Локомобилът е транспортно средство, което може да се движи, както по асфалт, така и по ЖП линии. Московската компания ROLT group превърна Урал-Next именно в такова транспортно средство, като за целта намали колеята на задните мостове и монтира допълнителни две железопътни оси - по една за предния и най-задния мост.
Те се вдигат и спускат от специална хидравлична система в зависимост от нуждите. Така конструиран Урал-Next може да бута 90-тонни камиони, като според конструкторите на локомобилът, той е далеч по-икономичен от стандартните локомотиви. По време на изпитанията локомобилът успява да избута композиция от 11 вагона, които са с обща маса 1 000 тона.
В Урал-Next е интегриран и допълнителен компресор, който задейства спирачките на вагоните. Именно той е проблемен към момента. Локомобилът има сила да избута композицията, но компресорът не е достатъчно силен, за да осигури безпроблемното и спиране.