к.с. ще си бъде "100-процентов двигател от Формула 1". Модификации ще се наложат по горивната система, която ще трябва да се адаптира за работа с нормален бензин.
За да бъдат покрити стандартите за екология, ще бъде намалена степента на сгъстяване, а оборотите на празен ход ще трябва да бъдат редуцирани до приемливи за човешкия слух стойности. Така конструкторите на AMG се надяват да постигнат до 75% по-голям ресурс на мотора в сравнение със състезателните агрегати.
50 000 км пробег между основните ремонти всъщност не се смятат за толкова къс експлоатационен цикъл при автомобили като Project One. Собствениците на такива коли навъртат такъв километраж чак след няколко години.