Компанията SpaceX обяви, че отлага пускането на своите туристически полети в окололунна орбита с 1 година. Частните обиколки около естествения спътник на нашата планета трябваше да стартират тази година, но последните индикации за технически и производствени спънки нарушиха плановете на основателя на компанията Илон Мъск, пише вестник Wall Street Journal.
Нов краен срок за извършването на първи туристически полет в космоса, все още не е обявен официално от Space Exploration Technologies Corp., името на компанията под шапката на SpaceX, която в бъдеще ще изпраща туристи в Космоса. Предполага се обаче, че частните пътешествия около Луната ще стартират в средата на 2019 г. или дори по-късно.
През уикенда говорителят на компанията Джеймс Глейсън потвърди новината за отлагането на полетите, без да посочва кога може да очакваме те да станат реалност.
"SpaceX все още планира да изпрати частни лица на обиколка около Луната и към услугата има все по-голям интересите от страна на много клиенти", се казва в официалното прессъобщение изпратено от Глейсън.
Забавянето идва на фона на личните прогнози на SpaceX за спад в приходите през следващата година от близо 40% вместо очакваните първоначални прогнози за 2018 г. Спадът отразява глобалния спад на поръчките за производство и сключване на договори за големи търговски спътници, посочва вестникът.
Основателят на SpaceX Илон Мъск, представи Big Falcon Rocket през септември 2017 г. Системата включва многократно използване на първата и втората степен и пилотиран кораб, събиращ 200 души. Тя е предназначена за околоземни полети, изстрелвания на космически апарати, както и мисии към Луната и Марс.
Тази ракета би трябвало да замени и всички действащи или създавани ракети или кораби на SpaceX.
Според компанията БФР ще заработи до десетилетия и ще е способна да превозва около 100 души в земните предели или до Марс. По-малко от час ще ѝ е нужен, за да достигне практически до всяка точка от земната повърхност, а стойността на билета ще бъде по-висока от икономичната класа в презокеански лайнер, но по-ниска от бизнес класата (няколко хиляди долара).