В САЩ се състоя първият търговски полет на ракета Falcon Heavy, съобщи NBC.
Изстрелването се проведе от „Кейп Канаверал“ в щата Флорида. Седем минути по-късно двата странични блока от първия етап са извършили успешно хоризонтално приземяване.
По-късно успешно кацане на платформа в океана е извършил и централният блок. От компанията Space X обявиха, че за първи път са успели да извършат успешно кацане на три компонента в първа фаза.
Успешно в орбита е бил изстрелян сателита Arabsat 6A, който е собственост на Саудтиска Арабия.
Falcon Heavy е най-мощната ракета в света, като това беше нейното първо комерсиално изстрелване.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Русофилски прокариот обяснява:
12:39 12.04.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Бай хой
Коментиран от #4, #7, #8, #11
12:44 12.04.2019
4 Borislav Popov
До коментар #3 от "Бай хой":
Falcon Heavy е най-мощната ракета в света, като това беше нейното първо комерсиално изстрелване....) Хората пари правят, бизнес, а ти тролиш тук за жълти копейки.Коментиран от #5, #16
12:53 12.04.2019
5 Госあ
До коментар #4 от "Borislav Popov":
Това малко като автомобилите им, понеже много обичат да сравняват авио индустрията с колите,най мощните и и най неефективните ;)Коментиран от #36
13:02 12.04.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Руските свине
До коментар #3 от "Бай хой":
и техните роби колкото и да омаловажават случилото се трябва да знаят, че дотук беше с големите пропагандни приказки за руското превъзходство в Космоса!Коментиран от #13, #30
13:10 12.04.2019
8 Rado
До коментар #3 от "Бай хой":
Раша феновете (троловете) имат странно мислене. Бях прочел мнение за същата ракета Falcon Heavy, която има 27 двигателя, че руснаците не правят ракети, които се приземяват, защото им е по-евтино да произведат цяла нова ракета за еднократно ползване от колкото да разработят за многократно. Една проста сметка - Falcon Heavy Block 5 може да се използва до 10 пъти повторно. Не знам дали на руснаците ще им е по-евтино за 10 полета да произведат 270 двигателя, да не говорим и за другите компоненти, а и за колко време ще стане това. Истината е, че просто още нямат такава технология.Коментиран от #12
13:15 12.04.2019
9 Гост
Нещата са осрани без надежда за почистване
13:20 12.04.2019
10 Rado
13:23 12.04.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Госあ
До коментар #8 от "Rado":
А защо трябва да правят 10 полета с ракети с 27 двигателя ? Спътник може да се изведе в орбита с много по малко двигатели,така както правят не само руснаците,но и европейците, японците и китайците.Коментиран от #14, #15, #18
13:35 12.04.2019
13 СссереМ
До коментар #7 от "Руските свине":
То такова никога не е имало,първи човек в космоса Алън Шепърд,кацане на луната ШЕСТ пъти,космически телескоп,75 процента от МКС е на НАСА,то няма нужда от коментар тяхнот.Коментиран от #37
13:36 12.04.2019
14 Госあ
До коментар #12 от "Госあ":
Направете корекция за най мощната ракета в света ;) руснаците я спират, просто защото нямат нужда и смисъл от нея. Според мен, еднократен полет с такава ракета е действително окей ;)13:39 12.04.2019
15 Rado
До коментар #12 от "Госあ":
Тогава го обеснявам по друг начин. Falcon Heavy се състои от 3 ракети Falcon 9 с по 9 двигателя, които ракети могат да се използват и отделно за малки сателити, което означава, че няма никаква загуба и могат да изстрелят по отделно 30 малки сателита, което е 270 двигателя. А ако има голям товар пак се сглобяват в голямата ракета с 27 двигателя. Всичко е измислено и предвитено да е практично и евтино.Коментиран от #20
13:45 12.04.2019
16 Бай хой
До коментар #4 от "Borislav Popov":
Почему " най-мощна" ракета в света качва саде един саудитски спутник? Нещо на рекламно-експериментален полет ми се види. А човечеството вече повече от половин век качва синтетични спутници у космосо. Понял?Коментиран от #23
13:45 12.04.2019
17 Хорхе
Коментиран от #21
13:46 12.04.2019
18 pepy
До коментар #12 от "Госあ":
"А защо трябва да правят 10 полета с ракети с 27 двигателя ?..." А като се появят 10 клиенти изкащи да изведат в орбита товари по-големи от 50 тона - какво правиме... Може би ще се използва батута на Рогозин?13:47 12.04.2019
19 Rado
13:55 12.04.2019
20 Бай хой
До коментар #15 от "Rado":
Радкеей при излитане и кацане компонентите са подложени на огромни натоварвания. Няма как да се избегнат деформации и стареене. Говедата тъпи не си взеха поука от трагедиите със совалките. Самите устройства за уж многократно използване са много по скъпи. Самото приземяване струва страшно много. Досега само на два пъти са успяли да извършат повторно стартиране. Просто трошат пари на данъкоплатците за реклама. Две три приземяване на различни устройства не значи многократно използване. Едва ли Радка пиратка би проумяла написаното от мен.Коментиран от #22, #25, #29
13:57 12.04.2019
21 Бай хой
До коментар #17 от "Хорхе":
Хахо я кажи ся с какво ще слязат от МКС космонавтите от хамерикански произход? Сигурно с устройства на "изостаналите". Един съвет. Пиши по-малко та да не разбира света колко си предубеден и неинформиран.14:01 12.04.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Borislav Popov
До коментар #16 от "Бай хой":
Комерция бе каскет, комерция, плащаш качваме ти спътника, не плащаш, прави си сам ракета и сам си го изстрелвай в космоса. То е много близо до пипето, ама от къде при тебе пипе, всичко ти е промито брат.14:10 12.04.2019
24 ссссссс
Коментиран от #48
14:13 12.04.2019
25 pepy
До коментар #20 от "Бай хой":
"...Няма как да се избегнат деформации и стареене..." Навярно по тази причина ти си сменяш колата винаги когато навъртиш 40 - 60 000 километра... Определено си за завиждане...Коментиран от #44
14:16 12.04.2019
26 Госあ
14:28 12.04.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 русия е джудже
До коментар #27 от "Kcaniba":
А бе джудже,Русляма кога ще кацне на Луната ? Часовника тиктака ,а руските джуджета изостават вече с 50 години от САЩ.Пак ли си прекалил с лосионите за ваниКоментиран от #45
14:33 12.04.2019
29 Rado
До коментар #20 от "Бай хой":
Прав си само две повторни стартирания ама за ТАЗИ 2019 година за предните 3-4 години не ги знам. За 2019 едната ракета се изстрелва за 2-ри път, а другата за 3-ти път, има и 2 изстрелвания на нови ракети тази година. Старата версия беше предвидена за до 3 изстрелвания, а новите подобрени до 10. Незнам колко е скъпо свободното падане освен двата пъти, когато се запалват двигателите при приземяване - първия при навлизане в атмосфетара, и втория точно преди какане - керосина толкова ли е скъп?. Дори и да има повреди пак е по-евтино от производство от нулата. Изтребители, товарни самолети, подводници и те са подложени на натоварвания, но се поддържат, обновяват, модернизират, но не се заменят с нови много често, освен ако не е неизбежно.14:34 12.04.2019
30 Факт
До коментар #7 от "Руските свине":
Вервай си!Коментиран от #32
14:41 12.04.2019
31 Винету
14:49 12.04.2019
32 Руските свине
До коментар #30 от "Факт":
отдавна са бита карта в Космоса бе прошляк, Китай ги надмина по успешни стратове, сега са на трето място, като тенденцията е да ги задмине и ЕС.Коментиран от #34
15:01 12.04.2019
33 Хрониките на Евразия
- Отец , Син и Свети Дух... Амин…
15:08 12.04.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Никой
Коментиран от #40
15:14 12.04.2019
36 Борислав
До коментар #5 от "Госあ":
Всъщност, това е най-ефективната ракета в света от този клас. За това и руснаците трябваше да направят "ПРОМОЦИЯ -50%" за да са в час с цените :)15:21 12.04.2019
37 Мммм
До коментар #13 от "СссереМ":
Къде е 12.04.61г. Юрий Гагарин,къде е 05.05.61г. Шепърд,а за космоса,снимката на която е сниман ясно си личи,че този който го снима е без скафандър. За МКС и до него могат да вземат само руско ракетно такси,а МКС си я строиха руснаците,а след това се присламчиха,като котак на наденица и крава "мен".Коментиран от #38, #41
15:21 12.04.2019
38 гостгост
До коментар #37 от "Мммм":
Гагарин е летял първи в космоса ама някой друг път.Една голяма лъжа.Той човека тъкмо да си каже истината и те го убиха.Коментиран от #49
15:26 12.04.2019
39 Госあ
15:35 12.04.2019
40 Госあ
До коментар #35 от "Никой":
Дам, при последните постижения на китайците, европейците, американците и японците (щото руснаците верно влагат всички нови технологии в оръжие само, което не им пречи да подържат МКС) твоят коментар е върха ;)Коментиран от #46
15:40 12.04.2019
41 ссссссс
До коментар #37 от "Мммм":
Кажи ми по-точно как руснаците постройха МКС ,понеже те единствено допринасят за проекта и нищо повече.Странцията МКС е построена на в по-голяма си част от американските совалки,а и САЩ е държавата ,която финансира на 70-80 процента парите за МКС.Руснаците просто присъстват там и тук таме допринасят там и се присламчват.САЩ са дали достъп на руснаците до 30% от функциите на борда на МКС.Коментиран от #43, #50
15:40 12.04.2019
42 Хрониките на Евразия
Другото е за сателити , подръжка и производство им .
А Русия тъкмо в този сигмент е изостанала на 100 години от развитите държави .
Тя даже не може да си поддържа съществуващите до момента .
Коментиран от #47
15:55 12.04.2019
43 Rado
До коментар #41 от "ссссссс":
правилно си му обяснил, той си мисли, че МКС е Мир на СССР.16:21 12.04.2019
44 Мммм
До коментар #25 от "pepy":
Ако си удряш колата доста силно на 40х.км. или на 60 х.км. ще я държиш ли,ох да забравих повечето предпочитат ноф фнос само малко отъркаляна и омачкана,та и ти с твоята логика така.16:33 12.04.2019
45 Мммм
До коментар #28 от "русия е джудже":
То те и краварите изостават с филмите от метро голдуин да направят нов как кацат,че то онези поостаряха,па единия де се плеснал и държи знамето тоя де го снима е по фанела,а не със скафандър,па снимания си вдигнал защитното стъкло на шлема,че да го познаят по очите. Смешни сте еййййййййййййй,а ма мислите,че всички са тъпи,като вас самите.16:37 12.04.2019
46 Никой
До коментар #40 от "Госあ":
Искам да чуя какви са тези постижения при ракетите и да ми представиш една алтернатива на SpaceX по цена и товароспособност, защото аз такава не намирам. Дори бъдещата SLS ракета ще се изхвърля напълно след всяко изтрелване и ще струва няколко пъти на Falcon Heavy. Само да ти вметна, че когато си купуваш билет за самолет, в билета не е включена и цената на самолета, защото не го изхвърлят в океана след всяко летене ;) Представи си колко хора щяха да могат да си го позволят.Коментиран от #51, #52
16:41 12.04.2019
47 Госあ
До коментар #42 от "Хрониките на Евразия":
Т'ва къде го пише. И така да е,явно космоса за вас е сателитна телевизия,по която Мъск говори как той щял да отиде на Марс 😂16:43 12.04.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Мммм
До коментар #38 от "гостгост":
Ако ти си тъп и вярваш на простотии по този въпрос,не го натрапвай и на другите. Според теб много се канел да каже истината цели 8 години канене, бе то туй на свят бял го няма.А и ако е искал можел е да избяга в чужда страна и да каже "истината",по този повод примери много. Хайде вземете мислете с това,което ви е останало,а не да попивате като мопове всяка глупост изказана от някой по-глупав и от вас. Не опорочавай днешният ден,ако не знаеш какъв е.16:52 12.04.2019
50 Мммм
До коментар #41 от "ссссссс":
Те заради това ли американците си дупчат сами постореното,а руснаците излизат в откритият Космос и им го запушват,а на всичко отгоре ги возят като куфари до МКС,защото те самите не могат да стигнат до там,че няма с какво. По малко се пеняви,че товарните кораби Прогрес носеха товари два пъти повече от скапаните совалки,а и летяха много по-често.Коментиран от #54, #55
16:57 12.04.2019
51 Госあ
До коментар #46 от "Никой":
Имах предвид сонди и телескопи предимно. Полети до МКС могат да правят всички споменати до тук,като пилотирани засега само руснаците. Другите са товарни. Когато му дойде времето за тежки ракети повярвай,всеки ще извади. И НАСА включително,ако тръмпи не я фалира. За руснаците,не се съмнявай. Прочети за "Енергия". Такива полети обаче са изключителни, буквално и преносно. Между другото,наскоро руснаците притинтираха щитовидна жлеза на МКС,само като инфо, ако се чудите к'во праат.17:01 12.04.2019
52 Госあ
До коментар #46 от "Никой":
а да и доматите на китайците на тъмната страна на луната ;)17:02 12.04.2019
53 осведомен
Коментиран от #58
17:09 12.04.2019
54 русофилска подлога
До коментар #50 от "Мммм":
Какво дупчат и какво не дупчат не е от значение.Факт е ,че мкс го има благодарение предимно на САЩ ,а руснаците не са нищо повече от едни космически статисти.И гледам си извадил мантрата за временното руско такси ? САЩ използват бедните руснаци ,защото спряха совалките,за да може да се развият с най-новите и модерни капсули и тенхологии познати на човечеството ,а не поради друга причина.Ти какво си мислиш ,че досега не са ходили в космоса ли ? Толкова да си тъп....Нали американците са нацията изкарали повече хора в космоса от всички други държави взети заедно бе русойд невеж.Рушняците не са мръднали в тази сфера вече над 40 години,защото не са в състояние да се развиват.Лежат на лаврите на СССР.Найстина по-добре си трай ,че така изглеждаш по-малко тъп.17:24 12.04.2019
55 русофилска подлога
До коментар #50 от "Мммм":
Интересно защо като стане дума за космос ,вие русойдите говорите само за МКС ? Я ми кажи една руска космическа мисия по-далеч от МКС ,от както падна СССР ? Няма такава ,а това са вече цели 30 години и затова само МКС ви е в главата.За вас предела на космоса е едни 200-300км над Земята и това е.Расия няма възможност да стигне по-далеч с каквото и да било ! За рушняците космоса е табу.СССР беше фактор ,но руските крепостници в днешния си жалък вид ,дори е спорно дали могат да будат и космическа конкуренция на Джибути.Коментиран от #56
17:27 12.04.2019
56 Госあ
До коментар #55 от "русофилска подлога":
Ако разсъждаваме уевски или цскА, мисля че стратегията на руснаците е доста добра. Наистина,много от техните учени,инженери и лекари избягаха в уса благодарение на умниците които управляват, и направиха вертолети,телевизори,масспектрометри,научиха ги що е офталмология и прочие в уса и загубиха голям капацитет,но се оказва че им е останал все пак. Та този капацитет (руски,за разлика от уса) е впрегнат в момента да се въоръжава, което е окей за да играе равностойно с уса. Мисля че това което правят в космоса засега е достатъчно. Нека си гледат вирусологията и щамовете на Ебола, химията и военната индустрия. Путин беше прав,но трябваше да задържи хората си, като им даде от претрупаната маса на олигарсите17:57 12.04.2019
57 584
18:40 12.04.2019
58 Хрониките на Евразия
До коментар #53 от "осведомен":
Юрий Гагарин на тази дата полетя в Космоса през 1961 година ..А през 1969 година в СССР се появява тоалетната хартия .
Тоест 8 години , вестниците с лика на Гагарин , всеки ги е чел и няма начин да не се знае кой е Юрий Гагарин !
20:35 12.04.2019
59 Поздравления,
23:09 12.04.2019